Bente in de binnenbak..
Bente in de binnenbak..
Vandaag voelde ik me goed, had mijn huiswerk af en bedacht dat Bente wel een keer mee kon naar de binnenbak..
Toch ergens beginnen..
Dus eerst haar manen een stukje afgehaald, Lees: gehalveerd en toen zat er nog een behoorlijke boog op, hihi..
En toen in de trailer.. Bente loopt er altijd zo op, al twijfelt ze eerst even als ze voor klep staan, maar loopt dan door..
In de trailer hoorde ik wel eens een bonk en een hinnik, maar ging allemaal goed.. Ze is ook niet echt gewend om in de trailer te staan..
Bij de bak aangekomen, uitladen en Bente snoof eerst eens even, waar was ze nu dan beland??
Ze bleef vlak bij me, want ze vond het wat griezelig, maar ook wel interessant..
De schuur in, was helemaal spannend, want daar stonden nog allemaal andere paarden.. Ook daar even snuffelen en toen de bak in. Die was leeg en er was ook niemand, dus kon de tijd nemen..
Eerst even los gegooid, veel kijken en snuffelen, stukje wegdraven en dan snel weer terug naar mij om steun te zoeken. Was net een jong veulentje dat steeds iets verder bij zijn moeder weg durft en bij besef hoe ver, snel terug komen draven..
Steeds aan mij snuffelen en dan weer haar weg zoeken.. Toen ik door de bak ging lopen liep ze als een hondje achter me aan. Stond ik stil, zij ook meteen.
Daarna durfde ze wel even haar benen te strekken en ben ik het touwhalster, de leadrope en de cane gaan halen. Kom ik weer terug in de stal staat ze, in het voor mij dichtsbijzijnde, hoekje te hinniken of ik wel weer terug kwam.. hihi..
Touwhalster eraan en even wat oefeningen gedaan, Ze was echt superbraaf en het lukte haar goed om haar aandacht bij me te houden. Af en toe wel even kijken en een keer hinniken, maar de oefeningen deed ze netjes en geconcentreerd. Ze was zo braaf en lief..
Toen hoorde ik op de radio het liedje van Ilse de Lange, Incredible. Vond ik toch wel even pittig, want het is echt zo'n leuk diertje, zo lief en we hebben zo'n band dat het toch moeilijk is om haar weg te doen..
Ze liet me ook zo merken dat ze mij ook lief vindt en dat ze me vertrouwd..
Na alle oefeningen nog even gespeeld in de bak, beetje rennen en gek doen..
Zag ze ineens een spiegel hangen aan de kantine en daar zag ze dus zichzelf, hihi.. Ze keek en hinnikte een keer.. Meteen er op af!! Was wel en grappig gezicht..
Toen ben ik de spulletjes op gaan ruimen en Bente had wat te eten gevonden, naast de bak staan strobalen opgelslagen, hihi.. En zoals het een echte fjord betaamd... juist..
Daarna even op de poetsplaats gezet, tussen twee touwen, kende ze ook niet.. Ik liep weg en ze wilde me volgen, oenk, kon dus niet.. Daarna bleef ze rustig wachten tot ik terug was..
Ze liep ook zo de trailer weer op en thuis lekker in het weiland..
Ben echt trots op haar dat ze het allemaal zo braaf deed!!
Toch ergens beginnen..
Dus eerst haar manen een stukje afgehaald, Lees: gehalveerd en toen zat er nog een behoorlijke boog op, hihi..
En toen in de trailer.. Bente loopt er altijd zo op, al twijfelt ze eerst even als ze voor klep staan, maar loopt dan door..
In de trailer hoorde ik wel eens een bonk en een hinnik, maar ging allemaal goed.. Ze is ook niet echt gewend om in de trailer te staan..
Bij de bak aangekomen, uitladen en Bente snoof eerst eens even, waar was ze nu dan beland??
Ze bleef vlak bij me, want ze vond het wat griezelig, maar ook wel interessant..
De schuur in, was helemaal spannend, want daar stonden nog allemaal andere paarden.. Ook daar even snuffelen en toen de bak in. Die was leeg en er was ook niemand, dus kon de tijd nemen..
Eerst even los gegooid, veel kijken en snuffelen, stukje wegdraven en dan snel weer terug naar mij om steun te zoeken. Was net een jong veulentje dat steeds iets verder bij zijn moeder weg durft en bij besef hoe ver, snel terug komen draven..
Steeds aan mij snuffelen en dan weer haar weg zoeken.. Toen ik door de bak ging lopen liep ze als een hondje achter me aan. Stond ik stil, zij ook meteen.
Daarna durfde ze wel even haar benen te strekken en ben ik het touwhalster, de leadrope en de cane gaan halen. Kom ik weer terug in de stal staat ze, in het voor mij dichtsbijzijnde, hoekje te hinniken of ik wel weer terug kwam.. hihi..
Touwhalster eraan en even wat oefeningen gedaan, Ze was echt superbraaf en het lukte haar goed om haar aandacht bij me te houden. Af en toe wel even kijken en een keer hinniken, maar de oefeningen deed ze netjes en geconcentreerd. Ze was zo braaf en lief..
Toen hoorde ik op de radio het liedje van Ilse de Lange, Incredible. Vond ik toch wel even pittig, want het is echt zo'n leuk diertje, zo lief en we hebben zo'n band dat het toch moeilijk is om haar weg te doen..
Ze liet me ook zo merken dat ze mij ook lief vindt en dat ze me vertrouwd..
Na alle oefeningen nog even gespeeld in de bak, beetje rennen en gek doen..
Zag ze ineens een spiegel hangen aan de kantine en daar zag ze dus zichzelf, hihi.. Ze keek en hinnikte een keer.. Meteen er op af!! Was wel en grappig gezicht..
Toen ben ik de spulletjes op gaan ruimen en Bente had wat te eten gevonden, naast de bak staan strobalen opgelslagen, hihi.. En zoals het een echte fjord betaamd... juist..
Daarna even op de poetsplaats gezet, tussen twee touwen, kende ze ook niet.. Ik liep weg en ze wilde me volgen, oenk, kon dus niet.. Daarna bleef ze rustig wachten tot ik terug was..
Ze liep ook zo de trailer weer op en thuis lekker in het weiland..
Ben echt trots op haar dat ze het allemaal zo braaf deed!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Goh meid, jij was vroeg op vanmorgen om je verhaal te doen, zelfs nog een uur eerder dan in je bericht staat want FW staat nog op zomertijd.
Super dat Bente zo braaf was. Wat ik me afvroeg, moet ze echt weg en als het om het aantal paarden gaat wat je kunt houden kun je dan niet beter de beide jongens verkopen en Bente houden. Zij is tenslotte nu ook al zo ver dat je wat met haar kunt doen. En daarnaast kun je met een merrie ook nog fokken en dan kun je nog een keer 2 veulens tegelijk fokken, waar je zo van genoten hebt deze zomer. Voor de veulens ook fijn om samen op te groeien.
Super dat Bente zo braaf was. Wat ik me afvroeg, moet ze echt weg en als het om het aantal paarden gaat wat je kunt houden kun je dan niet beter de beide jongens verkopen en Bente houden. Zij is tenslotte nu ook al zo ver dat je wat met haar kunt doen. En daarnaast kun je met een merrie ook nog fokken en dan kun je nog een keer 2 veulens tegelijk fokken, waar je zo van genoten hebt deze zomer. Voor de veulens ook fijn om samen op te groeien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Fijn Esther, dat je haar op zo'n ontspannen manier aan dingen kan laten wennen. Waar ze straks ook terechtkomt, die prettige ervaring nemen ze haar niet meer af.

