Geen gemartel meer!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Geen gemartel meer!!

Bericht door Esther » do 10 sep 2009, 15:19

Vandaag kreeg Jeskim weer nieuwe schoenen en misschien weten sommigen nog wel dat het echt een marteling was de vorige keer.
De achterbenen waren bijna niet te beslaan, zo vervelend was ze en of het nu pijn was of iets anders, het was niet leuk!!

Dus vandaag de hoefsmid gehad en ik heb gezegd doe ons maar een keertje allen ijzers aan de voorkant, dus de achterpootjes weer lekker bloot.
Voor heeft ze het gewoon nodig i.v.m. haar gekantelde hoefbeentjes, maar achter was eigenlijk niet meteen nodig.
Ik dacht geen marteling meer voor mijn meisje, we doen alleen voor!

Had haar van te voren ook even warm gestapt, ze heeft artrose en is dus wel eens wat stijf en tilt dan de voetjes niet zo makkelijk meer op, zeker niet zo hoog als bij beslaan of bekappen.

Het was weer een engeltje.. Het eronder slaan van de ijzers voor vond ze nog steeds niet leuk, maar het was allemaal veel prettiger, achter alleen bekapt en dat ging super!!

Nu maar eens zien hoe ze het doet met achter geen ijzers, maar ze liep naar de wei best al goed!!

Meteen weer Flower verdedigen natuurlijk, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Re: Geen gemartel meer!!

Bericht door Elvis » do 10 sep 2009, 18:31

Zou fijn zijn als ze zonder kan he achter..Scheelt een hoop gedoe voor Jou en Jeskim.Je smid ook weer blij nu hij geen strijd aan hoefde te gaan denk!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 10 sep 2009, 19:08

jep zal mooi zijn als ze ze achter niet mer nodig heeft

wij hebben met Githa er eentje die voor altijd moet beslagen zijn en denk achter best ook (gezien de problemen die we dit jaar gehad hebben met haar voeten)
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » do 10 sep 2009, 19:19

Hopen dat het gewoon goed blijft gaan en dat je voortaan geen ijzertjes meer onder de achtervoetjes hoeft te doen!
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 11 sep 2009, 07:16

Lekker hoor, het is ook niet fijn als je ze op hun donder moet geven en je niet weet of het komt door pijn of omdat ze het gewoon niet willen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 11 sep 2009, 07:48

Joh wat fijn dat het beter ging... en Flower verdedigen???
Olysa&Akon
Contacteer:

Bericht door Olysa&Akon » vr 11 sep 2009, 10:39

In het begin brokkelen voeten altijd wat snel als ze zonder ijzers zijn. De voeten hebben vaak nog wat rest gaatjes van de spijkers, ook is de hoef wat minder sterk in het begin. Even doorzetten dan worden de voeten steeds mooier. Mijn merrie heeft 10 jaar lang ijzers gehad, eerst voor en achter. Later alleen voor. Nu al weer geruime tijd zonder. Ze heeft ook artrose en zelfs het bekappen achter is nog altijd een strijd. Ik heb in het begin de voeten zelf tussentijds bijgeraspt als ze erg gingen brokkelen. Ik werkte ze vaak wel 2x per week bij. De eerste keer dat ik mijn merrie zonder ijzers had gedaan moest ik na 2 weken al weer de hoefsmid laten komen om er ijzers onder te laten zetten. Het was winterdag en het had gevroren en mevrouw was heerlijk aan het galoperen geweest. De brokken lagen er aan alle kanten af. Een paar jaar later heb ik het in het voorjaar opnieuw geprobeerd. Toen alle 4 de ijzers er onder vandaan laten halen Dit was succesvoller.De voeten groeien in het voorjaar en zomer harder. Des de eerder ben je die gaatjes van de nagels weer kwijt. Ik ben blij toe dat dit goed gaat, want de artrose wordt er niet beter op. Hoe minder er aan die voeten gerommeld wordt hoe beter voor haar. Ik hoop dat het goed blijft gaan. Zo niet, dan zou je het altijd vanaf mei weer opnieuw kunnen proberen. Succes.
Mirelle van Vliet-Zirkzee van de fjordenpaarden
Akon & Olysa http://zirkzee.punt.nl
Esther

Bericht door Esther » vr 11 sep 2009, 15:44

De nagelgaten zaten bij Jeskim al vrij laag. Maar ze heeft van zichzelf vrij goede hoeven, dus ben er niet zo heel bang voor. Zal wel wat gaan brokkelen, maar even zien.. Het is nog maar september, dus er is nog wat tijd voor het gaat vriezen..

Die artrose is wel lastig met bekappen en beslaan. Bekappen gaat nu nog goed, maar beslaan vond ze dus echt niet leuk meer. Heb haar nu voordat de Hoefsmid kwam even warm gestapt en dat scheelde wel een beetje heb ik het idee..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie