Bij de tandarts

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Jilly

Bij de tandarts

Bericht door Jilly » di 30 jun 2009, 08:01

Een kleine maand geleden ben ik wat actiever beginnen rijden met Hayco, wat allemaal erg goed en braaf verliep, maar zat me niet lekker dat hij wat lastig bleef doen op het bit. Hij heeft toch ruim de tijd gehad om er aan te wennen, maar sturen verliep heel stroef en het bit indoen werd steeds meer een ruzie...

Toch maar eens een tandarts gaan zoeken. Bij mijn speurtocht op het internet kwam ik de DA tegen die vroeger bij Louis kwam scannen, die had zich sinds enkele jaren volledig toegelegd op gebitsverzorging. Klonk ideaal, tot ik de tarieven las O:) had ik maar snel weggeklikt haha. Nog een beetje verder gezocht, maar ik vond enkel TA's die geen DA waren, en dat leek me toch wel handig ivm evt. sedatie.
Nu was mijn DA vorige week de hond komen enten en aan haar gevraagd. Zij had er geen materiaal voor, maar kon me een nr. geven van een hele goeie. Kwam ik weer bij dezelfde uit dus :+ Toch maar besloten hem te bellen, paardje is me natuurlijk alles waard.

Gisteren was het dan zo ver. Eerst een beetje overlopen wat de 'problemen' waren, wat mijn doel was met hem etc. en daarna eens gaan kijken in de mond en zag hij dat er 2 wolfstandjes waren. Sedatie gegeven en binnen de minuut stond hij so sielugh te hangen :(:) ijzeren spel in zijn mond en dan mocht ik meekijken en legde hij helemaal uit hoe alles in elkaar zat, wat hij nog moest krijgen en wisselen etc. Er zat een dop die hij er zo kon uittikken dus die is ook voor mijn verzameling :D

Bij de wolfstandjes nog even plaatselijk verdoofd en hup eruit (wat gaat dat snel) Nog even gespoeld en klaar!
De rekening zou hij opsturen, ik ben benieuwd haha
Hij heeft verder een heel goed gebit, dus als er geen problemen opduiken zou een controle binnen een jaar of 3 goed zijn.

Het zou nog ongeveer een half uur duren voor hij zou bijkomen, dus ben ik maar bij hem blijven zitten.
Na een goed half uur werd hij weer wat wakkerder en hebben we wat over het erf gewandeld en daar trok hij snel naar de grassprietjes, dus wakker was hij wel hihi. Nog even gekeken of het eten lukte en dan maar afscheid genomen. Wel zielig om je, anders zo levendige, paardje zo versuft achter te laten := maar de eigenaars lopen daar nog tot 's avonds laat rond, dus toezicht was er genoeg.

Nu mag hij 4 dagen geen bit in en vanaf volgende week kunnen we hopelijk weer lekker gaan rijden!

dutske toch :(:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Re: Bij de tandarts

Bericht door Anita » di 30 jun 2009, 08:08

Hij staat er wel erg zielig bij met z'n bekkie zo open. Gelukkig is hij nu verlost van de lastige tanden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne » di 30 jun 2009, 09:48

Aggos arme Hayco! :D Gelukkig is hij nu van die vervelende tandjes verlost en kunnen jullie nu hopelijk weer fijn gaan rijden!
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » di 30 jun 2009, 10:08

Ocharme die Hay! Ziet er toch maar vies uit he die tanden haha.
Jilly

Bericht door Jilly » di 30 jun 2009, 10:31

Ukie schreef:Ocharme die Hay! Ziet er toch maar vies uit he die tanden haha.
Echt vettig ja :+
Heb ze gisteren in de javel gelegd, dus die kleine tandjes zien er mooier uit, maar die kies is nog steeds vies haha

Maar onze Wouter vond het gewéldig. Een tand naar hem vernoemd _/-o_
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 30 jun 2009, 10:57

nou, haak heeft vorige week ook zijn wolfstand eruit moeten laten halen, niet dat ie er last van had mi.i maar nu voel ik dus zelf dat de wortel er nog in zit en gewoon het zichtbare gedeelte is verwijderd, zie aan jouw foto's ook netjes wortel eruit maar bij Haak is dat dus niet, kan nooit goed zijn denk ik, denk dat ik de da nog maar s ga bellen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie