Moeilijk verhaal-Bas 07-05-1986 - 09-04-2009
Re: Moeilijk verhaal-Bas 07-05-1986 - 09-04-2009
ik liep donderdag door de stal hen en ben om half 5 even bij sparky gaan staan en toch even gaan knuffelen ,
meiden heel veel sterkte !
meer weet ik even niet ook hier aan het slikken pff
meiden heel veel sterkte !
meer weet ik even niet ook hier aan het slikken pff
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Heel veel sterkte, wat moet het moeilijk zijn geweest om afscheid van Bas te nemen (al is het voor hem wel het beste). Denk maar veel aan de mooie herinneringen van hem ipv de laatste tijd 

Deel het gerust met ons Anne en Wendie, dat is een vorm van verwerken. Het blijft moeilijk. De laatste keer uitmesten is vréselijk, zijn poep, zijn plas. Dan komt er later een moment dat de mestbult weggaat.....zijn laatste mest. Dan kom je dekjes tegen met zijn haar....allemaal zo herkenbaar, zo vreselijk zwaar. Ik heb nog steeds spullen van Jack en Diëgo liggen, met haar enzo. Ik wil hun geur bewaren.
Maar dames, er komt een tijd dat je met een glimlach naar zijn foto's kijkt, i.p.v. met een traan. En dan zo ineens tóch weer een traan omdat het b.v. een jaar geleden is, of zijn verjaardag was. Net als iedereen zegt, het gemis blijft, het verdriet ook, maar het krijgt een plaatsje, en je moet verder. Ik zie nu b.v. weer erg tegen a.s. donderdag aan, was Jackie's verjaardag. Rond zulke dagen ben ik toch emotioneler dan anders. Maar dat zal na jaren ook wel slijten.
Nog heel veel sterkte met het verwerken! En blijf posten, want dat lucht op, en wij vinden echt niet dat jullie zeuren hoor! We willen jullie verdriet wat verzachten.
Maar dames, er komt een tijd dat je met een glimlach naar zijn foto's kijkt, i.p.v. met een traan. En dan zo ineens tóch weer een traan omdat het b.v. een jaar geleden is, of zijn verjaardag was. Net als iedereen zegt, het gemis blijft, het verdriet ook, maar het krijgt een plaatsje, en je moet verder. Ik zie nu b.v. weer erg tegen a.s. donderdag aan, was Jackie's verjaardag. Rond zulke dagen ben ik toch emotioneler dan anders. Maar dat zal na jaren ook wel slijten.
Nog heel veel sterkte met het verwerken! En blijf posten, want dat lucht op, en wij vinden echt niet dat jullie zeuren hoor! We willen jullie verdriet wat verzachten.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Heeeeelllllll herkenbaar hoor. Bij ons heeft de mest nog zeker een paar weken in stal gelegen omdat de afdrukken van Tjo en Satour nog in het vlas stonden.Anne&Wendie schreef:Het gemis slaat in alle hevigheid toe.
Hoe stom kun je zijn dat je al verschillende keren richting de wei bent gelopen om vervolgens te denken stom, stom, stom!
Hoe moeilijk kan het zijn om een stal uit te mesten, nou het was moeilijk, stront scheppen met de tranen in je ogen.
Pfff, jullie kunnen hier ook niets mee, maar het lucht wel weer even op.
En hoe vaak we niet gewoon bij stal zijn gaan zitten om gewoon maar te zitten in de stilte en ze dan toch nog om je heen te voelen.
Er komt een tijd dat je het los kan laten maar het duurt wel even hoor. Gewoon lekker blijven luchten hoor.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Zeker hier je hart blijven luchten hoor, nu geloof je het nog niet, maar die scherpe randjes gaan er af op den duur, ik geloofde dat ook niet, was verscheurd van verdriet, maar nu kan ik aan alle leuke dingen denken die ik met Vinga deed. Ik mis haar nog elke dag, maar weet dat ik het beste voor haar gedaan heb. En dat hebben jullie bij Bas ook gedaan, dat mag je echt nooit vergeten, daarvoor was heel veel moed nodig!
Dikke knuffel, je mag me altijd PB-en hoor, erover praten helpt zoals Ivonne al zegt bij het verwerken.
Dikke knuffel, je mag me altijd PB-en hoor, erover praten helpt zoals Ivonne al zegt bij het verwerken.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
alles wat met het woord 'laatste' betekent is zwaar en niet te vatten wanneer die laatste keer daar werkelijk is.. wat zal het moeilijk zijn om daar afscheid van te nemen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
wat een super mooie foto's nog, veel sterkte en lucht je hart xx
Gemis zal altijd blijvenDreeke schreef:Zeker hier je hart blijven luchten hoor, nu geloof je het nog niet, maar die scherpe randjes gaan er af op den duur, ik geloofde dat ook niet, was verscheurd van verdriet, maar nu kan ik aan alle leuke dingen denken die ik met Vinga deed. Ik mis haar nog elke dag, maar weet dat ik het beste voor haar gedaan heb. En dat hebben jullie bij Bas ook gedaan, dat mag je echt nooit vergeten, daarvoor was heel veel moed nodig!

