Van niet hengstige hengsten, zeekoeien en feeksen.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 18 jul 2009, 20:52

Dinsdag.
In navolging van mij, is schattige lieve fjorden pony die zo nodig een veulentje moest krijgen,
werd de boer ook aangestoken om zijn haflinger merrie toch drachtig te krijgen (al 3 seizoenen mislukt).

Hiervoor werd in zijn kennissen kring nagevraagd of iemand toevallig een haffen hengst had.
En ja, niet lang daarna hadden we hwnn (horse with no name, wij doopten hem Billy).
Een haf, nou ja, dat kun je hem ook niet meteen noemen := , schijnen papieren bij te zitten, maar
deze vos ziet er echt uit als vos (ook staart en manen).
's Nachts als niemand het zag mocht Billy bij zijn Cora 8)7 . Cora weet wat ze wil en wij hebben Billy
nooit bij haar in de buurt gezien. (maar 's nachts is het donker :Z _)Echter Cora is ook niet meer hengstig geweest.

Maar Billy was wel erg braaf en timide, in tegenstelling tot Moony, een ander hengstej wat overal bovenop springt
als ik de kans krijg, maak ik er moes van, lelijk etterbakje, heb hem al een paar keer laten zien dat deze madam
niet van zijn avances gediend is, ook niet over het hek heen. whhhheeee iiiii, bang, gaat het dan! O:)
Dus van de week ging het verhaal de ronde dat behalve geen haf, Billy ook geen hengst was.
Weg mijn blije idee, dat het zo leuk zou zijn volgend jaar 2 veulentjes te hebben. :( ,dus mijn kleine G en haar
kleine haffie.

Woensdag.
Gelukkig mijn baas af en toe nogal graai graag en vond dat je zoiets dan toch moest bewijzen.
Tijdens graai actie :roll: bleek Billy wel degelijk hengst, echter zijn ballen zitten een beetje hoog, zeg maar.
Dus er is nog reeel kans op een creche maatje voor mijn guppie!

Dacht er woensdag genadig van af te komen, zeer brakke baas, die ging niet met de trailer met mij trainen.
Werd rondje Alblasserwaard, na verkeerde keus qua route, hordes touristen te fiets, omgekeerd en stuk van de
reguliere route gereden. De bedoeling was stukje.....
Nou ja, dan zie je ineens een roodbonte zeekoe! Ja een zeekoe, ik dacht nog even met mijn hoeven mijn ogen
uitwrijven, maar mijn kuif waaide voor mijn oogjes weg, en ja echt, roodbonte zeekoe.
Brandweer was al gebeld, maar ze wisten niet van wie hij was. Krijgt die achtelijke muts op mijn rug het idee,
dat ze wel even om dat stuk polder heen rijdt, naar de boerderij in de verte. _-:( .
Dus mijn relax dag werd galopjes dag, naar boerderij, inderdaad de goeie, boer gewaarschuwd, terug gereden naar
de zeekoe. En ja, daar kwam de boer ook, met zijn tractor. Brandweer was al geweest en doorgereden, moesten
eerst andere zeekoe op het droge trekken :? Koeien zwemdag? Nou ja, zeekoe werd snel weer weiland koe.
Toen mocht ik ook eindelijk naar huis.

Vrijdag.
Ze zeggen dat ik een feeks ben :o :? 8-) , ik lief schattig fjorden dier, een feeks!!
Volgens horen zeggen was ik altijd wel een domininante theemuts, maar waarschuwde ik rijkelijk.
Kijk 3 x piepen, nijdig kijken met staartzwiepen en dan een keer een kontje, dat kon blijkbaar.
Tja, de meesten van jullie hier kennen dat wel hormonen.... :Z
Ben nu iets korter door de bocht, niets dromerige blik. Je moet gewoon doen wat ik zeg! }> ~~}>
Suprise mijn lat relatie voor als ik hengstig ben snapt dat niet helemaal.
Ik wil best af en toe kroelen, maar maar even, daarna zeg ik piep, zoef en moet je opzouten :Y) .
Suppie is dan soms niet de slimste en is ietwat opdringerig en oeps, dan heb ik losse voorbeentjes.
Niet aan mijn baas vertellen hoor, dat mijn been dan zo ongeveer langs mijn oor kan, dan wil ze dat ook
met dresuur. :x . Overigens heeft Suppie die problemen vaker, dat hij niet snapt bij andere paarden
dat het genoeg is.
Resultaat Suppie nu weer buts op voorbeen, tja ik als dame draag schoenen. Zucht

Zaterdag
Waarop de volgende actie volgde op zaterdag. Mijn harem is weg!!!! :( -:(- :( . Ik had 3 heren,
nu alleen nog mijn Rikkie de haf,waar mee ik een Jut en Juul relatie heb.
Bijzonder leuke adoptie vader zeg maar.
Suppie en Doesje zijn naar de andere kant van het draad verbannen. Kijken kan, aankomen niet.
En dan lees ik hier overal dromerige blik, nou ik droom niet hoor, zo'n gozer hoort gewoon te luisteren.

Goed dat was het wel weer voor vandaag, baasje heeft vanaf afstand naar me gezwaaid, ik keek op en at verder.
Met kleipakkingen tot over mijn voorknieen, want ook al ben je drachtig je moet wel aandacht besteden aan je
uiterlijk. (slootjes toch ergens goed voor, en heerlijke rietstengels). Baasje was nog brakker, dus met beetje mazzel
hoef ik morgen niet te crossen. Maar hoorde haar al weer iets zeggen van, heb betaald, dus we gaan ook, punt!
Kan ik haar lekker voor de gek houden! Want ze heeft dan toch al 2 dagen niets gegeten en dus niets te vertellen.
jiha! Dat wordt lachen!!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Wiesje

Re: Van niet hengstige hengsten, zeekoeien en feeksen.

Bericht door Wiesje » za 18 jul 2009, 21:02

Sjol, je bent een lekker wijf!!!
Dat is weer een enerverende week voor je geweest!
zeg maar lekker tegen je vrouwtje dat je wel genoeg hebt meegemaakt hoor!!
Nu ist pauze.

En dominique, beterschap (tenminste, ga ervan uit na je verhaal gelezen te hebben dat je beetje ziek bent?)
Ziggy

Re: Van niet hengstige hengsten, zeekoeien en feeksen.

Bericht door Ziggy » zo 19 jul 2009, 11:07

Sjol je wordt helemaal onderschat meissie, snappen ze dan geen van allen dat een zwangere dame recht heeft op haar privacy?

Geef het vrouwtje een dikke knuf, want volgens mij is ze een beetje ziekies :(:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie