Het is vandaag feest!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Vjestagirl

Het is vandaag feest!

Bericht door Vjestagirl » wo 21 mei 2008, 10:21

Want mijn lieve puberpaard is vandaag 8 geworden! *o/*

2 jaar en 2 dagen geleden als 5 jarige gekocht. We hebben haar in Friesland op de trailer geladen en meegenomen naar Wijk bij Duurstede, een plaatsje in de buurt van Utrecht. *o/*

In de tussentijd hebben we samen veel geleerd en gedaan. We hebben tijden gehad dat ik doodsbang was om erop te klimmen, zodra ik erop zat en ze zette een stap begon ik te huilen. Ondertussen ben ik zo ver dat ze heel wat moet doen om mij ernaast te houden, en zij is dus ook een stuk liever geworden! We hebben samen les, en ze gaan met sprongen vooruit, ze rijd heerlijk en ze kan geweldig lopen!

Vanaf de grond zijn we de beste maatjes ter wereld. Zodra ze de auto aan hoort komen staat ze al te kijken, als ik haar roep komt ze in volle gallop het land uit. Halster en touw gebruiken wij niet zo veel, Vjesta loopt los, en ze blijft keurig bij me. Ze is zo verschikkelijk lief en kroelerig, ik ben helemaal gek op dit paard.

We doen ondertussen vrijheidsdressuur, dressuur, springen, dameszadel rijden, we gaan naar buiten toe, we longeren (met en zonder lijn), we grondwerken. Vjesta is zo verschikkelijk veelzeidig, alles wat ik probeer pakt ze geweldig op, ze kan alles, snapt alles. Met bit, zonder bit, met boom, zonder boom. Rondjes stappen zonder wat dan ook door de stal, Vjesta is overal voor te porren.

Ze is een heerlijke clown, doet alles net eventjes anders dan een ander. Loopt met haar neus tegen de balken van de stapmolen omdat hij haar nooit hard genoeg gaat. Gooit regelmatig haar voorbeen over haar touw heen, en gaat dan heel rustig staan wachten totdat je haar komt helpen haar been weer op de grond te zetten. En kom je niet snel genoeg, nou dan haalt ze zelf haar been wel weer terug over het touw! Waar iedereen moeilijk staat te doen om zijn paard de knoflook snipper te laten eten, likt Vjesta ze zelf uit haar bak. 8)7

We lopen keuringen samen, en vorig jaar hadden we het geweldige resultaat van 38 punten (max= 50), waaronder een 9 voor rastype. :D

We hebben Joke van Bon bijna platgereden toen Vjesta met de zadelproef besloot dat een volte halve baan een stuk leuker is dan een grote volte in gallop. Laat de jury nou net op x staan.

We hebben een grondwerkcursus gedaan, en oh oh oh wat was madame beledigd. Stijgeren naar het plastic, oren in de nak bij het joinup. Maar tussendoor op stal wel iedereen om haar bevallige hoefje gewonden, er werd ruzie gemaakt over wie haar vast mocht houden toen ik haar transportbeschermers omdeed :D

Erika, als je dit leest: ik ben nogsteeds helemaal gelukkig met dit paard, ze gaat nooit van haar leven meer bij me weg.

En ik wil eventjes van deze (openbare) gelegenheid gebruik maken om mijn bijrijdster Martine te bedanken voor alle tijd en geduld die ze in mijn monstertje stopt! Ik ben hardstikke blij dat ik de komende jaren aan je vast zit, als je dat maar weet!
yvette

Bericht door yvette » wo 21 mei 2008, 10:26

Fijn dat je nog steeds zo blij met je paardje kan zijn :D
En gefeliciteerd met haar 8e verjaardag natuurlijk! *o/*
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
fjordido

Bericht door fjordido » wo 21 mei 2008, 10:52

gefeliciteerd!

stuur de tractatie maar hierheen, ik heb best trek :+
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » wo 21 mei 2008, 10:55

Een kist appels dus :P

(wortelen eet ze niet, dus dat was geen optie)
Viv

Bericht door Viv » wo 21 mei 2008, 11:08

Gefeliciteerd!!!!!!!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » wo 21 mei 2008, 12:06

gefeliciteerd,en leuk om te lezen dat jullie zo gegroeid zijn :)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ootje

Bericht door Ootje » wo 21 mei 2008, 12:34

Gefeliciteerd met je paard!
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 21 mei 2008, 15:19

Gefeliciteerd met Vjesta haar 8ste verjaardag *o/*
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 21 mei 2008, 16:43

hee nog 1 op 21 mei!
gefeliciteerd!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Jilly

Bericht door Jilly » wo 21 mei 2008, 17:33

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben meegemaakt en hoe jullie een hecht team zijn geworden.

Gefeliciteerd met haar 8ste verjaardag!!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » wo 21 mei 2008, 17:40

Zo gaaf dat zo veel mensen ons feliciteren...

En ja, ik ben ontzettend gelukkig met mijn meisje. Iedere keer als ik naar haar kijk bedenk ik me weer dat ze zo mooi is en dat ik zo verschikkelijk veel van haar hou...
Sarissa

Bericht door Sarissa » wo 21 mei 2008, 18:39

Gefeliciteerd! *o/*
Mijn Topfjord Sarissa!! ( Melissa x Jolster )
B+12 ---> L1+10---> L2+0
Ruiterbewijs gehaald met Sarissa! :D
Plaats reactie