Op mooie dagen zoals dit weekend dnek ik nog vaak: kon ik nu nog maar even op Bellamie zonder zadel en hoofdstel crossen over de open velden.
En zij is al 7.5 jaar geleden ingeslapen...
Zeker over blijven praten, dat lucht op en er zijn hier heel veel mensen die je verdriet herkennen

Arme Bas, arme jullie..
Ontzettend veel sterkte toegewenst!
Het is niet niks
Ontzettend veel sterkte toegewenst!
Het is niet niks

Murphy
Ysha

jeetje zeg ik lees het nu pas!!!!
Dit zijn echt van die momenten dat je denkt waarom wilde ik ookalweer paarden....zoveel verdriet.
En idd het verdriet zit hem ook in de klienste dingen die zo gewoon leken en nu opeens niet meer hoeven..wat een gemis..heel veel sterkte.....
En idd gewoon posten hoor leef echt met jullie mee!!
dikke knuffel uit benschop
Dit zijn echt van die momenten dat je denkt waarom wilde ik ookalweer paarden....zoveel verdriet.
En idd het verdriet zit hem ook in de klienste dingen die zo gewoon leken en nu opeens niet meer hoeven..wat een gemis..heel veel sterkte.....
En idd gewoon posten hoor leef echt met jullie mee!!
dikke knuffel uit benschop
Yoehoew YOLIEN (V.RONNIE) BEVALLEN VAN ANTON= FLOW 11-05-2009 OM 23.50UUR
LUNA (V BRIGGEN) BEVALLEN VAN REINAR= FLAIRE 26-05-2009 OM 02:45UUR
LUNA (V BRIGGEN) BEVALLEN VAN REINAR= FLAIRE 26-05-2009 OM 02:45UUR
- Anne&Wendie
- Contacteer:
En dan is het in eens een week geleden, het lijkt zo kort maar ook zo lang!
Vandaag gaat Bas zijn paspoort richting Hoenderloo, nu is het dan ook officieel.
Bas zal altijd een heel speciaal plekje bij ons houden.
Wie maakt in 2 jaar zoveel mee, als wij met Bas.
Hele leuke maar ook hele verdrietige dingen.
Het blijft een beetje een sprookje de laatste 2 jaar van zijn leven!
Iedereen nogmaals bedankt voor alle lieve woorden en de steun dat we de goede beslissing hebben genomen.
Anne en Wendie
Vandaag gaat Bas zijn paspoort richting Hoenderloo, nu is het dan ook officieel.
Bas zal altijd een heel speciaal plekje bij ons houden.
Wie maakt in 2 jaar zoveel mee, als wij met Bas.
Hele leuke maar ook hele verdrietige dingen.
Het blijft een beetje een sprookje de laatste 2 jaar van zijn leven!
Iedereen nogmaals bedankt voor alle lieve woorden en de steun dat we de goede beslissing hebben genomen.
Anne en Wendie
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Graag gedaan Anne en Wendie! Nemen jullie het paspoort wel weer mee terug met een stempel ongeldig (of kan dat niet)?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Heel erg veel sterkte nog steeds! Mijn paardje heeft ook epilepsie gehad en ik weet dus ook hoe rot het is om je paardje zo gezond te zien staan en toch weetje dat er iets in dat hoofdje niet klopt. Deze lieve dame heb ik ook in laten slapen na anderhalf jaar, maar nog nu 5 jaar later staat mijn kamer vol met foto's van haar en hangt ze levensgroot aan mijn muur. Ik heb het er nog altijd moeilijk mee maar nu wel na 4,5 jaar het een plekje kunnen geven, het kost tijd maar ik weet dat het jullie ook gaat lukken!

