ons trektocht reisverslag!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

ons trektocht reisverslag!

Bericht door cowgirlwillie » za 18 jul 2009, 15:45

ons reisverslag!
nou, gisteravond terug gekomen van een super vakantie!
lynda was zoo stoer en niet kapot te krijgen!
(ik dacht mmm een 5daagse? kijken hoever we meekomen)
elke ochtend stond ze blij hinnikend te wachten en ging ze enthousiast mee. ik moest haar zelfs inhouden! We hebben dus allebei enorm genoten van deze vakantie.

Dag1:
begon met heeel veel regen... het hield niet op..
Om nu de eerste dag je al helemaal te laten verregenen.. nee, daar had niemand zin in.
We speelden een spelletje, keken een film en keken ook steeds hoopvol naar biten waar het bleef regenen... zucht..
Nadat er geen einde aan leek te komen zagen we op buienradar dat het pas tegen de avond droog zou worden.
We besloten het programma om te gooien en de eerste nacht bij kitty te blijven overnachten in caravannetjes in de schuur. (normaal voor de ponykampen) We hebben gewacht tot het droog werd en konden s avonds pas rijden dus een nachtrit gemaakt! Cor kookte een mega pan vol macaroni en dus konden we met een stevige bodem op pad.
reflecterende vestjes aan en we konden vertrekken. In de schemering werden we door kitty met aanspanning weggebracht. We werden gedropt in een natuurgebied waar je makkelijk een rondje kon rijden volgens haar. Gewoon de bordjes volgen en dan ga je precies om het meer heen.
Maar het werd wel heel snel donker en de bordjes waren steeds midner goed te zien. Soms kon je kiezen tussen 2 ruiterpaden? en dan??? we gokten 2 keer verkeerd en verdwaalden dus ook nog! spannend! Lynda liep heerlijk rustig door het donkere bos. Zelfs over een lange houten brug in het pikkedonker was geen probleem. boink boink boink... Stevig stapte mijn superfjord door. Na 5 uur rijden hadden we de eerste dag al last van zadelpijn! oei dat kon nog wat worden! nog 4 dagen te gaan... en eigenlijk was het nog niet eens echt begonnen!

dag 2:
Op dag 2 was het droog! wel nog wat bewolkt, maar we besloten te vertrekken! De trektocht kon beginnen!
Ik besloot mijn schapenvachtje over mijn zadel te doen. dat was geen overbodige luxe. wat een heerlijk kussentje zo! Kijk, zo konden we er nog wel 4 dagen tegen aan.
Nog wel een regenjas aangedaan voor de zekerheid. Maar ach, die enkele miezerige sputter deed ons niks!
We gingen onderweg naar onze eerste camping.
Om in het nationaal park het Dwingelderveld te komen moesten we een grote viaduct over de A28 over. Dit vond ik altijd heel spannend. Maar Lynda bewees zich weer als superfjord. Die was zoo stoer, die durft écht alles! groot verkeer aan alle kanten onder ons door en langs ons. Lynda vond het wel interessant hoor! Keek vrolijk van links naar rechts. ( wat komt daar aan? he waar gaat dat heen? he, kijk nu is die vrachtwagen daar!
We reden een mooie route door het bos en over de hei van het Dwingelderveld.
Lynda fungeerde goed als bumper voor mensen die hun paard niet konden remmen hahah want Lyn liep onverstoorbaar door. die genoot van de mooie rit. onderweg stopten we voor een lunchpauze waar we de paarden gewoon los konden laten lopen. Die bleven wel bij de kudde en het gras. Zo'n bijzonder gezicht al die paarden middenin het bos die zonder omheining staan te grazen. Zelf zaten we in een heel mooi schuilhokje ons broodje op te eten.
Daarna ging de tocht verder. De paden op, de lanen in.
We moesten soms flink bukken voor overhangende takken wat een limbodans gevoel gaf haha
maar wat was het bos moooi!
een hele dag heerlijk gereden waarna we op de camping aankwamen.
De camping was ontzettend leuk! Ze hadden hele mooie lieve stalletjes voor de paarden, weilanden, paardenverhuur enzo. ook toffe blokhutjes. De paarden kregen 1ha wei. (klein stukje afgezet voor Lynda en een ander eigen paard)
Wij kregen 2 veldjes om onze tenten op te zetten.
Cor stond al te wachten op ons met alle bagage! super service!
Meteen werd besloten dat er een hoek voor kletskousen moest komen en een stiller hoekje. Er kwamen heel wat tentjes bij elkaar te staan in het stillere hoekje en 1 tent van 2 giechelmeiden achteraf haha
Toen alle tentjes stonden kwam Cor met patat en gingen we heerlijk eten!
's avonds was er speciaal voor ons broodjes bakken bij het kampvuur georganiseerd! (deden ze normaal altijd in het weekend maar voor de groepen van kitty werd dit aangpast) ook nog marshmellows gehad! Iedereen van de camping kwam er op af! Gezellig!
We speelden ook een tof spel bij het kampvuur: weerwolven. spannend. je moest erachter zien te komen wie een weerwolven kaartje had en mensen ombracht. Welke burger kon deze weerwolven met hun slachtpartijen stoppen?

