Spelen met Bente..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Spelen met Bente..

Bericht door Esther » zo 04 mei 2008, 08:32

Gisteren was het weer eens tijd om eens iets met Bente te gaan doen in de zin van werk. Ze is nu bijna 3 en tja, er moet toch eens wat gebeuren.
Ik ging haar voor het eerst longeren. Ik de spullen klaargelegd in het kleine weitje en Bente halen..
Die liep behoorlijk naast mij te snurken, maar ze gedroeg zich wel..

Het was de eerste keer dus maar even aan het halster, longeerlijk eraan en zweep op de grond gelegd. Eerst een paar rondjes aan de hand, maar al snel de zweep opgepakt en van achteren drijven. Longe wat losser en ze deed het eigenlijk zomaar.. Nu scheelt dat ik een cursus heb gedaan, ben toch wat handiger geworden met longe en zweep en heb geleerd hoe ik het kan aanpakken..
Even wat stappen de ene kant om en daarna de andere kant gedaan, nou ging eigenlijk ook vrij makkelijk.. Ze draafde een paar keer aan, maar voorwaartse impuls is wel lekker.
Af en toe wilde ze nog wel omdraaien, of gras gaan eten, maar het ging heel goed.

Daarna was het tijd om wat leuks te doen..
Ik klikte Bente los, zei een keer boe en daarna is ze een poos niet meer opgehouden met rennen, hihi.. Ze vond het prachtig..

Keihard galopperen.. Ze ging door een bocht en zette daarn aan in een snoeiharde galop.. Ik dacht echt, oh nee, daar gaat mijn omheining weer.. Ze ging er recht op af, ze heeft ook alle zeilen bij moeten zetten om er niet in te belanden, ik heb nog nooit een paard zo hard zien remmen.. :+

Op een gegeven moment gooide ze de staart in de lucht en gooide me er daar een draf uit.. :~ :~
Wauw, was echt een Wolly/Alinde draf!!! Zag er zo gaaf uit!! Heb helaas geen foto's..

Daarna nog even een spelletje gedaan, om haar in een hoek te krijgen en zij dan uitbreken, ze vond het geweldig, ook Timber deed mee..
Nog even in de wei laten snuffelen, maar ze kwam al naar me toe, gezellig.. Heb haar even lekker op haar koppie gerost, ze heeft daar nogal jeuk, zag ook tot mijn schrik dat het er best kaal was, komt waarschijnlijk door de moeilijke verharing van dit jaar..

Maar ik heb gisteravond echt even genoten van Bente..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
colunder

Bericht door colunder » zo 04 mei 2008, 08:40

leuk is dat he! even lekker spelen met je knollie.
soms vind ik het heerlijk om alleen mijn mijn pony's te zijn en gewoon lekker met ze te tutten.
ga je Bente dit jaar inrijden of wacht je daar nog mee?
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Esther

Bericht door Esther » zo 04 mei 2008, 15:24

Is wel de bedoeling..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 04 mei 2008, 15:33

heerlijk ravotten met je jonkie! het 'echte'werk komt van zelf aan met haar drie jaartjes.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Charret

Bericht door Charret » zo 04 mei 2008, 21:21

Je moet gauw weer eens Bente foto's plaatsten. Bente in actie wel te verstaan :D
Klinkt goed!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie