Daaaaar gaaaaaat hijjjjjjjj

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Viv

Daaaaar gaaaaaat hijjjjjjjj

Bericht door Viv » di 05 mei 2009, 05:45

(op de tonen van koen wouters met: daar gaat ze)

Gister weer rondje wezen skeeleren met spekkie en ik op de fiets mee.
Hij was al erg jolig toen we op weg gingen en het tempo zat er goed in en moest flink doortrappelen om ze bij te houden.

Halverwege ging Andy de skiberg op (voor ingewijden, die bult met die omgekeerde.... wat is het eigenlijk?) maar daar eindigt het fietspad in gras.
Ook niet erg want dan lopen we gewoon met de skeelers. Kdies ff laten grazen en ik zou alvast stukje vooruit fietsen omdat het pad aan de andere kant echt steil naar beneden gaat.
Ik was nog geen 10m op weg toen ik Kdies hoorde ontploffen en voorbij zag stuiven full speed met Andy er achteraan op zn skeelers over het harde zandpad. esel wat gingen die hard.
Uiteindelijk liet Andy maar los en kreeg nog even mep na van kdies en daar ging mn poownie :wave:.

Na een brul maakte hij een rondje en bleef helemaal over zn toeren snuivend staan. Andy overeind gekrabbeld en naar hem toe gelopen en gerust gesteld.
Maarja dan sta je daar met een stuiterend paard fiets en skeelers en dan moet je die berg weer af (waar Andy nog 2x onderuit ging, skeelers en schelpenpaardjes werken niet echt).

Dus ik fiets aan de kant en Kdies overgenomen en voorzichting naar beneej gewandeld en gerust gesteld. Andy ondertussen voorzichtig met fiets en al naar beneden gerold en even de schade bekeken. 2 armpjes gekneusd en dikke eieren erop, vinger gekneusd en verder gelukkig niks.

Geloof dattie nu wel begreep waarom ik nog niet los ga in het bos zolang ik geen goed zadel heb en de rem niet werkt ;)

Thuisgekomen bleek dat alle paarden de laatste 2 dagen zo druk zijn en buiten aan de pleur gaan. We gooien het maar op frustratie dat we mochten voorgrazen op het land en daarna vrolijk gif werd gespoten. Oftewel voorlopig mogen ze hier het land nog niet op.

Op de terugweg wassie verder weer superbraaf en nog steeds lekker voorwaarts, jezus wat heeft dat beest een gangen. Ik blijf me verbazen.

Ik had mn avondje wel weer gehad ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Re: Daaaaar gaaaaaat hijjjjjjjj

Bericht door nancy imka » di 05 mei 2009, 06:37

Dat kan ik mij voorstellen, soms kan je niet anders als los laten. Gelukkig rende hij verder niet weg. En de voorjaar zit zeker in zn bol...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 05 mei 2009, 07:19

Gossie Viv, dit moest een keer gebeuren... maar goed, mazzel dat iedereen er redelijk vanaf gekomen is weer...
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 05 mei 2009, 07:30

Tjee dat is effe schrikken. Heeft Andy nu geen spierpijn erbij?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 05 mei 2009, 08:40

Sneu dat Andy wat gebutst en gekneusd is.
Cadiz heeft besloten even te laten zien, dat ie heel wat mans kan zijn.
En wou natuurlijk even zijn gangen showen.

Maar ahum skeeleren met je paard? :roll: Dan heb je toch geen remmen???????
Dat haal ik met Dibbes nog niet in mijn hoofd, ja 1x bijna 8-) , had die dingen al aan. (was toen vlaag van verstandsverbijstering)
Keek vervolgens naar de hond (voor de niet Dibbes kenners, het is lomp snel en heeft maar 1 hersen cel, maar is de leukste hond ter aarde :# !)
en dacht...hmmmm....laat maar, dat wordt ongelukken, of ik rijd over de hond heen, of ik breek mijn nek erover, of we gaan heeeellll hard.
Skeelers uitgetrokken en de fiets gepakt. (die heeft remmen en kun je vanaf stappen)
En Andy doet het met een PONY!! 8)7 AU! (nou, ja dat denkt hij nu ook)

Konden Andy niet terug fietsen met skeelers aan op de trappers? En jij terug wandelen met Cadiesje?