Dag 3:
Na een prima nachtje slapen (ik sliep lekker alleen in mijn tent) eerst ontbeten met z'n allen en daarna de paarden gehaald. lopend heen en zonder zadel rijdend terug!
Lynda stond al vrolijk te kijken toen ik eraan kwam. Nog netjes in haar eigen afgezette stukje wei.
Ze leek er zin in te hebben!
en wat was ze braaf te rijden zonder zadel naar de camping.
Daar stond ook voor haar een klein ontbijtje klaar. (2 handjes biks.)
Want ja, Lynda moest op dieet en hard werken deze vakantie. (bootcamp haha)
Tijdens de trektocht kwamen een paar vrienden mij opzoeken. Zo reed Marjon een dagje mee! en kwamen Janine en Ronnie met hun zoontje Mika een avondje op de camping. Erg leuk!
Dag 3 was dus ook weer een topdag!

Dag 4:
Lynda keek 's ochtends nog steeds vrolijk en kon niet wachten tot ik er goed en wel opzat om te vertrekken. Wow wat had ze nog een pit!
De oren erop en gaan!
De pony die de kar trok zat er wel wat doorheen. Het ging steeds iets slomer. wat of een vertraagde stap gaf of een halve draf/stap gang nog zachter dan een jog... Ik bood aan om Lynda voor de kar te zetten om de pony af te lossen. Lynda loopt tenslotte ook veel voor mijn huifkar en die is toch een sutk zwaarder dan zo'n marathonwagentje met koelbox.
Dus Lynda ervoor hups daar ging ze hoor meteen weg in draf en de rest blij dat we weer even tempo konden rijden.
Na weer een dag rijden kwamen we aan op een manege/camping.
We kregen daar de slaapzolder! echt super knus. onder de schuinste stukken hadden ze bakken gemaakt met matrassen erin. ervoor hingen gordijntjes zo leken het net bedstedes. De paarden kregen weer mooie weitjes.

Dag 5:
de laatste dag.
Nog steeds had Lynda er zin in.
Wel was het erg warm deze laatste dag.
Daarom werd besloten om langs een meertje te gaan waar we konden zwemmen en afkoelen.
Bikini aangedaan onder mijn kleren. Wat een lekker vooruitzicht was dat zeg!
En het zwemmen met de paarden in het meertje?! in 1 woord WOW!
Wat een ervaring! Het meertje zag er al zo aanlokkelijk uit dus snel zadel eraf, kleren uit en naar het water! Lynda wilde maar wat graag het water in. en wat gingen we diep. meteen tot de buik. en maar blijven lopen hahah ze heeft zelfs een stukej écht gezwommen. voetjes van de vloer!
alleen dat koppie nog boven water. Dit heb ik alleen niet zo lang gedaan. (vond dat toch wat spannend hoor)
1 meisje kreeg een pony niet het water in, dus Lynda uitgeleend die haar ook een super ervaring bezorgde!

's avonds ging ze niet eens makkelijk op de trailer en maar hinniken. Ook Lynda wilde eigenlijk nog niet naar huis haha
Wat een topvakantie zeg!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Jankeke

Re: ons trektocht reisverslag!

Bericht door Jankeke » za 18 jul 2009, 19:32

Wauw, klinkt echt als een mega topvakantie. Erg leuk om te lezen en wat fijn dat je paardje gewoon over die brug ging!!!!Wel zwaar om 5 dagen te rijden, lijkt mij. Had je nu het schapenvachtje dat eigenlijk onder het zadel moet, erover heen gedaan of was het een echt vachtje voor over het zadel?
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 19 jul 2009, 06:57

ja het was echt een mega vakantie! En het leek mij ook best zwaar 5uur per dag rijden. (en lynda is al 18!) maar je gaat vooral in stap, af en toe een stuk draven. en we stoppen 2x onderweg en dat duurt ook bijna een uur denk ik.

nee hoor, het is een echte western seatsaver. schapenvachtje gaat over de knop heen en om de zitting.
ik zal snel eens foto's plaatsen. kan je het zien haha
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 19 jul 2009, 13:02

wat moet jij genoten hebben deze dagen. Het vraagt eigenlijk om foto's zodat we ons een beetje een beeld kunnen vormen van jouw heerlijke vakantie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 19 jul 2009, 14:21

nou die staan in het foto topic hoor!
dus lekker meegenieten zou ik zo zeggen! +:)+
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 19 jul 2009, 14:29

meid waar kan ik die vakantie boeken?! heerlijk zo vijf dagen op pad met je paard en vrienden op logeeradressen. Verliep het plannen van de routes en logeerplekken van te voren goed?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 19 jul 2009, 16:14

het was een georganiseerde reis. (http://www.dezingendehuifkar.nl)
Een oud collega van mij organiseert de reizen, ik heb zelf een tijd bij haar gereden, een paard gekocht en gestald en ponykampen voor haar begeleid. Voor mij was het dus een vertrouwd plekje haha
Kitty organiseert deze reizen vanuit Pesse.
Je kan op 1 van hun paarden. (arabieren, fjord, haflinger, dravers enz.)
of met eigen paard mee!

En alles is dan geregeld. Zij wist de weg, bagage wordt gebracht, eten wordt gebracht, genoeg te snoepen, paarden komen op een wei en krijgen nog extra hooi en biks te eten. En nog betaalbaar ook!

aanrader hoor!
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » zo 19 jul 2009, 16:38

Dat klinkt errug leuk!:D
Ik ga in augustus ook een weekje met me paardenvriendjes en de paarden haha naar de Veluwe,, heb er nou al zin in! :D
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Plaats reactie