nobby misdraagt zich bij bijrijdster

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nobbygaard

nobby misdraagt zich bij bijrijdster

Bericht door nobbygaard » do 08 mei 2008, 11:07

Gisteren heeft mijn nieuwe bijrijdster van 26 jaar voor de 3e keer alleen met Nobby buiten gereden en dat was haar niet zo goed bevallen |( . Nobby schijnt zich namelijk vreselijk misdragen te hebben door zich om te draaien en in volle galop naar huis te zijn gegaan -:(- . Ook moest ze nu ineens bang zijn van elke auto, waardoor ze steeds opzij sprong als er een auto voorbij kwam }-) . En aangezien het bij ons druk verkeer is, zal dat dus ook regelmatig gebeurt zijn.
Mijn bijrijdster was al niet zo heel erg zeker omdat het voor het eerst is dat ze met paarden buiten rijd. Ze heeft wel al jaren op de manege gereden, maar dat is toch anders. Dus wil ze het nog wel proberen met Nobby maar als ze het niet meer prettig vind dan stopt ze toch met haar ;( .
Nu weet ik dat nobby zich kan misdragen, heb het ook van te voren gezegd dat ze sterk is en dat ze in het begin zeker zal uitproberen. Maar toch vind ik dit weer erg jammer :( . Vooral omdat ze toch voor 99 % verkeersmak is en je echt heel vaak met haar heerlijke ritten kan maken.
Ik hoop maar dat ze zich volgende week goed gaat gedragen en dat de zij haar er toch bij wil blijven rijden.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » do 08 mei 2008, 11:43

Het klinkt idd alsog Nobby haar aan het uitproberen was.
Wel jammer dat ze dan al zo snel wil stoppen als hij het nog een keer probeerd.
Eigenlijk zal ze nu even door moeten zetten.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Viv

Bericht door Viv » do 08 mei 2008, 12:46

Klinkt alsof Nob misbruik maakt van haan onzekerheid en gebrek aan ervaring, de kleine gele etterbak :D
Misschien anders de eerste paar keer meegaan op de fiets of haar eerst in een bak Nob goed laten doorrijden en gelegenheid geven haar te leren kennen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 08 mei 2008, 13:03

Viv schreef:Klinkt alsof Nob misbruik maakt van haan onzekerheid en gebrek aan ervaring, de kleine gele etterbak :D
Misschien anders de eerste paar keer meegaan op de fiets of haar eerst in een bak Nob goed laten doorrijden en gelegenheid geven haar te leren kennen.
Dat hebben we al een paar weken gedaan en dat ging goed. Dus vonden we het nu wel eens tijd worden dat ze alleen kon gaan. Heb tenslot van rekening een bijrijdster om zelf 1 of 2 dagen eens thuis te kunnen zijn :D
Viv

Bericht door Viv » do 08 mei 2008, 13:37

Hmmmmm dan houden we het op een van de gelegenheid gebruikmakende gele etterbak hahaha _O-
Maar vervelend is het wel, voor beide, want je neemt idd niet een brijrijdster om alsnog op stal te zijn.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » do 08 mei 2008, 14:03

Hij maakt gewoon misbruik van haar onzekerheid }>

Ik moet zeggen dat je dus een heel slim paard hebt :D

Maar goed daar is je bijrijdster niet mee geholpen.

Toch maar een keertje vaker mee en hopen dat ze over haar onzekerheid heen komt
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 08 mei 2008, 14:19

claudia schreef:Hij maakt gewoon misbruik van haar onzekerheid }>

Ik moet zeggen dat je dus een heel slim paard hebt :D

Maar goed daar is je bijrijdster niet mee geholpen.

