arme vera!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lisa

arme vera!

Bericht door Lisa » za 14 jun 2008, 16:53

Tsjah vandaag was vera uberkinderpony :D Maar het duurde allemaal wat langer dan verwacht :? en dat was wel even zielig voor mijn meisie :\ Kinderen erop en er weer af pff wat was die het zat :O

Voor de variant (gehandicapte opvang) hadden ze deze hele week op sportcentrum musculus actie gehouden om geld binnen te krijgen. Vandaag was de afsluiting en ze hadden mij gevraagd of ik met vera wou lopen en dat kinderen met een bonnetje (die ze konden kopen voor 0,50 euro) een rondje op de pony konden. Het begon om 9 uur en ik had gedacht dat het maar tot 12 uur zou zijn ofzo dus ik had ja gezegd.

Nou vanochtend op vera richting sportcentrum en daar aangekomen vera met halster even laten grazen. Daar kwamen de eerste kinderen die er op en toen weer even grazen. Toen kwam er een kinderboem en moest ze heel veel rondjes lopen. Ze was nog heel vrolijk en geduldig. Toen was het pauze en bleef ik bij vera om even een broodje te eten en wat te drinken. De vrouw van de organisatie zei dat ik haar best wel even aan een boom kon vastknopen, maar daar voelde ik niet zoveel voor aangezien ze dat verder helemaal niet kent, maar na aandringen toch gedaan. Ze ging zichzelf longeren om de boom heen _O- en na een tijdje had ik maar bedacht om haar weer los te maken. Ik was nog niet opgestaan of mevrouw had zich los gekregen en rende regel recht richting mijn huis :o. Langs de weg wel netjes op de strook naast de stoep 8)7 Ze ging heel hard en we gingen er wel achteraan met een auto, maar ik dacht op een gegeven moment die rent terug naar stal (2,5 km verderop) maar nee toen we de hoek om kwamen was vera aan het grazen _-:( +:+ Nou vera weer gepakt en maar weer zadel erop en verder met de kinderen. Daarna was ze erg onrustig. Ze wou eigenlijk helemaal niet meer en was heel druk. Een tijdje daarna besloten voorlopig geen kinderen erop te doen, omdat ik het gewoon weg even niet vertrouwde, ik bedoel als er wat gebeurd dan voel je je wel schuldig ook al rijden ze op eigen risico. Ik had vera ook helemaal niet goed meer in de hand. Besloten om er maar even zelf op te gaan en even weg bij het terrein te rijden en op een grasveld in de buurt die mooi gemaaid was haar even uit te laten razen. De galop werd steeds beheerster en ik had haar na een tijdje echt weer helemaal terug in de hand. Ze was mooi weer wat rustiger en toen toch maar terug. Daar even een ouder kind er eerst opgezet die wel wat vaker op een paard had gezeten, maar dat ging er goed en daarna was ze poeslief! gelukkig, maar wat waren we op. Het duurde tot half 4!!!! :o := Dat had ik zo niet ingeschat en we waren allebei op, maar toen we richting huis gingen wisten vera niet hoe snel ze moest stappen. Op stal lekker wat te eten gegeven en toen weer in de wei. Nou ik ben toch wel trots op vera dat ze het zo vol heeft gehouden en zo lief was tegen de kinderen. Sommige kleintjes die gaan helemaal klunderen als ze erop zitten en een jongetje van 2,5 jaar zat de hele tijd te hinniken op vera geweldig. Maar de volgende keer wil ik best 2 uurtjes, maar noooooit meer zo lang!! Arme vera!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ootje

Bericht door Ootje » za 14 jun 2008, 17:41

Dat was inderdaad wel een lange dag. Maar gelukkig hebben die kinderen ervan genoten. Dat maakt het dan wel weer goed.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 15 jun 2008, 09:52

ze rende letterlijk weg van alle drukte en kindertjes die wilden rijden op haar!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Plaats reactie