Een nieuw begin!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Machteld&Falco

Een nieuw begin!

Bericht door Machteld&Falco » zo 01 feb 2009, 21:46

Jaaaaa!!! Gisteren was het zover!!!

Falco had vroeger een vriendje, maar door omstandigheden tussen mij en de eigenaresse van het andere paard heb ik haar uiteindelijk moeten verzoeken een ander onderkomen voor haar paard te zoeken. Falco leek in eerste instantie niet echt te treuren, maar toen hij na een zomer op de manege (waar hij niet in kudde stond, maar toch contact had met de andere paarden) zag ik hem meer en meer wegkwijnen.

Jaldiña van de andere kant sleet haar dagen op de wei, aangezien Pieterjan en ik zowat de enigen waren die met haar werkten (ze heeft heel wat meegemaakt in het verleden waardoor ze soms heel onvoorspelbaar reageert. De manegeuitbaters hebben echt wonderen met haar verricht, maar van een onzekere ruiter werd zij alleen maar nog onzekerder, waardoor al hun werk tot dan toe weer tenietgedaan werd). Ze bracht, hoe cru het ook klinkt, niet genoeg op voor de manege, wat niet eerlijk is tegenover de andere paarden. Er werd dus een nieuw onderkomen voor haar gezocht, en die thuis werd dan in eerste instantie bij ons gezocht.

Gisteren was het dan eindelijk zover en werd onze Portugese schone voorbereid op een enkele reis naar Rotselaar city. Heel vroeg al trokken Pieterjan en ik richting Néthen waar we haar zouden opladen. Joel (de grote baas) was zo vriendelijk haar te brengen. Daar toegekomen eventjes gelongeerd om de spanning eruit te krijgen en nadien de trailer op. Dat deed ze heel cool. Ik heb geluk met twee paarden die zo braafjes de trailer in gaan. Falco geeft ook nooit problemen. Deze zomer kunnen we hen dus waarschijnlijk samen vervoeren naar de manege. De rit verliep vlekkeloos en thuis had dikkie dik de trailer al snel in de gaten. Hij riep naar ons alsof hij vroeg: "voor mij?"

Jaldiña uitgeladen (waarbij ze opeens langs de laadklep schoot :o was ff schrikken) en de weide rondgeleid. Falco even apart in de paddock gezet zodat ze kennis konden maken langs het draad. Het zat echt meteen goed en Jaldiña was veel kalmer dan ik had durven hopen! Dus na een uurtje hebben we hen toch maar bij elkaar gelaten. Wat een blij geren! Falco is helemaal verliefd op zijn grote vriendin (1.60 bijna!) en kon zijn geluk niet op. Hij is alleen een beetje jaloers als we met haar bezig zijn en gedraagt zich nu een beetje dominanter omdat de hiërarchie wat overhoop ligt. De geitjes vonden haar ook geweldig, die gingen gelijk kennismaken. Best grappig hoe dieren van verschillende soorten toch interageren. Interessant om te zien ook. Jaldiña vond die gehoornde shetlanders eerst maar niks, maar ondertussen staan ze al allemaal gezellig met zijn vieren hooi te eten. Ze kunnen het echt vinden met elkaar!!

Vandaag nog lekker gepoetst en gekroeld. Ik laat haar nog even rustig wennen en dinsdag beginnen we met werken. Morgen post ik wel wat foto's. Ik heb er massa's geschoten :) Sorry voor het lange verhaal.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Anouska

Re: Een nieuw begin!

Bericht door Anouska » zo 01 feb 2009, 22:36

Oh heerlijk om je meisje er nu ook bij te heben!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 02 feb 2009, 05:30

Super fijn dat het zo goed verlopen is!
En heeft Jaldiña nu een mooi nieuw plekje gekregen :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 02 feb 2009, 08:44

Fijn dat alle dieren het zo goed met elkaar kunnen vinden. Dat vraagt om foto's.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 02 feb 2009, 11:00

heerlijk een nieuw begin voor beide paardjes!
en indd dat vraagt om foto's
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Esther

Bericht door Esther » ma 02 feb 2009, 16:56

Wat fijn voor Falco, kan me voorstellen dat hij wel wijs is met een paardenvriendinnetje, is toch anders dan een geitje..
Mooi dat ze het met elkaar kunnen vinden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » ma 02 feb 2009, 17:04

wat leuk!
er gaat niks boven een gezellige kudde toch!?
incl., gehoornde shetters ;)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 03 feb 2009, 10:39

Wat fijn. Dat klinkt als eind goed, al goed!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 03 feb 2009, 11:31

Foto's komen nog, maar ik kom deze week echt tijd tekort. Ik probeer vnv, maar ik beloof niks.

Ze staan echt lekker samen. Het is alleen nog zoeken op gebied van hiërarchie, waardoor Falco een beetje kliert de laatste dagen. Hij vindt zijn plekje nog niet helemaal, maar dat komt wel. Jaldiña voelt zich hier echt al goed, die heeft daarstraks uitgebreid liggen rollen. Deze namiddag gaan we er voor het eerst op.
Mir

Bericht door Mir » di 03 feb 2009, 18:34

Wat fijn voor alle 2 jullie paardjes, Jaldina zal ook wel genieten van de rust (neem aan dat het rustiger is dan op de manege?). Lekker hoor, allebei je paardjes zo bij elkaar!
Ilona

Bericht door Ilona » wo 04 feb 2009, 18:32

Gezellig zo voor beide paarden. Samen een lekker plekje en gezelschap van elkaar.
Ik ben benieuwd hoe het met rijden is gegaan/gaat.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 04 feb 2009, 23:54

Mir schreef:Wat fijn voor alle 2 jullie paardjes, Jaldina zal ook wel genieten van de rust (neem aan dat het rustiger is dan op de manege?). Lekker hoor, allebei je paardjes zo bij elkaar!
Dat valt wel mee :) een beetje contact met mensen is niet slecht met haar, zolang het maar een positief gebeuren is. Het is daar ook heel kleinschalig met 5 manegepaarden en 16 eigenaarspaarden.

Met Jaldiña en Falco gaat alles goed! Ze staan lekker samen te eten. We hebben vandaag ook lekker gereden en ze is gisteren opnieuw beslagen. Ik merk dat ze allebei een soort van rust over zich hebben die ik daarvoor bij geen van beide opmerkte. Ik heb de indruk dat ze hier echt gelukkig zijn :)
filou

Bericht door filou » do 05 feb 2009, 06:17

Wat een gezellig leuk stukje *D
blijf dit lekker volgen hoor en kijk uit naar de foto,s
Save a Horse,Ride a Cowboy

Filou x Salento= Kai
Plaats reactie