Toch maar een keertje vaker mee en hopen dat ze over haar onzekerheid heen komt
Ze doet het niet alleen als je onzeker bent. Ze probeert het nu zelfs na 13 jaar ook nog weleens bij mij _-:( . Alleen ik ben er niet bang voor en durf haar aan te pakken. Wat zij dus (nog) niet durft denk ik.
yvette

Bericht door yvette » do 08 mei 2008, 14:22

owww, lastig die fjorden van ons. Ze weten zo goed misbruik te maken van de situatie... _-:(
Misschien kan je bijrijdster eerst wat lessen nemen op het eigen terrein voordat ze alleen naar buiten gaat?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
tonny

Bericht door tonny » do 08 mei 2008, 14:51

_O- , sorry hoor, maar ik moet er erg om lachen! Slim paardje heb je toch. En tja Fjordjes moeten altijd even uit proberen wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Suc6, hopelijk komt het toch nog goed met je nieuwe bijrijdster en Nobby.
Tonny is mijn superfjordenpoownie!
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 08 mei 2008, 15:10

Ai, lastig... Nobby maakt misbruik van de situatie.
Hoop dat ze toch nog doorzet.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 08 mei 2008, 16:37

en ik kan beamen dat Nobby poepie braaf is, heb behoorlijk wat ritjes met madam gemaakt, zelfs buitenritjes zonder zadel en het ging allemaal super met haar :D Ze is je bijrijdster dus duidelijk behoorlijk aan het uitproberen de draak }-)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 10 mei 2008, 16:16

hoe herkenbaar...............hopen dat je bijrijdster toch wat zekerder wordt, misschien eerst t met Nobby aan de hand wandleen zodat ze elkaar beter leren kennen en maybe eerst wat meer rijden ontwikkelen ind e bak, als je bijrijder dan zefverzekerd is, durft ze r buiten misschien ook aan.

tsja waarom sta je dan ook zo verweg ineens :D
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Tanja

Bericht door Tanja » za 10 mei 2008, 19:38

Dat klinkt duidelijk als,hoe probeer ik mijn bijrijdster uit.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Jowien

Bericht door Jowien » zo 11 mei 2008, 10:40

Wat een draak...
Orlinde heeft dat ook gedaan met mijn vorige bijrijdster. Die was te lief en wat onzeker en toen zijn ze ook wel eens in volleg alop naar huis gekomen. Ze heeft toen les genomen, gewoon dressuur maar ook een paar freestyle-lessen. Dat gaf al veel verbetering. En een paar keer springen. Daarbij leerde Nathalie dat ze Orlinde inderdaad soms gewoon moest aanpakken en dat dat heus niet eng is (erlangs rennen omdat je niet rijdt en stuurt is utieindelijk enger dan doorrijden en springen haha). Zodra ze wat vastbeslotener reed werd Orlinde meteen weer braaf (al blijft ze ja dan nog af en toe uitproberen... maar ja, het blijft een fjord).
Ik hoop dat je bijrijdster en Nobby eruit komen!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 13 mei 2008, 10:37

Carolinef schreef:hoe herkenbaar...............hopen dat je bijrijdster toch wat zekerder wordt, misschien eerst t met Nobby aan de hand wandleen zodat ze elkaar beter leren kennen en maybe eerst wat meer rijden ontwikkelen ind e bak, als je bijrijder dan zefverzekerd is, durft ze r buiten misschien ook aan.

tsja waarom sta je dan ook zo verweg ineens :D
Aan de hand is bij Nobby geen optie om zekerder door te worden. Dan maakt ze namelijk echt altijd misbruik van haar kracht :( . Mijn bak is te klein om te rijden, dus ook dat is geen optie. Ze zal het echt moeten krijgen met buitenrijden.
Maar morgen gaat ze het toch nog een keer alleen buiten proberen hebben we afgesproken.
Wanneer het morgen weer fout gaat, maar ze het toch wil doorzetten dan laat ik haar een aantal keren lessen op de manege waar ik ook les. Ik denk alleen dat, dat niet echt een effect heeft omdat ze in een afgesloten bak niet bang is maar buiten wel. Dit omdat ze het niet gewend is en ze weet dat het paard dan ruimte heeft om te gaan en ze niet zomaar het paard ergens op af kan sturen om te stoppen, terwijl ze anders de bakrand had gekozen om op af te sturen.
Plaats reactie