Volgende week weer menles.... Update: verslagje eerste les!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 30 okt 2008, 15:45

geertje schreef:weet zeker dat het allemaal weer goed komt, net als je zegt, het kost gewoon ff tijd,
heb je altijd aangepannen gereden,
vindt het een heel mooi gezicht, maar lijkt me wel moeilijk.

lijkt me ook enig mennen, maar heb er totaal geen verstand van.
Marit schijnt ook aangespannen te kunnen lopen,
wie weet probeer ik het ook eens in de toekomst, maar dan wil ik er een ervaren iemand bij hebben, zodat ik het niet kan verprutsen.
Ik zat als meisje van 15 jaar al achter een tweespan te hooischudden in het land. Ik heb het nog wel op film staan.

Echt mennen volgens het Achenbachsysteem heb ik geleerd tijdens de cursus koetsiersbewijs in 2001/2002. Ik wilde zo graag weer iets met een paard doen, dat had ik al in geen jaren meer gedaan vanwege mijn reuma. Rijden was geen optie meer en mennen had ik altijd al leuk gevonden. Toen dus de stoute schoenen aangetrokken en me opgegeven voor die cursus.

En ja, daarna wilde ik meer. Heb toen mijn eerste eigen paard gekocht, de Fjord (hoe kan het ook anders) Rianne. Helaas heb ik van haar maar 2 jaar mogen genieten. Ze had zomereczeem en dat werd te erg. Het arme dier werd helemaal gek van de jeuk. Rianne stond op een pensionstal en dat beviel niet en wilde ik ook niet weer.

Toen besloten eerst ons huis te verkopen en iets te zoeken met grond en schuurruimte zodat we een paard bij huis konden hebben. Dat lukte in de zomer van 2006 en in januari 2007 deden Meline en Celony toen hun intrede in ons leven. Meline was drachtig van Djambo en had geen conditie. Daarom pas begonnen met mennen met haar in augustus 2007 2 maanden na de geboorte van Djambo en dat tot en met eind maart dit jaar toen ik naar het ziekenhuis moest voor mijn 2 knieoperaties. Ongeveer anderhalve maand geleden het weer opgepakt en afgelopen maandag dus weer voor het eerst naar les geweest.

Je mag best hier een keertje komen hoor als je het eens wilt proberen, gaan we gewoon in het land mennen als het land droog is. Ik kan je niet helpen met beleren. Daarvoor ontbreekt me de ervaring en ik durf het ook niet aan met mijn reuma.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 30 okt 2008, 19:00

Begrijp ik nu uit je verhaal dat je Rianne hebt moeten laten gaan..(inslapen) vanwege haar eczeem? dat is een hele opgave.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 31 okt 2008, 06:53

Ja Jet, dat heb je goed begrepen en ik heb er heel veel verdriet van gehad. Het was voor haar het beste en dan mag je niet egoïstisch zijn.

Ik mis haar nog heel vaak want zo'n paardje krijg ik nooit weer. Wat een werker was dat maar stil staan was ook echt stilstaan. Ondanks dat ze graag wilde gaan bleef ze altijd keurig netjes staan als ik de kar op of af klom.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie