Je krijgt van forum maatjes vaak veel tips en het is aan jou ze ter harte te nemen. Uiteraard moest ik eerst fouten maken alvorens te erkennen de fysio te bellen.
Zoals iedereen die mijn topic sylvy in de sloot gelezen heeft wat dit voor ons een nogal heftige ervaring, en de gevolgen bij Sylvy zijn in mijn ogen daarvan (en volgens de fysio ook, maar sommige mensen erkennen niet dat je paard daar 5 week later nog last van heeft).
Yvette zei letterlijk alvorens je met het werk begint, laat der nakijken door een fysio, en uiteraard dacht ik ja hoor. Wat ben ik toch een oen. Sylvy is nu een week thuis, maar Sylvy was Sylvy niet! Zie ik dan spoken of..?
Maargoed vanmiddag fysio gebeld want er was echt iets met Sylvy en om 9 uur vanavond een afspraak. Stappen en draven op de dijk, zet rechtervoorbeen slecht weg heeft moeite met bochten en loopt stijver.
Heb je toevallig nog gereden? Uhm ja (gewoon 2 korte buitenritjes 1 keer gelongeerd en dat mag echt NIET)! voorlopig niet meer doen (1,5 week en dan opbouw schema).
Testen gedaan verder helemaal goed alleen een spier(kneuzing dacht ik) in der rechter schouder, daar reageert ze op met been en wanneer je op de plek drukt. Is mij met scheren zondag ook opgevallen en het is ook echt dikker... en nu dus ook warmer.
Zo luid het: 5 min per dag masseren, geen bochten, 2 keer daags stappen na goede warming up draven eventueel (dus wordt aan de hand naast Yessie). En ze mag voor de kar 30 min tot 3/4de uur naast Yessie met goedewarming up en eventjes draven, maar wordt haar schouder warmer meteen stoppen, geen zadel op want die drukt nog wat op de plek (hoop mijn schoftje dan niet).
Bedankt Viv voor het adres

Sorry voor het lange verhaal