Snap de verleiding wel :)) , heb ook zo vaak gedacht, ga zoiets doen, na jullie verhaal te lezen weer overtuigd dat ik het niet ga doen :n .
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 05 mei 2009, 09:36

Volgens mij kun je beter een ander achtergrond muziekje kiezen want het tempo van "Daar gaat ze" en Cadiz zijn actie passen niet echt bij elkaar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Fran

Bericht door Fran » di 05 mei 2009, 10:26

Ik verbaasde me al elke keer er over dat het zo goed ging in de combinatie skeelers, fiets en pony. Gelukkig is Andy niet ernstig gewond, beterschap!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
roos

Bericht door roos » di 05 mei 2009, 10:40

Wel onwijs balen zeg, maar gelukkig heeft Andy er niks ernstigs aan over gehouden. Soms schrikken ze ook van dingen die je helemaal niet verwacht.Komt goed. Over een paar jaar als Ceessie endurance paard is lach je er om...;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Viv

Bericht door Viv » di 05 mei 2009, 10:58

Nou alssie op de fiets was geweest was dit geintje heeeeelll anders afgelopen. Skeelers hebben ook remmen maar op zandachtig gras werken die niet echt.
Verder is Kdies echt het braafste paard ooit op dat vlak, draaft en galopeert keuring in de berm op armlengte afstand. Komt je niet vorbij en blijft keuring naast je of scuin achter je.
Alleen wandelen worden ze ook zo suf van als ze jong zijn, althans Kdies wel.
Dit is heerlijke conditietraining en lekker rechtuit dus ook goed voor the body en peesjes :D

Ach en er vandoor gaan doet elk paard wel eens, dat ligt niet aan skellers of fiets, dat gebeurt ook al je erop zit ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 05 mei 2009, 11:52

Daar heb je weer weer gelijk in hoor Viv. Als je er op zit en het is nog een jong ding heb je misschien nog minder te vertellen.
Hoe gaat het met Andy?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 05 mei 2009, 12:36

En toch zit ik er dan liever op, heb je toch meer controle. Klinkt echt niet fijn, het is ook niet te hopen dat ie hier iets aan over houdt in de zin van draken buiten de rijbaan.
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 05 mei 2009, 13:29

Pff, zal toch wel ff schrikken zijn geweest voor jullie.
Hopelijk heeft Andy snel geen last meer van z'n armen.
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 05 mei 2009, 14:15

Heel eerlijk gezegd sta ik er ook niet van te kijken dat het een keertje mis gaat.
Vind skeelers en een paard geen goede combi ook al kan het paard zo mak als een lammetje zijn het blijven immers dieren.

Gelukkig is het aardig goed afgelopen met Andy.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Viv

Bericht door Viv » wo 06 mei 2009, 05:41

Ellebel schreef:En toch zit ik er dan liever op, heb je toch meer controle. Klinkt echt niet fijn, het is ook niet te hopen dat ie hier iets aan over houdt in de zin van draken buiten de rijbaan.
Eeeehhh nou geloof me als stuur en rem nog niet werken dan zit je er echt liever niet op El.

En alssie er wat aan over zou houden dan hattie dat meteen erna wel laten merken, daarna wassie weer de rust zelve. Ieder paard schtikt wel eens, tegen miljoenen jaren instinct kun je als mens niet op helaas.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 06 mei 2009, 05:50

vosse schreef:Heel eerlijk gezegd sta ik er ook niet van te kijken dat het een keertje mis gaat.
Vind skeelers en een paard geen goede combi ook al kan het paard zo mak als een lammetje zijn het blijven immers dieren.
Wat een domme opmerking zeg. Net of jouw paarden noooooooit een stap verkeerd zetten.
Wat je zegt het blijven dieren 24/7 ongeacht wat je ermee doet: erop zitten, vast zetten, in een trailer zetten, wassen, hoeven uitkrabben enz enz.
Of heb jij ze alleen als weide decoratie 8)7 8)7 (en dan kunnen ze ook in de sloot belanden, door het draad gaan enz enz)

