Door het oog van de naald.. ?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
anika

Door het oog van de naald.. ?

Bericht door anika » wo 28 mei 2008, 16:11

Vanmiddag liep ik met Murphy en het ruitertje (ernaast) naar de buren om naar de bak te gaan.
Er kwam een tractor met een rotgang de bocht om achter ons, dus ik maakte een gebaar om langzamer te gaan. Toen hij daar niet op reageerde, ging ik midden op de weg lopen met Murphy vast.
Nog geen reactie..
Nouja, of wel.. hij gooide zijn stuur om, naar de linkerkant van de weg en probeerde zich tussen de sloot en mij te proppen. Inmiddels had ik Murphy zijn benen in mijn kuiten en een schramp langs mijn rug, waardoor ik uit beduusdheid maar aan de kant ging.

Jongeman keek net zo boos als mij, ik zag dat er een aantal woorden uit zijn mond kwamen, en hij maakte zo'n wuivend gebaar dat ik aan de kant moest.
Heb de alle Bijbelse termen voorbij laten komen en was witheet van woede.

Eenmaal bij de buren aangekomen zag ik hem nog een aantal keer voorbij rijden, en mijn buurvrouw wist wel waar hij aan het werk was en zou proberen te achterhalen voor welk bedrijf hij werkt.
Heb zelf ook nog even een rondje met de auto gereden, maar nergens meer te vinden.

Hopelijk kom ik er achter wie die rare snuiter was, en zal ik hem eens vertellen hoe het WEL moet.
Heb al heel wat situaties met automobilisten en paarden meegemaakt, maar zo onbeschofd..

Dit flik je me niet, zo levensgevaarlijk. Niet alleen voor Murphy, niet alleen voor mij, maar ook om mijn ruitertje die op dat moment op een verkeerde plek had kunnen staan...
Murphy :+: Ysha
Esther

Bericht door Esther » wo 28 mei 2008, 16:49

Je hebt overal van die gekken..
Die hebben gewoon niet eens door wat voor gevaarlijke situaties ze veroorzaken.. Was een keer met Annabel weg met de kar en toen zat er zo'n toerist achter ons te drukken, kan ik echt kwaad om worden..
Ben ook een keer als een gek ingehaald door een auto met een trailer, dat is helemaal erg!! Duwde mij en de kar gewoon tussen een paar paaltjes..
Bart zegt altijd dat je dan gewoon duidelijk niet aan de kant moet gaan, wat jij deed, dan moeten ze wel wachten, maar dat hoeft dus niet.. Gelukkig is het goed afgelopen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
anika

Bericht door anika » wo 28 mei 2008, 17:47

Precies, ik ga altijd midden op de weg rijden als ze geen vaart minderen en ik heb een drukke pony bij me..
Is altijd goed gegaan daardoor.

Je verwacht niet dat iemand het toch probeert, en al helemaal geen brede tractor!

Dus voortaan denk ik wel twee keer na of het verstandig is om midden op de weg te gaan rijden..

Heb overigens wel een paar blauwe plekken en schrammen :=
Blij dat Murphy niet groot/zwaar/sterk is O:)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 28 mei 2008, 18:37

oh zo heb je ook genoeg mensen die als wij midden op de weg lopen (moeten een tunneltje door) er precies achter gaan rijden en dan toeteren of extra gas geven. dan denk ik echt bij mezelf. heb je geen ogen in je kop je ziet toch dat er een reden is dat wij in het midden rijden. Omdat het tunneltje anders te krap is.

Maarja die mensen bedenken zich dat niet. Die bedenken zich dat alleen als er al een ongeluk gebeurd is en dan is het ook nog de schuld van de ruiter want die hoort daar niet te rijden of iets dergelijks.
:(
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Viv

Bericht door Viv » do 29 mei 2008, 06:19

Wees gewoon de wijste en ga gewoon aan de kant, zo breng je iedereen in gevaar met deze acties. Wees maar blij dat het goed is afgelopen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 29 mei 2008, 08:42

@ Viv: ik weet nou nog niet of ik het wijs vind om een net beleerde pony door een racende tractor voorbij te laten gaan. Hier is het juist dat als jij aan de kant gaan. Hun dat helemaal al niet doen. En gewoon rakelings langs je heen gaan. Dit vind ik niet echt wijs.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Amber_

Bericht door Amber_ » do 29 mei 2008, 08:56

Viv schreef:Wees gewoon de wijste en ga gewoon aan de kant, zo breng je iedereen in gevaar met deze acties. Wees maar blij dat het goed is afgelopen.
Dat is hier, in de omgeving, echt NIET slim !
Want ze geven dan juist gas en komen echt achterlijk hard voor bij :n.

Nee ik ga met Fjordy ook altijd midden op de weg lopen :j.
Gelukkig is hij echt zo zo zo Mak.

