Anja en ik hadden vandaag geen van tweeën een bijrijdster, dus vatten we het plan op om in de morgen met haar paarden te gaan rijden en dan zou er om half 1 een vrouwtje van bokt komen om zadels te ruilen bij mij (mijn western van Exel voor haar Wintec dressuur), dan konden we daarna die twee van mij pakken en ik dus dat zadel uitproberen.
Nou zo gezegt zo gedaan, eerst naar haar wei, zij de Fries en ik Pjaf. We waren net 50 meter onderweg toen we andere ruiters tegenkwamen die vertelden dat we het pad niet afkonden, omdat het afgezet was met vlaggetjes ivm een processie (vraag me niet wat het is, want ik zou het niet weten

). Ok dan draaien we om en nemen we een andere route. Dat ging allemaal best wel lekker, Pjaf was wat drammerig, maar kon haar goed in de hand houden. De Fries was behoorlijk springerig en tel daarbij op dat we gek werden van de dazen............. niet echt een rustig ontspannen ritje
Op de terugweg moesten wij dus het bewuste pad toch op, in aanloop tot het pad was de weg helemaal aan beide kanten versierd met vlaggetjes en midden op de weg waren kruizen van zand gemaakt met bloemetjes erop. Ahum ff klein detail, de Fries heeft een bloemetjesfobie

Maar goed we kwamen er redelijk rustig doorheen, Pjaf geeft dan zowiezo al geen problemen en stapt door alsof ze het dagelijks doet. Komen we bij het pad en ja hoor waar wij in moesten hing in de breedte dat lint van vlaggetjes ....................... mmmmmm nemen we het pad verderop, helaas ook daar vlaggetjes. En dan is het zo heerlijk om op een fjord als Pjaf te zitten, ik heb haar richting vlaggetjes gestuurd, ben in haar hals gedoken en zo kwamen wij samen rustig onder de vlaggetjes door
Alleen die Fries en Anja stonden nog aan de andere kant, Anja is afgestapt en hield het lint een beetje omhoog, maar Friesje vertrouwde het toch niet helemaal. Toen had ik een strak plan, ik zou met Pjaf naar het lint rijden, het lint omhoog houden, zodat zij erdoor konden. Helaas was het lint niet bestand tegen de brute kracht van Clau en viel dus

En daar ging Friesje aan de haal, grrrrr, Anja haar weer gevangen en toen besloten we maar dat we het lint gewoon aan beide kanten los konden maken en Friesje erover heen konden laten stappen, wat ze dus ook braaf deed.
Wat hebben wij geleerd van deze dag? Wij gaan niet meer 's morgens rijden als er een processie is
Helaas hebben we mijn draakjes niet meer kunnen rijden, want de weergoden besloten dat we hier in limburg nog niet genoeg regen hadden gehad