wat zouden jullie doen..
- melle_odet
wat zouden jullie doen..
ik vraag me af wat jullie zouden doen in mijn geval..
hier mijn verhaal.
ik heb ken mijn fjordje nu zo'n 9 jaar ik heb haar eerder verzorgd en uiteindelijk 2 jaar gelden overgekocht.
ik heb het idee dat de klik er tussen ons soms niet helemaal meer is.
ik heb ook het idee dat ik er niet uit kan halen wat ik zou willen.
ik wil graag op buitenrit, maar ze is voor mij te druk buiten onder het zadel.
voor de kar gaat wel goed buiten, maar ik ben absoluut geen mentype.
ook met andere paarden naar buiten is voor mij niet te doen, ik kan haar buiten onder het zadel gewoon niet aan.
in de bak doet ze het wel prima, maar ze vind het eigenlijk niet zo leuk om steeds in de bak rond te lopen wat ik heel begrijpelijk vind, waardoor ze steeds vervelender word met het rijden in de bak.
ook met les is dit voor mij niet op te lossen, want dit heb ik al 2 jaar lang.
ze is ook veel meer in haar sas als ze voor de kar staat ook in de bak.
ik zit nu te twijfelen of ik haar beter kan verkopen naar iemand die lekker met haar gaat mennen en zo af en toe eens onder het zadel rijd.
of dat ik het gewoon nog langer aan moet kijken.....
ik weet het gewoon even niet meer.
hier mijn verhaal.
ik heb ken mijn fjordje nu zo'n 9 jaar ik heb haar eerder verzorgd en uiteindelijk 2 jaar gelden overgekocht.
ik heb het idee dat de klik er tussen ons soms niet helemaal meer is.
ik heb ook het idee dat ik er niet uit kan halen wat ik zou willen.
ik wil graag op buitenrit, maar ze is voor mij te druk buiten onder het zadel.
voor de kar gaat wel goed buiten, maar ik ben absoluut geen mentype.
ook met andere paarden naar buiten is voor mij niet te doen, ik kan haar buiten onder het zadel gewoon niet aan.
in de bak doet ze het wel prima, maar ze vind het eigenlijk niet zo leuk om steeds in de bak rond te lopen wat ik heel begrijpelijk vind, waardoor ze steeds vervelender word met het rijden in de bak.
ook met les is dit voor mij niet op te lossen, want dit heb ik al 2 jaar lang.
ze is ook veel meer in haar sas als ze voor de kar staat ook in de bak.
ik zit nu te twijfelen of ik haar beter kan verkopen naar iemand die lekker met haar gaat mennen en zo af en toe eens onder het zadel rijd.
of dat ik het gewoon nog langer aan moet kijken.....
ik weet het gewoon even niet meer.
Quitte is the best!
Re: wat zouden jullie doen..
mijn eerste vraag is: wat doet ze dan onder het zadel buiten?
Vaak wil het al helpen als je gewoon erg vaak naar buiten gaat. Dat het gewoon heel normaal wordt.
Als ze alleen maar heel snel en sterk is, kan je een tijdje proberen om een ander bit te gebruiken. Dat kan nog al eens helpen.
Als het dan eenmaal normaal wordt om samen erop uit te trekken, dan kun je weer eens van bit wisselen naar een normaal bitje.
Als je echt het idee hebt dat je er niet uit gaat komen en je ziet geen oplossing meer, dan is het best mogelijk dat ze bij een ander
baasje wellicht beter af is.
Vaak wil het al helpen als je gewoon erg vaak naar buiten gaat. Dat het gewoon heel normaal wordt.
Als ze alleen maar heel snel en sterk is, kan je een tijdje proberen om een ander bit te gebruiken. Dat kan nog al eens helpen.
Als het dan eenmaal normaal wordt om samen erop uit te trekken, dan kun je weer eens van bit wisselen naar een normaal bitje.
Als je echt het idee hebt dat je er niet uit gaat komen en je ziet geen oplossing meer, dan is het best mogelijk dat ze bij een ander
baasje wellicht beter af is.
- melle_odet
eerder kon ik wel met haar naar buiten, maar dat ging ook niet altijd even goed.
sinds ze mee is geweest bij een manege op trektochten is ze voor mij niet meer te doen buiten.
ik heb al andere bitten geprobeerd en zelfs een slof die ik daarvoor heb geleend want daar rijd ik normaal absoluut niet mee.
ik ben nu dus al weer 2 jaar lang bezig met steeds maar opnieuw proberen, maar het lukt me gewoon niet en ik moet eerst een heel stuk langs de weg, dus het word ook gewoon gevaarlijk voor ons....
sinds ze mee is geweest bij een manege op trektochten is ze voor mij niet meer te doen buiten.
ik heb al andere bitten geprobeerd en zelfs een slof die ik daarvoor heb geleend want daar rijd ik normaal absoluut niet mee.
ik ben nu dus al weer 2 jaar lang bezig met steeds maar opnieuw proberen, maar het lukt me gewoon niet en ik moet eerst een heel stuk langs de weg, dus het word ook gewoon gevaarlijk voor ons....
Quitte is the best!
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Volgens mij ben je er diep van binnen al uit, alleen is het niet zo makkelijk om erna te handelen.
Een vriendin bij mij op stal had hetzelfde heeft bijna 2 jaar door getobt en toen uiteindelijk verkocht aan een mevrouw die er super blij mee is. Ze heeft ook een nieuw paard en zij is ook veel gelukkiger zo! Dus waarom ga je niet rustig aan op zoek naar een goed plekje? Voor Odet ook leuker als ze meer kan doen wat ze leuk vind toch?
Een vriendin bij mij op stal had hetzelfde heeft bijna 2 jaar door getobt en toen uiteindelijk verkocht aan een mevrouw die er super blij mee is. Ze heeft ook een nieuw paard en zij is ook veel gelukkiger zo! Dus waarom ga je niet rustig aan op zoek naar een goed plekje? Voor Odet ook leuker als ze meer kan doen wat ze leuk vind toch?
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
tja als je daar pas na 9 jaar achter komt....
Ik zou niet weten wat je moet doen, maar een paardje dat je al zo lang hebt wegdoen lijkt me ook niet zo makkelijk.
Ik zou het echt niet weten hoor.
Ik zou niet weten wat je moet doen, maar een paardje dat je al zo lang hebt wegdoen lijkt me ook niet zo makkelijk.
Ik zou het echt niet weten hoor.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Kun je er tijdelijk een 2e fjord bij hebben?
Als dat mogelijk is zou ik eens kijken of je een leuke fjord kunt leasen. Kijken waar je je prettiger bij voelt.
Ik heb namelijk ook het idee dat je er gevoelsmatig wel uit bent, maar nog niet klaar bent om de echte stap te zetten.
Edit, ik heb ineens een heldere ingeving. 't Reelaer heeft een 4 tal fjorden staan die zeer verschillend van karakter zijn. Geen afgetobte manegepaarden, maar paarden die hun eigen identiteit kunnen en mogen behouden.
Daar kun je misschien ook nog eens kijken of je wat kunt proberen.
Als dat mogelijk is zou ik eens kijken of je een leuke fjord kunt leasen. Kijken waar je je prettiger bij voelt.
Ik heb namelijk ook het idee dat je er gevoelsmatig wel uit bent, maar nog niet klaar bent om de echte stap te zetten.
Edit, ik heb ineens een heldere ingeving. 't Reelaer heeft een 4 tal fjorden staan die zeer verschillend van karakter zijn. Geen afgetobte manegepaarden, maar paarden die hun eigen identiteit kunnen en mogen behouden.
Daar kun je misschien ook nog eens kijken of je wat kunt proberen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
maar wat doet ze dan??
Je schrijft nu alleen wat je al geprobeerd hebt, maar wat voor streek haalt ze dan uit?
Ik ben persoonlijk niet zo van het opgeven. Je hebt haar al 9 jaar verzorgd, maar heb je dan nooit gemerkt dat ze dat al deed?
Kan me niet voorstellen dat ze puur van de trektochten anders is geworden.
Je schrijft nu alleen wat je al geprobeerd hebt, maar wat voor streek haalt ze dan uit?
Ik ben persoonlijk niet zo van het opgeven. Je hebt haar al 9 jaar verzorgd, maar heb je dan nooit gemerkt dat ze dat al deed?