Niet te geloven alweer een week geleden..
alsof het de dag van gisteren trof. Net wat je zegt jullie hebben in een korte tijd heleboel samen beleefd en dat pakt niemand meer van jullie af. Bewaar die herinneringen goed, koester ze, sterkte meiden. Het is maar wat fijn dat jullie elkaar hebben om over hem te praten. Jullie weten beide het beste hoe hij was en nu elkaar troost geven.

'Je ziet pas wat je hebt,
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Anouska schreef:Graag gedaan Anne en Wendie! Nemen jullie het paspoort wel weer mee terug met een stempel ongeldig (of kan dat niet)?
Vandaag hebben we het paspoort terug gehad, met een grote stempel ONGELDIG op de 1ste pagina.
We wilde het graag terug hebben....
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Dat lijkt me dus ook zo moeilijk, ik moet dat met Collin's paspoort nog laten doen,heb er de moed nog niet voor gehad.
Ik hoop dat het een beetje goed gaat met jullie en dat jullie het gebeuren een plekje kunnen geven.
Het verdriet blijft maar wordt gelukkig wel minder scherp!!
Neem er de tijd voor!
Ik hoop dat het een beetje goed gaat met jullie en dat jullie het gebeuren een plekje kunnen geven.
Het verdriet blijft maar wordt gelukkig wel minder scherp!!
Neem er de tijd voor!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- Machteld&Falco
Ik begrijp maar al te goed dat je dat paspoort terug wilde. Het blijft toch iets tastbaars zijn. Zo hou je nog een stukje van Bas bij je. Erg veel sterkte nogmaals, en blijf alle emoties maar van je afschrijven, als het jou goed doet, dan lezen wij hier maar al te graag 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Heel begrijpelijk dat jullie het paspoort van Bas terug wilden hebben. Dat heb ik bijna 5 jaar geleden ook met dat van Rianne gedaan. Zo houd je een tastbare herinnering. Houd jullie haaks meiden en denk aan alle fijne dingen die jullie met Bas hebben meegemaakt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb het van Vinga ook nog steeds niet opgestuurd.... ik kan het ook nog niet...colunder schreef:Dat lijkt me dus ook zo moeilijk, ik moet dat met Collin's paspoort nog laten doen,heb er de moed nog niet voor gehad.
† I'ts better to have loved and lost them...
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Het is ook moeilijk, ik heb eerst met het stamboek gebeld van hoe of wat.
En ja dan krijg je iemand aan de telefoon die natuurlijk heel nuchter reageerd, logisch natuurlijk.
Opsturen dan wordt het paspoort ongeldig verklaard en Bas wordt dan uitgeschreven, envelop met postzegel bijvoegen en het wordt retour gezonden.
Het viel even rauw op m'n dak, het liefst hoor je dan toch van.... o jeetje wat is er gebeurd enz....
Maar we wilden het afsluiten, Bas is er niet meer en dat moet dan ook het stamboek weten.
Maar het gemis blijft, dubbel want de stal is leeg en er is geen ander paard waar je voor moet zorgen.
En ja dan krijg je iemand aan de telefoon die natuurlijk heel nuchter reageerd, logisch natuurlijk.
Opsturen dan wordt het paspoort ongeldig verklaard en Bas wordt dan uitgeschreven, envelop met postzegel bijvoegen en het wordt retour gezonden.
Het viel even rauw op m'n dak, het liefst hoor je dan toch van.... o jeetje wat is er gebeurd enz....
Maar we wilden het afsluiten, Bas is er niet meer en dat moet dan ook het stamboek weten.
Maar het gemis blijft, dubbel want de stal is leeg en er is geen ander paard waar je voor moet zorgen.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power