Ik ken de vliegende galopwissel!! +Zeelandverslag

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

Ik ken de vliegende galopwissel!! +Zeelandverslag

Bericht door leoensuzanne » zo 28 jun 2009, 19:38

Vrijdagmiddag alles bij elkaar gepakt, Roon gewassen wel op de trailer gezet en richting Zeeland! Rond 17 uur kwamen we op de stal aan waar Roon mocht logeren. Heb hem eerst lekker afgespoten, want joh, hij had het zo warm! Toen kleine Mo uit de wei gehaald. Die mocht Roon gezelschap houden in de nachten als buurman. Roon vond het allemaal prima. At op zijn gemakkie van zijn stro, keek zo nu en dan eens buiten. Ik blij dat hij zo rustig was...
We zijn naar Wendy en Marco gegaan en Heino werd gewassen. Veel kon ik niet mee helpen, en dat vond ik wel vervelend maar ja, niets aan te doen. Tegen een uur of 23 uur zijn we naar binnen gegaan, want het werd toch wat frisser. Na nog wat kletsen naar bed gegaan. Afgesproken hoe laat we op zouden staan, zodat we op tijd op de keuring zouden zijn.
Nou, ik was al weer vroeg op, had wel lekker geslapen. Heino was mooi schoon gebleven en toen we op stal aankwamen bleek Roon ook nog schoon te zijn. Gepoetst, nog wat puntjes weggeknipt en gaan met die banaan.
Op de keuring kwamen we Andrea, Dakota en later Ivonne tegen. Even mee gekletst. Ook Lot gesproken, met Marjon, Rachelle en nog een paar meer. Toch erg leuk, dat je elkaar zo ook eens ziet...
Roon zijn hoofdstel aangedaan, want het keuren ging ineens zo snel!!! Ik heb wat rondgestapt met hem en ook de andere ruinen werden klaar gemaakt. Op de een of andere manier, leek het keuring heel langzaam te gaan. We hebben echt een tijd staan wachten voor we in de ring mochten. Nou ja, ook nog foto's gemaakt met Andrea, Wendy en onze paardjes en toen de ring in.
Roon liet zich netjes zien en we kregen 35 punten. Zijn punten waren 8-7-6 (voos beenwerk) - 7-7, dus 35 punten. Ik was tevreden. Wendy vertelt zelf maar van Heino.
Toen moest Zarissa als aspirant ster. Leo heeft haar uitgebracht en dat bleek met goed resultaat... 38 punten, dus ster en later ook Dagkampioen. Dus wij supertrots, als fokkers van haar.
Na een suikerspin te hebben gegeten, naar huis. Nog gezellig gekletst, snel gaan eten en toen vlug zorgen dat de paarden klaar waren en naar het strand!!!!!
Heerlijk!!!! Al vond ik het duin op lopen, erg eng. Roon had flink te werken om naar boven te komen. Naar beneden zijn we afgestapt. Joh, wat ging dat steil naar beneden. Doodeng. Beneden aangekomen opgestapt en als ik Roon niet had gestopt, was hij volgens mij meteen doorgelopen naar zee. Even op Wendy en Ull gewacht en toen samen naar de zee.
Die golven kunnen je wel eens opeten, moet Roon gedacht hebben. Hij vond het eng, zette regelmatig een pasje achteruit, om toch ook weer naar voren te lopen. Even zo gestaan en toen zijn we gaan rijden door de zee. Dat vond hij prima. Werden de golven iets hoger, zette hij wel een pasje opzij.. Wendy was er al vlug uit, dat ze beter achter me kon rijden die werd zeiknat!! We hebben heerlijk gereden, lekker gegaloppeert en gedraafd, maar vooral heeeeel veeeel gelachen!!! Zeker toen we in galop terug reden. Marco en Leo stonden foto's te maken en te filmen. En dat vond Roon erg spannend. Dus die ging ineens op de rem. Godzijdank bleef ik zitten, maar ik lach in een deuk!!!!
Daarna weer naar de trailer gegaan. Ull had het gehad, maar Roon vond het erg spannend, die was steeds aan het rondkijken.
We zijn nog naar de boulevard gegaan en hebben nog gewerkt aan de culturele ontwikkeling van de paarden. Toen naar huis. Ik weet zeker dat Roon goed zal slapen. Zijn maatje er weer naast gezet, gevoerd en welterusten.
Wij zijn pas tegen een uur of 1 gaan slapen, al dachten we niet dat het zo laat was. De tijd in Zeeland gaat erg snel!
Vanmorgen uitgeslapen tot 9.45 uur. Leo is Roon gaan voeren en Wendy en Marco zorgden voor de inwendige mens. Heerlijk een uitgebreid ontbijt gehad!!
Toen het echte werk gaan doen. Ronan en Ullrich werden opgezadeld en we zijn gaan rijden. Na een poos heeft Heleen nog even op Roon gereden en toen mocht ik op Ull. Wendy stapte op Roon. Wendy zou mij wel leren hoe ik de vliegende galopwissel moest doen. Poeh, dat viel niet mee, maar het is me gelukt!!!!!
Daarna vrij snel af gaan zadelen, Roon afgespoten en in de trailer gezet. Tegen 14.55 uur aangereden naar huis en we kwamen om 16.45 uur op stal.
Moe, maar met een heerlijk weekend achter de rug, hebben we de spullen opgeruimd.
Wendy en Marco, heel hartelijk bedankt voor dit fijne, gezellige weekend!!! En bedankt voor de gastvrijheid.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Mir

Re: Ik ken de vliegende galopwissel!! +Zeelandverslag

Bericht door Mir » zo 28 jun 2009, 20:07

Dat klinkt wel als een ontzettend lekker weekend, heerlijk dat je zo de mogelijkheid had op een gezellige strandrit! Jij kan er weer even tegenaan, helemaal onthaast :D .
Esther

Bericht door Esther » zo 28 jun 2009, 20:24

Heerlijk!! Lijkt me super op het strand rijden!!
De wind in je gezicht, de zoute lucht!!

Ben nu wel benieuwd naar Wendy haar verhaal.. Klinkt niet echt positief als ik het zo begrijp..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » zo 28 jun 2009, 20:46

ja,het was gezellig!
ook in Zeeland kennen ze de "brabantse" gezelligheid :)
volgende keer in Brabant,doe ik speciaal m'n ruitjes-rijbroek aan :)

en Rowan is een topper,wat een heerlijk dier!
daar heeft iemand echt een fijn paard aan,ik zal iig reclame voor hem maken.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
wendys

Bericht door wendys » zo 28 jun 2009, 21:56

Ook wij vonden het super gezellig!! Moeten we echt nog eens overdoen.
Ons verslag staat ook eindelijk hier, foto's volgen nog.
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 29 jun 2009, 06:33

Wat fijn dat je strandrit echt is geworden wat je er van verwacht had. Ook de rest klinkt als een zeer geslaagd weekend voor jullie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » ma 29 jun 2009, 09:42

Dat klinkt inderdaad als een heerlijk weekend.
Super is dat he, over het strand rijden. :D
Vond het ook leuk om jou ontmoet te hebben.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Plaats reactie