Weeeer een mijlpaal..of twee eigenlijk!
Vanavond na alle regen en onweersbuien was het weer lekker koel dus ik dacht; tijd voor de 4de keer op Beer. Eerst lekker poetsen..kon eindelijk weer want door de plensbui was hij eeeeiiindelijk niet zo stoffig meer!
Zadel erop en eerst even gelongeerd om de stem-commando's nog even te oefenen...ging perfect! Toen de sidepull (bitloos hoofdstel) er op en stalgenootje even vasthouden..ik heb niet meer gehangen maar ben er zo, in één keer, opgestapt..bleef braaaf staan.
Toen even stappen met stalgenoot maar na een half rondje dacht ik weer...los met die handel! Heerlijk zelf rond gestapt en ophoudingen (wat hij echt heeeeel goed doet!), bochtjes en sturen geoefend..toen klakte ik met mijn tong en Beer ging wat harder stappen..met van die alerte flapper-oren en een nekje dat wat heviger beweegt..zo van; jaa baas, ik hoor je!
Toen dacht ik, achja; het voelt allemaal zo zalig en veilig..ik waag het er op..ik zei Beer, drrrrraf en gaf wat beendruk en meneer draaft moeiteloos aan!!!!!!!! (nog steeds los!!)

Even een half rondje door een afgezette bak maar het sturen was nog wat lastig haha... Daarna het lintje weggehaald dat de bak kleiner maakt zodat ik de hele bak had (mijlpaal 2)..gestapt, gedraafd en GENOTEN!!! Ook helemaal alleen afgestegen, zonder vasthouden in het midden van de bak..God, wat is Beer een braverd onder het zadel!!!!
Volgende keer longeer ik hem ook nog maar ga ik er meteen los op..hij pikt alles echt mega snel op en hij vindt alles zo gezellig! 't Is echt een ander peerd als ik er op zit..Lang niet zo dominant en klierderig als op de grond soms! Dus ik denk dat hij er echt aan toe was om deze stap te nemen..
Nou, ik zwijmel nog even na..Beer heeft weer een vrij weekend nu en volgende week er weer even op en weer lekker freestylen voor de afwisseling..had eergisteren ook gewandeld maar de dazen waren te erg en daar worden paardjes niet gewilliger van met wandelen haha.. oooh en Beer vult nu ook prachtig op bij zijn rug! Komt helemaal tot bloei hier.. Heb ook het idee dat hij iedere dag hoger wordt haha! Misschien de spieren? Hij krijgt wel meer vorm nu...oohhh wat is ie toch gaaaf!!