Boy meets boy..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Boy meets boy..

Bericht door Esther » zo 11 mei 2008, 19:48

Vandaag moest het er van komen.. Alle paarden bij elkaar in één wei. We hebben een groot stuk in twee delen en ze moesten dan in een nieuwe stuk, waar ze lekker gras kunnen eten..

Jeskim en Bente gaat nu vrij goed, Elvis heeft vandaag voor het eerst met Bente gekrabt, zo lief!! Ze mogen dus echt wel bij elkaar komen..

Die dus eerst in de nieuwe wei gezet.. Daarna Tea en Eachann gepakt en die erbij in gezet.. Nou dat hebben we geweten.. Jeskim en Tea vlogen elkaar aan!! Trappen!! Was blij dat geen van de kleintjes ertussen kwam..
Toen begonnen ze te rennen en vlogen de twee kleintjes dus onder het hek door.. Dus hadden we de Elvis en Eachann aan de ene kant van het stek en twee boze mama's en Bente aan de andere kant, oeps.. Dat kon Tea niet hebben, dus die ging ook onder het stek door.. Was niet eens kapot..
Toen liep Elvis ook lekker met Tea mee.. Jeskim helemaal overstuur natuurlijk.. Maar die bleef wel netjes achter het stek, wat ik niet verwacht had.. Elvis was in de volle overtuiging dat het goed was totdat hij Jeskim verderop hoorde.. Hij kijkt.. Hee er klopt iets niet!!

Ik snel Tea gepakt en die met Eachann naar de grasweide gebracht, Elvis was naast de draad gaan staan en Jeskim vond het al prima dat hij zo dichtbij was.. Dus ik Jeskim gepakt en meegenomen naar de andere wei en naar Elvis.. Phoe dat was een hoop consternatie..

Ik denk dat het meest kwam omdat ze toch te weinig ruimte hadden..

Mijn zus die foto's aan het maken was zei: Oh, ik heb nu wel veel meer respect voor jouw werk.. Ik wist niet dat ze zo konden doen.. Hihi.. :D

Een poosje later hebben we een andere aanpak geprobeerd en die ging wel goed.. Tea, Bente en Eachann stonden in de nieuwe wei en Jeskim en Elvis in de andere en toen hebben we het stek er maar tussenuit gehaald, meer ruimte voor de dames en een geleidelijke overgang.
Dat werkte erg fijn.. Ze wisten toen ook al dat ze bij elkaar uit de buurt moesten blijven.. Ging nog wel eens met dreigen en een trap, maar het gaat nu heel goed samen..

Daarna echt geweldig genoten van de kleine ventjes.. Eachann was de hele dag druk met de drinkton, die is heel interessant!! Elvis heeft een hele poos zijn best gedaan om bij Eachann in de buurt te komen..

Rennen kunnen ze allebie goed, maar dat mag nog niet samen.. Lekker spelen..
Op een gegeven moment lag Bente te slapen en toen sprong Elvis er boven op, lag hij er met zijn hoefjes overheen.. Bente vond het niet erg, die bleef lekker liggen.. Ook heeft Elvis lekker met Bente staan schurken, echt geweldig, zo'n mooi gezicht, dat doet toch wat met je..

Dan weer even lekker slapen, lief!!

Moet de foto's nog op de pc zetten.. Ik ben blij dat alles goed is afgelopen, had gekker gekund.. Ik wist wel dat het knokken zou worden, maar ja ze moeten daar toch een keer doorheen..

Ze blijven allemaal nu lekker in het land, anders moet ik Tea er morgen weer bij in zetten en dan heb je dat gedonder weer..

En Bente... Tja Bente is een soort Zwitserland.. Die kan met beide merries goed, al wordt er nog niet geschurkt, maar die mag wel bij beide veulentjes in de buurt komen en de merries tolereren haar goed..
Lekker hoor zo'n rustpunt tussen alle ophef..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
maroes

Bericht door maroes » zo 11 mei 2008, 20:28

Fijn dat het einde toch goed is.
Altijd een spannend moment als de merries bij elkaar komen.
Ben benieuw naar de foto`s!
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 12 mei 2008, 06:34

Altijd een hele belevenis :D
Maar top dat ze lekker met z'n allen kunnen staan!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Kelly

Bericht door Kelly » ma 12 mei 2008, 06:38

Wat een gedoe zeg :D
Volgend jaar misschien een extra handje vragen zodat je er niet alleen mee staat?
Of worden ze niet gedekt dit jaar?

Snel de foto's plaatsen hoor!
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 12 mei 2008, 07:28

Dan heb je inderdaad je handen aardig vol. Gelukkig is het allemaal zonder brokken weer in orde gekomen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 12 mei 2008, 07:42

heb je geen dubbel draad dan Es?? dat ze er zo onderdoor kunnen??

Maar gewoon even laten uitzoeken die merries, komt wel goed. Over een tijdje zijn ze die hengstjes van hun helemaal zat en dan kunnen die lekker met elkaar spelen.

Ben wel erg benieuwd naar de fotos.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
lauraatje

Bericht door lauraatje » ma 12 mei 2008, 08:29

Gelukkig dat alles nu rustig is :j
fjordido

Bericht door fjordido » ma 12 mei 2008, 08:36

hahaha wat een gebeuren zeg.. lijkt wel wat op de stal waar ik vroeger altijd rondliep. daar was het op zo'n dag ook zo hectisch.
maar wat bedoel jij met stek? :o?
ik denk gewoon het schrikdraad?
Esther

Bericht door Esther » ma 12 mei 2008, 13:08

Stek is afrastering, ik vergeet wel eens dat het dialect is..

We hebben alleen een gladde draad. Ik heb nog geen dubbele draad, had ik wel willen maken, maar ja, ik had nog zoveel andere dingen..
Nu ben ik ook bang dat ze er gewoon door waren gegaan als er een draad onder zat, het ging ineens zo ruig.. En dan was Tea er sowieso door gegaan..

Ze weten allebei wel wat schrikdraad is nu, dus ik verwacht zo nog geen problemen, al zal er wel een dubbele draad moeten komen als ze wat vrijer zijn..

@ Janna: Anders krijgen we van die Drange Rolvjes situaties, weet je nog, in de paddock..

Mijn vader was overigens wel bij, maar ja, daar heb je niet zoveel aan.. Daar komen ze niet echt goed naar toe en hij denk ook nog steeds dat hij ze met zijn kracht kan houden, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie