Met Pjaf wil ik wel schriktraining doen :p

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

Met Pjaf wil ik wel schriktraining doen :p

Bericht door Ziggy » zo 14 jun 2009, 20:06

Anja en ik hadden vandaag geen van tweeën een bijrijdster, dus vatten we het plan op om in de morgen met haar paarden te gaan rijden en dan zou er om half 1 een vrouwtje van bokt komen om zadels te ruilen bij mij (mijn western van Exel voor haar Wintec dressuur), dan konden we daarna die twee van mij pakken en ik dus dat zadel uitproberen.

Nou zo gezegt zo gedaan, eerst naar haar wei, zij de Fries en ik Pjaf. We waren net 50 meter onderweg toen we andere ruiters tegenkwamen die vertelden dat we het pad niet afkonden, omdat het afgezet was met vlaggetjes ivm een processie (vraag me niet wat het is, want ik zou het niet weten :o? ). Ok dan draaien we om en nemen we een andere route. Dat ging allemaal best wel lekker, Pjaf was wat drammerig, maar kon haar goed in de hand houden. De Fries was behoorlijk springerig en tel daarbij op dat we gek werden van de dazen............. niet echt een rustig ontspannen ritje :=

Op de terugweg moesten wij dus het bewuste pad toch op, in aanloop tot het pad was de weg helemaal aan beide kanten versierd met vlaggetjes en midden op de weg waren kruizen van zand gemaakt met bloemetjes erop. Ahum ff klein detail, de Fries heeft een bloemetjesfobie 8)7 Maar goed we kwamen er redelijk rustig doorheen, Pjaf geeft dan zowiezo al geen problemen en stapt door alsof ze het dagelijks doet. Komen we bij het pad en ja hoor waar wij in moesten hing in de breedte dat lint van vlaggetjes ....................... mmmmmm nemen we het pad verderop, helaas ook daar vlaggetjes. En dan is het zo heerlijk om op een fjord als Pjaf te zitten, ik heb haar richting vlaggetjes gestuurd, ben in haar hals gedoken en zo kwamen wij samen rustig onder de vlaggetjes door *o/*

Alleen die Fries en Anja stonden nog aan de andere kant, Anja is afgestapt en hield het lint een beetje omhoog, maar Friesje vertrouwde het toch niet helemaal. Toen had ik een strak plan, ik zou met Pjaf naar het lint rijden, het lint omhoog houden, zodat zij erdoor konden. Helaas was het lint niet bestand tegen de brute kracht van Clau en viel dus |o En daar ging Friesje aan de haal, grrrrr, Anja haar weer gevangen en toen besloten we maar dat we het lint gewoon aan beide kanten los konden maken en Friesje erover heen konden laten stappen, wat ze dus ook braaf deed.

Wat hebben wij geleerd van deze dag? Wij gaan niet meer 's morgens rijden als er een processie is :)*

Helaas hebben we mijn draakjes niet meer kunnen rijden, want de weergoden besloten dat we hier in limburg nog niet genoeg regen hadden gehad _-:(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Fran

Re: Met Pjaf wil ik wel schriktraining doen :p

Bericht door Fran » zo 14 jun 2009, 20:28

Processie dat is toch van die rupsen, processie rupsen, die hebben van die prikkelharen en daar kun je ziek van worden ofzo, dat zetten ze dan af met linten tot dat er zo'n boomverzorgingsmeneer komt die ze wegbrandt.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 14 jun 2009, 20:35

Fran schreef:Processie dat is toch van die rupsen, processie rupsen, die hebben van die prikkelharen en daar kun je ziek van worden ofzo, dat zetten ze dan af met linten tot dat er zo'n boomverzorgingsmeneer komt die ze wegbrandt.
Nee dit is iets kerkelijks, dan lopen ze met de pastoor door het dorp of zoiets
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Leentje

Bericht door Leentje » ma 15 jun 2009, 06:19

whaha,datvan die rupsen....
ja ook hoor.
maar processie is een katholieke "optocht" .
en vandie rups is geloof ik helemaal niet zo ver gezocht,die danken volgens mij hun naam aan dit gebeuren,omdat zij ook altijd in een rijtje chter elkaar lopen.

toch nog iets aan mijn streng katholieke opvoeding gehad :+
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 15 jun 2009, 06:20

hmzzzz, dat is toch iets heel anders.

Wel lekker zo.n vlaggetjes bloemtjes proof fjordje.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 15 jun 2009, 13:56

Ik moest in eerste instantie ook denken aan de eikenprocessierups. Maar toen ik dat las van die bloemetjes kruisen dacht ik weer aan iets kerkelijks.
Maar de eikenprocessierups is idd weer volop aan het processielopen langs de eikensstammen. Het is maar goed dat ze worden weggebrand.
Fijn dat jij zo'n bomproof fjordenbeest hebt. Geeft toch iets meer rust dan zo'n ADHDer.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 15 jun 2009, 15:58

Processie is een oude traditie van vroeger, dan maken ze met de "allerheiligste" (pastor) een rondgang door het dorp. Officieel is dat op sacrementsdag en dat is, dachten mijn ouders, op de 2e donderdag van juni. Veel katholieke gemeentes hebben dat verzet naar een andere dag in het jaar. Bij ons is dat bijvoorbeeld verzet naar de laatste zondag van augustus, met de kermis. Moet wel toegeven dat ik dat allemaal gevraagd heb aan mijn ouders, ik doe er niks meer aan.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 15 jun 2009, 18:01

even ter informatie, Pjaf is niet mijn fjord hoor :)

Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » di 16 jun 2009, 15:09

Haha nou dat zou voor mij helemaal een probleem worden. Mijn fjord is best bomproof maar alles wat plastic is. en juist vooral wapperende lindjes of vlaggetje zijn dood en dood eng daar gaat ze echt niet onderdoor langs of overheen :=
Ben ik blij dat ze dat hier niet doen!
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 16 jun 2009, 15:22

ik zal eerlijk zijn, ik heb met die 2 van mij gekke dingen gedaan, maar wapperende vlaggetjes moet je bij hun ook niet mee aankomen :D

sparky10

Bericht door sparky10 » di 16 jun 2009, 15:54

hmm heerlijk zo een brave fjord zeg , kan sparky daar niet bij in de leer even dan ?
haha maar ja zonde dat het weer daarna niet meer meewerkte , maar een lekker ritje heb je wel gehad .
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 18 jun 2009, 16:02

nou Vera en Exel zijn al langer bij Pjaf in de leer, maar wat je met die allemaal kan doen, dat durf ik dus echt niet met die van mij, terwijl ik best gekke dingen met ze doe :)

Jankeke

Bericht door Jankeke » do 18 jun 2009, 16:41

Ik vind zijn naam.... "Pjaf" zo geweldig! Moest ik even kwijt. Maar ga door met het topic.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 18 jun 2009, 17:00

Jankeke schreef:Ik vind zijn naam.... "Pjaf" zo geweldig! Moest ik even kwijt. Maar ga door met het topic.
ze komt bij dezelfde fokker vandaan als Exel en die vrouw heeft altijd bijzondere namen voor de veulens :D zo heet Exel eigenlijk Boulle d'Or en heeft ze een keer een veulen Cadeautje genoemd (ze wist niet dat de merrie drachtig was)

Keandra

Bericht door Keandra » za 20 jun 2009, 06:37

go bij ons in het dorp is het 2x per jaar processie, eens in juni, grote toer, en eens in augustus, de kleine toer, de harmonie moet dan ook altijd mee om te spelen bij elk kapelltje dat we tegen komen, er ligt dan bij elk kapelletje een mooi zandtapijt versiert met krijttekeningen en bloemetjes

ik zou dan ook niet direct passeren met onze pony (denk dat ze flipt als de harmonie begint te spelen)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 20 jun 2009, 08:20

ja die kruizen op de weg waren hier ook gemaakt van zand, gelukkig is het hier maar 1 keer per jaar

Plaats reactie