Sylvy bij de Fysio *update* laatste post ;).

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Roosjuh

Sylvy bij de Fysio *update* laatste post ;).

Bericht door Roosjuh » di 21 okt 2008, 20:18

Allereerst wil ik heel graag Yvette bedanken. Voor mijn gevoel hebben we in het begin op het forum wat in de knoop gelegen, maar stiekem heeft ze mij (en vast ook andere) erg geholpen.

Je krijgt van forum maatjes vaak veel tips en het is aan jou ze ter harte te nemen. Uiteraard moest ik eerst fouten maken alvorens te erkennen de fysio te bellen.

Zoals iedereen die mijn topic sylvy in de sloot gelezen heeft wat dit voor ons een nogal heftige ervaring, en de gevolgen bij Sylvy zijn in mijn ogen daarvan (en volgens de fysio ook, maar sommige mensen erkennen niet dat je paard daar 5 week later nog last van heeft).

Yvette zei letterlijk alvorens je met het werk begint, laat der nakijken door een fysio, en uiteraard dacht ik ja hoor. Wat ben ik toch een oen. Sylvy is nu een week thuis, maar Sylvy was Sylvy niet! Zie ik dan spoken of..?

Maargoed vanmiddag fysio gebeld want er was echt iets met Sylvy en om 9 uur vanavond een afspraak. Stappen en draven op de dijk, zet rechtervoorbeen slecht weg heeft moeite met bochten en loopt stijver.

Heb je toevallig nog gereden? Uhm ja (gewoon 2 korte buitenritjes 1 keer gelongeerd en dat mag echt NIET)! voorlopig niet meer doen (1,5 week en dan opbouw schema).

Testen gedaan verder helemaal goed alleen een spier(kneuzing dacht ik) in der rechter schouder, daar reageert ze op met been en wanneer je op de plek drukt. Is mij met scheren zondag ook opgevallen en het is ook echt dikker... en nu dus ook warmer.

Zo luid het: 5 min per dag masseren, geen bochten, 2 keer daags stappen na goede warming up draven eventueel (dus wordt aan de hand naast Yessie). En ze mag voor de kar 30 min tot 3/4de uur naast Yessie met goedewarming up en eventjes draven, maar wordt haar schouder warmer meteen stoppen, geen zadel op want die drukt nog wat op de plek (hoop mijn schoftje dan niet).

Bedankt Viv voor het adres :j. Luister altijd goed naar je gevoel ik voelde dat er wat was, ben er de hele zenuwachtig voor geweest. Mijn meisje :+:. Volgende week komt de fysio weer. Is ze dan beter krijg ik een opbouw schema.

Sorry voor het lange verhaal :). Mij nogmaals op mn fouten wijzen mag uiteraard maar voel me er al skjede genoeg onder.... :)*
Laatst gewijzigd door Roosjuh op za 01 nov 2008, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 21 okt 2008, 21:14

Maak het jezelf niet te moeilijk, je hoeft je toch niet schuldig te voelen iedereen doet wel eens dingetjes "fout" met zijn paard. We hebben allemaal het beste voor met onze paardjes. Fijn dat je goede adviezen hebt gekregen van de fysio en dat je weet waar het hem in zit. En Yvette is een lieverd vind ik, wat ze zegt, zegt ze met de beste bedoelingen volgens mij ook al is het soms confronterend. En van Viv natuurlijk ook super.
Beterschap voor Sylvy en een beetje lief zijn voor jezelf he :(:) :).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » wo 22 okt 2008, 06:51

Hee meis!! je hoeft je niet schuldig te voelen hoor!! We doen allemaal wat we denken dat het beste is. Ik ben blij dat het met sylvy weer de goede kant uitgaat. En van fouten maken leert men!!

Niet te streng zijn voor jezelf hoor!! beterschapjes hoor met sylvy!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Mir

Bericht door Mir » wo 22 okt 2008, 07:26

Dat je je naar voelt over het gebeurde kan ik me wel voorstellen, maar zet dat maar snel van je af. Fysio is geweest nu en je kunt weer naar beste weten met Sylvie aan de slag. Paarden houden blijft altijd voor leermomenten zorgen, dat hebben we denk ik allemaal wel eens (alwetend is niemand).
Viv

Bericht door Viv » wo 22 okt 2008, 10:35

Ach iedereen doet toch gewoon wattie zelf denkt dat het beste is, of dat nu goed is of niet. Zo is de mens nu eenmaal.

Ben blij dat Melina je heeft kunnen helpen, ik vind dr echt super.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Amreen

Bericht door Amreen » wo 22 okt 2008, 11:07

hai meis,
wees blij dat je eindelijk weet wat is mis is met je monster!
Ik zie je vanaaf, gaan we lekker rondje (oh nee 4kantje want syl mag geen bochten ;)) stappen met jut en jul!
Heb 'mijn' paard en 'jouw' paard wel erg gemist! haha
En jou natuurlijk ook! :D
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 01 nov 2008, 16:31

Vandaag weer afspraak met fysio en na 1,5 week stappen 2x de dag en masseren is ze genezen verklaard!

Erg voorspoedig. Ze heeft haar helemaal nagekeken en gevboeld hoe lenig ze was en ze was heel goed! Mijn zadel ligt ook goed! :D Dus nu mogen we rustig aan recht door weer aan de slag.

Yessie heeft ze ook even gedaan die was veel stijver :P en mijn zadel vond ze toch wat aan de krappe kant worden waar ik al bang voor was, mag even uitproberen of ze met Sylvy der zadel lekkerder loopt want die vond ze ook beter liggen voor Yes,

Dus dat wordt weer op zadel tocht :P.

Ben in ieder geval met dit nieuws heel erg blij :).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 02 nov 2008, 07:08

hey meis wat fijn dat jullie nu op weg zijn geholpen!!!!

enne iedereen maakt fouten.... als ik kijk hoe ik uniek de vernieling in heb gereden door mijn manier van rijden...... wat die beesten pikken voordat je wat merkt..... ja ik voelde me ook schuldig, maar nu ook onder begleiding van de fysio op de goede weg!!!!

hoop dat ze snel weer de oude is :j
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie