De afgelopen twee dagen..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

De afgelopen twee dagen..

Bericht door Esther » wo 18 feb 2009, 20:21

Dinsdag morgen begint meteen lekker.. De boys schrokken ergens van en gingen door de draden.. Ik zie ze eten, schrikken en vervolgens door de draden crossen.. Waar ze van zijn geschrokken weet ik nog steeds niet..
Ik dus meteen naar buiten, eerst kijken of ze allemaal oke zijn.. Geen wondjes, kreupele kereltjes, dus dat liep goed af.. Ze hadden helaas wel het hele voorste deel kapot gemaakt, de hoekpaal, al een beetje rottend hoor, doormidden e.d.
Dus even in het land gezet waar geen stek kapot was en repareren maar..
Om 11 uur zou de DA komen om Eachann en Elvis de twede enting te geven, basisenting, dus ik moest ze vangen..
Ze zaten nog helemaal vol van de adrenaline van het schrikken en ze waren helemaal dol.. Ze waren zo vreselijk aan het stoeien, Eachann was bovenop Elvis gesprongen en is een halve weide blijven hangen e.d. steigeren, beuken, jullie kennen het wel..
Ik loop vol goede moed, ahum O:) , de wei in, ze komen eraan en ik kon ze zo een halster om doen..

De Da kan supersnel enten en daar hebben ze dus eigenlijk niets van mee gekregen..

's midddags naar Bart en daar van alles gedaan. Zhellie voor het eerst voor de wagen gehad.. Heb foto's gemaakt, zal ze binnenkort even plaatsen als ze een beetje goed zijn..

's Avind naar de verjaardag van mijn oma en daar zei mijn neefje, 14 jaar, dat hij wel weer eens wilde rijden. Toen hij klein was reed hij wel op de manege, was toch wel 6 jaar geleden ofzo. Dus ik zeg, kom maar morgen!!

Vandaag kwam mijn neefje dus. Ik zou op Tea en hij op Jeskim. Jeskim is superbraaf, kan wel eens wat drammen, maar ik dacht niet dat dat een probleem zou worden..
Het was voor Merijn, mijn neefje, wel even wennen. Ik had nog een extra cap liggen dus die op de proppen gehaald. Even borstelen, dekje uitkiezen, welke van de 20, hihi.. zadel en hoofdstel om en zitten..
Was voor mij ook wel spannend, want ik had nog nooit met iemand gereden met mijn beide paarden.. Vond het wel hartstikke leuk!!

Eerst Merijn erop geholpen, hij had de beugels wat kort, maar dan had hij eerst iets meer stevigheid..
Die even wat rondjes op het plein stappen, even voelen, even kijken hoe Jeskim reageert en toen snel Tea opgezadeld en zijn we naar het rij weiland gereden.
Het ging echt heel goed!! Merijn durfde het allemaal wel aan, Jeskim vond het leuk, alleen Bente was even over de zeik, omdat ze alleen achterbleef..
Tea was wel even wat ongeconcentreerd, die bleef maar op Jeskim letten, al was ze niet zo druk als ze met een vreemd paard in de buurt kan zijn.. Dus wij allebei wat draven wat rondjes rijden e.d. Tea was later best lekker te rijden en gaat steeds meer nageeflijk lopen. Al viel ze wel steeds door de bocht omdat ze op Jes zal te letten..
Merijn was ook lekker met Jeskim aan het draven, Jeskim met de kop in de lucht, maar dat maakt niets uit.. Ze hadden allebei lol. Dus ik stelde voor dat Merijn een galopje probeerde.. Dat leek hem ook wel leuk, dus eerst in draf en even een been en een stem erbij en daar gingen ze!! Ook dat ging erg goed. Jeskim wil ook echt wel en gaat dan best hard!! *o/*

Viel me erg op dat Jeskim zo heerlijk liep!! Ben nog steeds erg blij met de keuze voor ijzers. De draf was lekker ruim!! *o/*
Het was echt een leuk gezicht die twee. Mijn moeder heeft nog wat foto's gemaakt, maar die komen nog een keer..

Met uitstappen nog even gewisseld, Merijn op Tea en ik op Jeskim, wat een verschil, hihi.. Jeskim met haar sullige stapje i.t.t. Tea's turbo stap.. Jeskim is veel kleiner en maakt hele ander passen, een heel ander zadel en alleen een giga bos manen voor je..

Merijn vond het erg leuk en ik zie hem nog wel eens terug komen voor een ritje..
Jeskim heeft ook lol gehad, die kon even haar ei kwijt. Ik kon lekker met Tea bezig terwijl ik me niet schuldig voelde dat ik weer haar reed i.p.v. Jeskim. We konden lekker kletsen, het weer was ook nog eens stralend..
Kan het beter??

Later nog even naar de piaffe geweest voor een paar nieuwe handschoenen en een mooi boek. Ik had nog een bon liggen van mijn verjaardag en daar heb ik 'mennen met gevoel' van gehaald..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
colunder

Re: De afgelopen twee dagen..

Bericht door colunder » wo 18 feb 2009, 20:30

Gelukkig is het avontuur van de boys goed afgelopen.
Als ik het zo lees denk ik ook wel dat je neefje nog wel eens langs zal komen,klinkt als een geslaagde dag!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 19 feb 2009, 00:09

Wat een leuk verslagje weer.

Gelukkig hielden de draakjes niets aan hun avontuur over.. Lekker he, een DA die zo snel kan enten! Falco is doodsbang voor naalden en mijn vorige DA was echt een kluns. Bij mijn huidige heeft hij niet eens door dat hij een prik heeft gehad, zo snel gaat het :)

Wat fijn dat je zo een keertje met z'n tweeën eropuit kon. Je neefje zal vast genoten hebben en Jeskim ook.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 19 feb 2009, 06:26

Wat een heerlijk verhaal weer :D

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 19 feb 2009, 07:14

Volgens mij heb je een nieuwe berijder voor Jeskim als ik dat zo lees! Super leuk!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 19 feb 2009, 07:25

Wat leuk dat je het plezier van de paarden met familie kunt delen. Dat gaat vast vaker gebeuren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 19 feb 2009, 07:32

Nou dat klinkt geweldig zo samen, wat zal je neefje een lol gehad hebben (en jij ook natuurlijk).
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 19 feb 2009, 14:47

Hee dat klinkt leuk! Fijn dat jullie zo'n plezier hebben gehad.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Plaats reactie