Misschien moeten we hem maar in een glazen hokje zetten zodat er noooooooooit wat mee kan gebeuren. pffffff :x

Dan zal ik er ook maar niet meer op gaan zitten, stel je voor dat ik eraf knetter. Of er uberhaupt mee aan een touwtje lopen, hij zou er wel eens vandoor kunnen gaan, het zijn natuurlijk wel dieren, al zijn ze zo mak als een lammetje _-:(
Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 06 mei 2009, 06:32

ik moet zeggen dat ik skeeleren en een paard ook geen ideale combi vind...ieder zijn eigen mening toch Viv? dan hoef je niet direct zo te reageren tege Vosse toch? Je verteld je verhaaltje hier, en ja dan kan je ook 'negatieve' reacties krijgen.

Op skeelers heb je geen rem, je rolt alleen maar mee. En nee, als je te voet bent heb je ook niets te vertellen als ze gáán, maar dan kan je je zelf wél beter houden, en word je niet in 1e instantie mee gesleept omdat je er achter aan rolt.

Maar goed, ieder zijn eigen ding, jullie gaan liever skeeleren, wij lopen er liever naast ;)
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 06 mei 2009, 07:03

Gut oh gut, ik geef alleen mijn mening.
Tuurlijk kan een dier op de kletter gaan, maar dan sta IK GEHEEL PERSOONLIJK er niet naast op mijn skeelers. Je rolt er zo achteraan idd en zo'n beste rem tegen zoveel kilo's zit er nu ook weer niet op. Het ging me ook meer om de veiligheid van de persoon in kwestie nog niet zozeer om het paard hoor.
Dus al ik dit persoonlijk heb, hebben jullie dat met het skeeleren, dus zolang jullie er plezier aan hebben met zijn 3tjes gewoon door blijven gaan hoor (en nee dit bedoel ik niet hammerysk)
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 06 mei 2009, 12:26

Viv schreef: En alssie er wat aan over zou houden dan hattie dat meteen erna wel laten merken, daarna wassie weer de rust zelve. Ieder paard schtikt wel eens, tegen miljoenen jaren instinct kun je als mens niet op helaas.
Met je eens hoor. Maar doelde meer op wanneer je een volgende keer bij een spannend moment bent buiten dat hij weer uitbreekt. Als die ruinen eenmaal hun krachten hebben gevoeld dan gaan ze het best eens tegen je gebruiken, ik heb echt veel te stellen gehad met die van mij door inconsequent gedrag van de vorige berijdster. ( Mieke heeft Tim aan een gehandicapte verkocht waarmee hij gewoon door sloten heen naar huis ging :') en ook bij Mieke was ie niet al te braaf)
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » wo 06 mei 2009, 14:41

Het is niet de meest veilige manier of je paard beweging te geven, maar als het wel kan is het super! Arme Andy! En tja dat het heel soms mis gaat moet je dan maar op de koop toe nemen.
(ik fietste vroeger ook regelmatig met paard, en ja dat is ook wel eens mis gegaan maar ik doe het nog wel eens)
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 06 mei 2009, 17:16

Wat een domme opmerking zeg. Net of jouw paarden noooooooit een stap verkeerd zetten.
Wat je zegt het blijven dieren 24/7 ongeacht wat je ermee doet: erop zitten, vast zetten, in een trailer zetten, wassen, hoeven uitkrabben enz enz.
Of heb jij ze alleen als weide decoratie 8)7 8)7 (en dan kunnen ze ook in de sloot belanden, door het draad gaan enz enz)
Maar dat wil toch niet zeggen dat je het moet gaan opzoeken? Toch?
Ik heb nooit begrepen dat jullie dat doen, skeeleren met je paard. Met die flutremmetjes die onder je skeelers staan ga je echt geen 500 kg paard tegenhouden, op wat voor ondergrond dan ook. Elk paard kan er vandoor gaan, maar ik wil niet op rolletjes staan als dat gebeurt :D Maar goed, da's jullie eigen keuze. Gelukkig is het nog vrij goed afgelopen en is het bij een paar pijnlijke plekken gebleven. Veel beterschap voor Andy.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Plaats reactie