Volgens mij moet je dat zelf in je profiel aanpassenAnita45 schreef:Goh meid, jij was vroeg op vanmorgen om je verhaal te doen, zelfs nog een uur eerder dan in je bericht staat want FW staat nog op zomertijd.

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- nancy imka
Dank je Yvette, dat wist ik niet. Heb het aangepast en inderdaad dan was Esther al om 5 uur present.yvette schreef:Volgens mij moet je dat zelf in je profiel aanpassen ;)Anita45 schreef:Goh meid, jij was vroeg op vanmorgen om je verhaal te doen, zelfs nog een uur eerder dan in je bericht staat want FW staat nog op zomertijd.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik heb ongelooflijk last van slapeloosheid, dus ik zit altijd op ontijden achter dit ding, hihi..
Maar Bente is gewoon niet het dier waar ik meteen verder mee wil fokken.
Ik wil Jeskim en Tea sowieso niet kwijt en ik heb ook nog andere plannen en daar past Bente gewoon niet meer in..
Ik hoop een mooi merrieveulen uit Tea te fokken..
Elvis gaat ook sowieso weg en Eachann als ik een superbaasje kan vinden die ik ken of als hij Model is..
En ik gun iemand anders ook zeker zo'n leuk paard als Bente, al moet ik zeggen dat het me steeds zwaarder valt.. Ik heb eigenlijk nog niet eens zo'n band met Jeskim als ik met Bente heb.. Maar ik kom er wel weer overheen.. Ik krijg vast ook zo'n band met een merrieveulen uit Tea en die kan ik dan houden..
Maar Bente is gewoon niet het dier waar ik meteen verder mee wil fokken.
Ik wil Jeskim en Tea sowieso niet kwijt en ik heb ook nog andere plannen en daar past Bente gewoon niet meer in..
Ik hoop een mooi merrieveulen uit Tea te fokken..
Elvis gaat ook sowieso weg en Eachann als ik een superbaasje kan vinden die ik ken of als hij Model is..
En ik gun iemand anders ook zeker zo'n leuk paard als Bente, al moet ik zeggen dat het me steeds zwaarder valt.. Ik heb eigenlijk nog niet eens zo'n band met Jeskim als ik met Bente heb.. Maar ik kom er wel weer overheen.. Ik krijg vast ook zo'n band met een merrieveulen uit Tea en die kan ik dan houden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leuk dat het zo goed ging esther!! Dat vond die spiegel dat deed alinde gisteren in het raam van de kantine haha zo'n grappig gezicht!!
En idd wie weet wat voor practig merrieveulen er uit tea komt! en je vind vast een leuk baasje voor bente!
En idd wie weet wat voor practig merrieveulen er uit tea komt! en je vind vast een leuk baasje voor bente!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Je hoeft je niet te verdedigen hoor Esther maar ik proef gewoon uit jouw woorden dat het je heel veel moeite kost om Bente weg te doen en dat vind ik dan weer zo sneu. Voor een merrieveulen van Tea moet je toch nog tot tenminste 2010 wachten want het veulen dat ze nu draagt gaat toch naar Jan en Jose.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Maar dat moet Esther zelf weten denk ikAnita45 schreef: Voor een merrieveulen van Tea moet je toch nog tot tenminste 2010 wachten

@Esther: wat leuk dat Bente zo braaf was. Ze vertrouwde echt op je he?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!