Krack Y!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Daphne

Krack Y!

Bericht door Daphne » do 06 aug 2009, 07:54

Gister heb ik sinds tijden les gehad met Yannes en wat blijkt, ze doet het SUPER! Door voornamelijk tijdgebrek is het lessen er heel lang bij ingeschoten (lees: ruim een jaar geleden twee lesjes gehad, verder alleen buiten gecrosst :+ ). Nu ben ik haar sinds een paar weekjes een beetje aan het oppakken in de bak en sinds ik haar met het HappyMouth-bitje rijdt loopt ze zó lekker!

Gister dus onze eerste 'vuurdoop', les op vreemd terrein. Gelukkig wel bij een instructrice waar ik tot vijf jaar geleden altijd les van heb gehad. De eerste paar rondjes was Yannes een beetje hyper: vreemd terrein, vreemde paarden, andere bak. Maar al snel begon ze lekker te ontspannen en liep ze als een zonnetje. Mijn instructrice vond dat ik haar heel netjes voor elkaar had, jeej, dat zijn de fijne berichten! Natuurlijk is er nog méér dan genoeg om aan te werken, zo mag Yannes nog scherper reageren op mijn ophoudingen. Dus vooral veel overgangen gereden. Ook tips gekregen over haar hoofdhalshouding/nagevelijkheid, ik mag haar al wat hoger vragen. Verder ook tips gekregen om haar looplust optimaal te benutten en tegelijkertijd haar gehoorzaamheid te trainen O:) Mijn instructrice vond ook dat mijn houding veel beter was geworden dus dat is ook fijn!

Wel was er weer een typisch ja-hoor-dat-heb-ik-weer-moment: wil ik na het losrijden aansingelen, knapt een gesp van de singel af :o Jaaaa hoor, heb ik sinds ruim een jaar voor de derde keer ooit les met Yannes, gaat mn singel stuk :+ Hoe krijg je het getimed?! Nouja, we zijn maar gewoon verder gereden op die ene stoot...heeft niet afgedaan aan het resultaat in elk geval!

Later kwam er nog een Z-Haflinger bij ons in de bak rijden dus tijdens het uitstappen hebben Yannes en ik nog eens goed gekeken hoe het écht moet! Genoeg om nog om over te dromen, maar eerst nog maar eens kijken of we de zadelproef dit jaar met fatsoenlijk resultaat kunnen rijden :)

Ik ga echt proberen wekelijks een les mee te pakken, ik vond het helemaal geweldig en ik zit nu nog na te genieten :#
Naisven
Moderator

Re: Krack Y!

Bericht door Naisven » do 06 aug 2009, 08:03

Nou dat klinkt inderdaad als een heerlijke les! En nou volhouden he? ;)
zarah

Bericht door zarah » do 06 aug 2009, 08:11

Klink super Daphne... Bij wie ben je gaan lessen ??
Op naar de Abop.
Daphne

Bericht door Daphne » do 06 aug 2009, 09:02

Ik ga het zeker proberen vol te houden! Ik heb Yannes haar loop/werklust lange tijd gezien als 'drammerigheid', pas sinds kort heb ik door hoe ik het om kan zetten in iets positiefs. En dat gaat dus heel fijn :D

Emmy, ik heb les gehad van Ellen Stuart, zij kwam 'vroeger' altijd bij Henk aan huis ons lesgeven, inmiddels heeft ze eigen locatie in Batenburg. Brigitte was trouwens ook mee!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 06 aug 2009, 09:27

Dat klinkt zeer positief. Op naar de ZZ :+
zarah

Bericht door zarah » do 06 aug 2009, 10:50

Ellen Stuart is haar meisjesnaam toch ?? nu v.Dam ?? of zit ik verkeerd ??
Op wie heeft Brigitte gereden, haar eigen paard ?? Leuk...
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 06 aug 2009, 12:31

Klinkt als een superfijne les. Volhouden he!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 06 aug 2009, 15:35

Dat klinkt goed. Ga zo door! :)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 06 aug 2009, 16:26

Op naar de zadelproef! Dat moet wel gaan lukken als ik dit zo hoor.. ;)
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 06 aug 2009, 18:23

Super joh, zadelproef here we go!!!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 07 aug 2009, 07:43

Klinkt lekker Daphne. Fijn ook dat je nu de manier hebt gevonden om, om te gaan met haar looplust. Op naar het najaar :D!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » vr 07 aug 2009, 14:36

Dat klinkt goed! Veel succes met de verdere lessen :)
Plaats reactie