Ook wij aan de kletter...
Re: Ook wij aan de kletter...
Brr enge verhalen.. Sterkte met Unique.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- Machteld&Falco
Pfff, die wonde ziet er verschrikkelijk uit! gelukkig zien zulke wonden er vaak viezer uit dan ze zijn.
Hopelijk houdt geen van jullie vieren er een schrik aan over. Zou inderdaad toch ook even overwegen een plaat vooraan de kar te lassen zodat ze in de toekomst niet meer achter dat hekje terechtkomt.
Hopelijk houdt geen van jullie vieren er een schrik aan over. Zou inderdaad toch ook even overwegen een plaat vooraan de kar te lassen zodat ze in de toekomst niet meer achter dat hekje terechtkomt.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- Unique
- Contacteer:
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal!
Ja de vader van me vriend gaat me karretje weer in orde maken en wat aan de voorkant doen
En zodra Unique weer goed loopt ga ik samen met de moeder van me vriend Unique weer inspannen.
Ze stond gewoon goed voor de wagen niet te ver er vanaf en ook niet te kort.
Het is voor ons ook echt nog een raadsel hoe ze het toch voor elkaar heeft gekregen...
Heb het vandaag 3x afgespoeld en stukje met dr gaan lopen. Lopen gaat voor mijn gevoel netjes. Ze gebruikt dr been wel gewoon, doet dr wel wat zeer dat is duidelijk te zien. En het is geen diepe wond dus hechten of iets kan niet.
Ja de vader van me vriend gaat me karretje weer in orde maken en wat aan de voorkant doen

En zodra Unique weer goed loopt ga ik samen met de moeder van me vriend Unique weer inspannen.
Ze stond gewoon goed voor de wagen niet te ver er vanaf en ook niet te kort.
Het is voor ons ook echt nog een raadsel hoe ze het toch voor elkaar heeft gekregen...
Heb het vandaag 3x afgespoeld en stukje met dr gaan lopen. Lopen gaat voor mijn gevoel netjes. Ze gebruikt dr been wel gewoon, doet dr wel wat zeer dat is duidelijk te zien. En het is geen diepe wond dus hechten of iets kan niet.
- Senna&Cajra
Brrr wat een rot situatie zeg 

He gatsie!! dat is zeker schrikken. Daarom gallopeer ik bijna nooit voor de kar. Een enkele keer met Vera wel gedaan op een breed zandpad, maar ik doe het liever niet. Al die ongelukken en ervandoor gaan enzo voor de kar bevalt me helemaal niet. Ik ga binnenkort ook weer met Alinde mennen. Nou is die ook gewoon heel braaf en we doen lekker rustig aan, maar je word niet echt aangemoedigd als je dit allemaal hoort de laatste tijd.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
a jasses wendy !
strekte met unique
strekte met unique
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Caylinn heeft hier ook destijds een flinke beenwond gehad, maar dat is ook mooi genezen.
Veel afspuiten en zachthouden zodat de wond niet te snel dicht gaat. Er zat wat pus aan. Dan pakje ik een watje met betadine eraan en dat duwde ik erop, denk om je hoofd e.d. zodat je pus er wat uit haalt.
Verder mooi afspuiten en niet teveel met wondmiddeltjes erin gaan spuiten..
Misschien heeft claudia er nog wel een foto van. De pees was toen ook beschadigd.. En misschien heeft ze ook wel een na foto..
Veel afspuiten en zachthouden zodat de wond niet te snel dicht gaat. Er zat wat pus aan. Dan pakje ik een watje met betadine eraan en dat duwde ik erop, denk om je hoofd e.d. zodat je pus er wat uit haalt.
Misschien heeft claudia er nog wel een foto van. De pees was toen ook beschadigd.. En misschien heeft ze ook wel een na foto..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Unique
- Contacteer:
Ik ga nu ook meerdere malen per dag naar Unique om af te spuiten en te stappen.
De man van mijn stalbazin heeft dr gister ingespoten met ontstekingsremmend spul.
Vandaag en morgen wordt ze nog een keer ingespoten. En ik smeer er helemaal niks op. Geloof zelf niet zo in al die zalfjes.
De man van mijn stalbazin heeft dr gister ingespoten met ontstekingsremmend spul.
Vandaag en morgen wordt ze nog een keer ingespoten. En ik smeer er helemaal niks op. Geloof zelf niet zo in al die zalfjes.
Hier was het al een eindje dicht gegaan, maar Caylinn had ook echt een gat in haar beenEsther schreef:Caylinn heeft hier ook destijds een flinke beenwond gehad, maar dat is ook mooi genezen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVTEDL6I.jpg
Is nu niet zoveel meer van te zien, zit een lichte hobbel op, maar lopen doet ze er zeker niet minder om

In zomervacht:
http://i201.photobucket.com/albums/aa22 ... C_5345.jpg

Ereplaatsje voor

Brr ook al zo'n verhaal. Daar schrik je toch ontzettend van! Gelukkig is dit ook relatief goed afgelopen!
Oh jakkes, ook al zo'n eng verhaal. Brrrr. Gelukkig kon je haar laten liggen, waardoor je haar los kon krijgen.
Nare wond zeg. Op Bokt is een heel topic over een wond, die ze in het begin met honing behandeld hebben. Dat schijnt erg goed te werken
Nare wond zeg. Op Bokt is een heel topic over een wond, die ze in het begin met honing behandeld hebben. Dat schijnt erg goed te werken

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Ik ben ook geen voorstander van kort inspannen, en galopperen voor de wagen doe ik nooit !
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Noujah, op zich is er natuurlijk niets mis met kort inspannen en galopperen voor de wagen, anders zouden er ook geen marathonwedstrijden meer zijn 
Dit had net zo goed in stap kunnen gebeuren. Die wond op Bokt waar Kimmes het over heeft is inderdaad heel mooi genezen. Is wel een interessant topic om even te bekijken
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1042781

Dit had net zo goed in stap kunnen gebeuren. Die wond op Bokt waar Kimmes het over heeft is inderdaad heel mooi genezen. Is wel een interessant topic om even te bekijken

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1042781

Ereplaatsje voor

- Unique
- Contacteer:
Heel erg bedankt voor alle tips!
Dat ene topic is ook erg interessant
Heb vandaag weer een foto van de wond gemaakt.
Hadden er gisteravond trekzalf op gesmeerd. Alle zooi en troep was er ook echt uitgelopen.
Zo zag het er vanavond uit. Vind het er zelf wel beter uitzien dan op de 1e foto.

Dat ene topic is ook erg interessant

Heb vandaag weer een foto van de wond gemaakt.
Hadden er gisteravond trekzalf op gesmeerd. Alle zooi en troep was er ook echt uitgelopen.
Zo zag het er vanavond uit. Vind het er zelf wel beter uitzien dan op de 1e foto.

Hoi Unique: Ik heb er geen verstand van maar ik vind het er rustiger uitzien. Het is duidelijk aan het helen. Je behandeling heeft zeker zin. Gelukkig maar. Veel succes verder en geef haar nog maar een extra knuffel. Paarden worden ook beter van liefde.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ik vind de wond er netjes uitzien..
Ik galoppeer ook wel een met de wagen.. Jeskim vind dat leuk!!
Kan haar nu wel altijd terug krijgen hoor, anders deed ik het niet..
Ik vind dat het ook wel moet kunnen, maar zekerheid voor alles.. Tea heeft ook wel een paar keer gebokt voor de wagen, altijd als ik de zweep gebruikte. Of het pinnigheid was, of dat ze de aanraking eng vond weet ik niet. Gelukkig heeft ze dat afgeleerd.. Vond ik altijd wel spannend, gelukkig bokte Tea niet zo hoog als Unique moet hebben gedaan!!
Ik galoppeer ook wel een met de wagen.. Jeskim vind dat leuk!!
Kan haar nu wel altijd terug krijgen hoor, anders deed ik het niet..
Ik vind dat het ook wel moet kunnen, maar zekerheid voor alles.. Tea heeft ook wel een paar keer gebokt voor de wagen, altijd als ik de zweep gebruikte. Of het pinnigheid was, of dat ze de aanraking eng vond weet ik niet. Gelukkig heeft ze dat afgeleerd.. Vond ik altijd wel spannend, gelukkig bokte Tea niet zo hoog als Unique moet hebben gedaan!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Wond ziet er idd al beter uit dan afgelopen weekend.
Hij vond het de eerste keer eng,maar de tweede keer vonddie het super......hij vind het sowieso harstikke leuk om ingespannen te worden.
Deed het met neidy ook,maar dat was alleen tijdens een menwedstrijd-vaardigheid.
Akes kan zich er ook helemaal in vinden.Esther schreef:Ik galoppeer ook wel een met de wagen.. Jeskim vind dat leuk!!
Hij vond het de eerste keer eng,maar de tweede keer vonddie het super......hij vind het sowieso harstikke leuk om ingespannen te worden.
Deed het met neidy ook,maar dat was alleen tijdens een menwedstrijd-vaardigheid.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Ik vind ook dat de wond er echt beter uitziet dan een paar dagen terug, gelukkig maar want het zag er niet fijn uit.
Als het paard goed in de hand staat kan het ook prima een galopje voor de kar. Ik heb het ook vaak met Rianne gedaan (vond ze geweldig, vooral in het bos maar ik had haar direct terug als ik het genoeg vond) en nu doe ik het ook wel met Meline. Die heeft wat meer aanmoediging nodig maar ze is nu wel zo ver dat als het commando galop komt dat ze inderdaad aanspringt. Wel moet ik haar blijven ondersteunen anders valt ze zo weer terug in draf.
Krijgt het paard kuren voor de kar in de vorm van bokken dan moet je dat direct aanpakken want dat is levensgevaarlijk. Laatst was er ook eentje bij ons in de les die dacht dat ie wel even gek kon doen voor de kar. De instructeur heeft hem even gelijk duidelijk gemaakt dat hij daar niet van gediend was en nu galoppeert hij netes.
Als het paard goed in de hand staat kan het ook prima een galopje voor de kar. Ik heb het ook vaak met Rianne gedaan (vond ze geweldig, vooral in het bos maar ik had haar direct terug als ik het genoeg vond) en nu doe ik het ook wel met Meline. Die heeft wat meer aanmoediging nodig maar ze is nu wel zo ver dat als het commando galop komt dat ze inderdaad aanspringt. Wel moet ik haar blijven ondersteunen anders valt ze zo weer terug in draf.
Krijgt het paard kuren voor de kar in de vorm van bokken dan moet je dat direct aanpakken want dat is levensgevaarlijk. Laatst was er ook eentje bij ons in de les die dacht dat ie wel even gek kon doen voor de kar. De instructeur heeft hem even gelijk duidelijk gemaakt dat hij daar niet van gediend was en nu galoppeert hij netes.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco