oppassen voor de eikenprocessierups, allergie bij je paard!!
oppassen voor de eikenprocessierups, allergie bij je paard!!
Voor degenen die het misschien nog niet weten, die vieze harige eikenprocessierupsen kunnen dus behoorlijke allergische reacties bij je paard veroorzaken.
Het paard van mijn kennis heeft het aan den lijve ondervonden.
Het arme beestje had een hevige allergische reactie van die rupsen, haar hele snoetje was gezwollen, de lippen waren wel 2keer zo dik geworden en ze moest van narigheid op stal. En daar stond ze te kwijlen, eten kon ze niet, en mocht ook even niet van de DA.
Ze hebben haar lippen in een emmer koud water gehouden om het een beetje te kunnen koelen en spoelen.
Dus paardenbezitters, wees alert als je rupsen in de buurt hebt en waarschuw de gemeente die ze dan komt verwijderen.
Het paard van mijn kennis heeft het aan den lijve ondervonden.
Het arme beestje had een hevige allergische reactie van die rupsen, haar hele snoetje was gezwollen, de lippen waren wel 2keer zo dik geworden en ze moest van narigheid op stal. En daar stond ze te kwijlen, eten kon ze niet, en mocht ook even niet van de DA.
Ze hebben haar lippen in een emmer koud water gehouden om het een beetje te kunnen koelen en spoelen.
Dus paardenbezitters, wees alert als je rupsen in de buurt hebt en waarschuw de gemeente die ze dan komt verwijderen.
tegen een hoop stront kun je niet stinken!
- Brittlover
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eikenprocessierups
brrrr vieze beestjes
brrrr vieze beestjes
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
-
Bij ons staan die rotbomen overal langs de weg, zo ook bij ons voor in de wei. En de buurman, een rijke psychiater die zijn vakantiehuisje in het buitengebied heeft staan is een vogelfan en heeft langs onze wei een hele strook met die rotbomen geplant.
Nare beesten zijn het, maar de gemeente doet er helaas vaak te weinig aan.
Bij de mens kunnen ze ook aardig wat problemen veroorzaken. Voor ieder wezen kan het iig problemen opleveren. Wel echt heel rot als je paard er allergisch voor is! Gaat het inmiddels al wat beter met het paard van je kennis?
Nare beesten zijn het, maar de gemeente doet er helaas vaak te weinig aan.
Bij de mens kunnen ze ook aardig wat problemen veroorzaken. Voor ieder wezen kan het iig problemen opleveren. Wel echt heel rot als je paard er allergisch voor is! Gaat het inmiddels al wat beter met het paard van je kennis?
Met Miami gaat het gelukkig weer goed. Ze heeft aan de buitenkant van de onderlip nog iets een naar plekje maar verder ziet het er weer prima uit. Ze heeft er een spuit van de DA voor gehad en de zwelling nam gauw af. Er staat nu idd ook een artikel in de bit.
Ik rijd altijd onder de eikenbomen door, afkloppen, heb heel wat rupsen gezien maar nog geen reactie gehad, en Daan ook niet, wil ik graag zo houden.
Ik rijd altijd onder de eikenbomen door, afkloppen, heb heel wat rupsen gezien maar nog geen reactie gehad, en Daan ook niet, wil ik graag zo houden.
tegen een hoop stront kun je niet stinken!
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Heb vandaag bij ons in de krant gelezen dat ze zijn gesignaleerd in Elspaat/Nunspeet/Elburg/Epe in die omgeving.
Bij de mens kunnen ze ook allergie reacties geven,dus als je ineens veel jeuk hebt.......komt het mss door die beesten.
Bij de mens kunnen ze ook allergie reacties geven,dus als je ineens veel jeuk hebt.......komt het mss door die beesten.
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je