Nou An(ika :P) hopelijk vind ik je die l*l ff en even melden wat jij er van vond O:).
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » do 29 mei 2008, 11:03

Ja, dat is hier ook zo, als ze de ruimte hebben, remmen ze al helemaal niet af. Ik ga ook midden op de weg rijden, totdat ze vaart hebben geminderd. Een bijrijdpaard van jaren terug, zette ik desnoods stil, dwars op de weg. De meesten riskeren geen krassen op hun mooie auto ;)
Maar ja zo'n giga tractor is natuurlijk een heel ander verhaal. En al helemaal met Zico. Die gaat daarvoor gerust in de greppel staan O:) Lekker veilig aan de kant 8)7
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 29 mei 2008, 19:31

ik onthoud altijd nummerborden maarja dat zal die trekker niet hebben gehad toch? wel een oetl*l hoor en zou r ook zeker wat van zegegn
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
anika

Bericht door anika » do 29 mei 2008, 19:40

Had ie volgens mij wel, maar daar dacht ik pas aan toen hij weg was 8)7

Zo wijs is het niet om aan de kant te gaan gelijk, geeft hun alleen maar de ruimte om je nog harder voorbij te razen met alle gevolgen van dien..
En van zo'n achterlijke tractor verwacht je niet dat ze stunts uithalen..
Ingele

Bericht door Ingele » do 29 mei 2008, 22:11

Ik heb zo'n shirt gehad waar levensgroot opstond: pas op, gevaarlijk paard!! werkte dus echt :j
Mensen reden er met een boog omheen :=
Mieke

Bericht door Mieke » vr 30 mei 2008, 09:43

Ik heb het ook wel eens gehad op stage, met een paard lang de weg komt er eerst een mega tractor langs die heel netjes zo ver mogelijk in de berm ging staan, zn motor uit deed en rustig ging wachten. Ik lag op dat moment al bijna met paard en al in de sloot, altijd leuk die kwpners := maar goed daar heel langs gekomen rijden we verder komt er een busje aan, wij op het midden van de weg blijven rijden, busje mindert vaart, dus wij aan de kant, geeft ie ineens een dot gas.. paard schrikt doet een stap naar achter en we kukelden zo achterover met een koprol door de sloot het prikkeldraad in.

Stappen die lui uit, blijken het me vorige stagebieders te zijn die thuis tig paarden hebben staan, dan komen er toch wel vraagtekens bij me omhoog hoor.

Maar wij hebben ook wel eens lui aangegeven die voor een loonbedrijf ergens bezig waren en gewoon met 50 langs scheuren en nergens naar om kijken.
Hetzelfde met vrachtwagen of niet Annabel..
Ctje :)
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 30 mei 2008, 09:53

Ingele schreef:Ik heb zo'n shirt gehad waar levensgroot opstond: pas op, gevaarlijk paard!! werkte dus echt :j
Mensen reden er met een boog omheen :=
Geweldig. Die wil ik ook.

Met Orion heb ik ook een keer bijna onder een mega tractor met oplegger gelegen (en we zaten vol met snijmais toen die voorbij was). We hebben zijn baas even gebelt daarna, die kende we redelijk goed.

Autos die te hard langsrijden zijn de mijne. Ik heb al in 3 autoruiten een mooie barst gemept met de kop van mn zweep en de rest is in ieder geval stevig geschrokken van de klap op de ruit.
Ook heb een een keer een paar lui met een lelijke eenden toertocht flink bang gemaakt. Die toeterde net zo lang door om Orion bang te maken dat ik been heb gegeven en zijn kont de weg op geparkeerd.
Eenden horen in de sloot en daar ging die ook in. Jammer dat het droog stond.

Mijn advies is dus altijd een zweep mee naar buiten. Niet voor je paard, maar om idioten van je af te meppen (werk alleen niet bij tractor en vrachtwagen, maar daarvan moet je gewoon het nummerbord of het bedrijf onthouden).
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » vr 30 mei 2008, 09:59

En op deze manier heeft een vriendin haar pony af kunnen laten maken. (beukiej van bokt, heeft ook op de voorpagina gestaan)

Ik vind het verschrikkelijk onbeschoft dat er zulke mensen bestaan en uberhaubt aan het werk komen bij een landbouwbedrijf.

Ik hoop dat je deze snuiter te pakken krijgt en van mij mag jij hem goed de waarheid vertellen!
anika

Bericht door anika » vr 30 mei 2008, 15:33

Haha Ingele, handig dat shirt!
Ik heb wel een oranje hesje, weet eigenlijk niet waarom ik die niet meer aan doe, schrikt toch wat meer af.

En Anna, haha, ik heb alleen een springzweepje, moet ik er eigenlijk een met ijzeren knop hebben he O:) Maar bij fietsers steek ik m ook extra uit inderdaad..

Mieke, dat verhaal heb ik gelezen ja..

Ik heb ze niet meer zien rijden, even vragen of de buren wat meer weten. Anders is het pech, en in het vervolg gelijk nummer onthouden :j
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » vr 30 mei 2008, 16:14

Orion1996 schreef:Mijn advies is dus altijd een zweep mee naar buiten. Niet voor je paard, maar om idioten van je af te meppen (werk alleen niet bij tractor en vrachtwagen, maar daarvan moet je gewoon het nummerbord of het bedrijf onthouden).
Ja tegen vervelende honden werkt dat ook er goed }-)
Afbeelding
Plaats reactie