Kan me niet voorstellen dat ze puur van de trektochten anders is geworden.
- melle_odet
bedankt voor de reacties.
ze heeft dus bij het reelaer trektochten mee gelopen, daar heb ik altijd zelf les gereden voordat ik odet kocht.
buiten gaat ze gewoon met je aan de haal, dus als het haar niet zint dan gaat ze rennen wat je ook doet en ik krijg haar dan niet meer goed terug en als het lukt blijft ze alleen maar dribbelen en gespannen. zodra ik dan zelf weer ontspan is ze weer weg. dan zou ik dus de hele buitenrit moeten vasthouden en dat vind ik niet normaal.
het is juist ter ontspanning en dat is het op deze manier niet meer.
en zo vind ik het ook eng worden omdat ik dan geen normale controle meer heb ook langs de weg niet.
en helaas is 2 fjorden ook geen optie voor mij...
ze heeft dus bij het reelaer trektochten mee gelopen, daar heb ik altijd zelf les gereden voordat ik odet kocht.
buiten gaat ze gewoon met je aan de haal, dus als het haar niet zint dan gaat ze rennen wat je ook doet en ik krijg haar dan niet meer goed terug en als het lukt blijft ze alleen maar dribbelen en gespannen. zodra ik dan zelf weer ontspan is ze weer weg. dan zou ik dus de hele buitenrit moeten vasthouden en dat vind ik niet normaal.
het is juist ter ontspanning en dat is het op deze manier niet meer.
en zo vind ik het ook eng worden omdat ik dan geen normale controle meer heb ook langs de weg niet.
en helaas is 2 fjorden ook geen optie voor mij...
Quitte is the best!
Moeilijke beslissing meis, al denk ik ook dat je er al wel uit bent!
Kan alleen maar zeggen doe wat voor je gevoel goed is en eerlijk is tegenover het paard..
Kan alleen maar zeggen doe wat voor je gevoel goed is en eerlijk is tegenover het paard..
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Helpt het ook niet als er iemand met je mee gaat naar buiten?
Hoewel het al klinkt alsof je al een beslissing hebt gemaakt, het is misschien moeilijk uitvoeren maar het kan wel beter zijn voor jullie allebei..
Hoewel het al klinkt alsof je al een beslissing hebt gemaakt, het is misschien moeilijk uitvoeren maar het kan wel beter zijn voor jullie allebei..
- melle_odet
nee helaas helpt het niet als er iemand mee gaat....
zelfs niet als ze tussen een groep loopt....
en voor ee anders is het misschien op te lossen, maar ik durf het gewoon niet meer op deze manier en niemand op stal wil het aan om het te proberen, ze vinden het allemaal gevaar;lijk
zelfs niet als ze tussen een groep loopt....
en voor ee anders is het misschien op te lossen, maar ik durf het gewoon niet meer op deze manier en niemand op stal wil het aan om het te proberen, ze vinden het allemaal gevaar;lijk
Quitte is the best!
Mijn vorige fjord was ook absoluut niet op een trens buiten te rijden,met hem reed ik altijd met een hackemore.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- melle_odet
ik heb er zelf een passoabit in gehad, maar dit hielp niet en een liverpoolstang(karrebit) wilde ook niet werken...
Quitte is the best!
Sommige pony's maken zich alleen maar sterker met een scherper bit,een hackemore is geen bit,je rijd ze op de neus(moet je wel mee leren rijden en zeker weten dat je hem niet te laag hebt zitten)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- melle_odet
ik heb de knoop dor gehakt.
ik ga haar toch met pijn in mijn hart verkopen naar iemand die lekker met haar wil gaan mennen omdat ze dit veel leuker vind dan onder het zadel.
ik wacht er nog heel even mee, maar uiteindelijk lijkt het mij beter zo.
ze gaat natuurlijk niet zomaar naar de eerst beste koper.
ik ga haar toch met pijn in mijn hart verkopen naar iemand die lekker met haar wil gaan mennen omdat ze dit veel leuker vind dan onder het zadel.
ik wacht er nog heel even mee, maar uiteindelijk lijkt het mij beter zo.
ze gaat natuurlijk niet zomaar naar de eerst beste koper.
Quitte is the best!