Fysio geweest

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

Fysio geweest

Bericht door skreia » vr 02 mei 2008, 17:56

Vandaag is de Fysio voor het eerst geweest voor Skreia.
Eerst haar verleden even doorgenomen (had genoeg om op te noemen :P ) en heeft ze Skreia even nagekeken door te voelen (vooral gewrichten).

Daarna Skreia meegenomen naar de bak en hoppa aan het werk. Eerst linksom stap en draf. Vooral de stap moet ik op letten dat Skreia echt lekker actief door blijft stappen.
Daarna rechtsom en die was duidelijk véél minder dan links (wist ik ook al). Veel korter in de pas en boos. galop koste haar ook heel veel moeite en ze is heel snel buiten adem na de galop.
Daarna nog even linksom de galop gedaan en wat gaat die dan gelijk een stuk makkelijker :D
Na de galop even bijgezet en daarmee loopt ze gelijk een stuk beter, rechtsom ook beter maar blijft d'r mindere kant.

Na het longeerwerk heeft ze Skreia helemaal nagelopen om te kijken waar de problemen precies zaten.
Ze is in de gehele rug en dan voornamelijk rechts stijf en bij d'r schoft buigt ze linksom moeilijker.
Toen ze begon met behandelen zag je echt het verschil tussen links en rechts, maar Skreia verbeterde wel naarmate de behandeling vorderde dus dat was erg fijn om te zien.
Die reacties die paarden geven bij bepaalde oefeningen is zo grappig om te zien :D

Het plan is nu om Skreia 1x in de week te gaan longeren en dan vooral werken aan de stap en galop vanwege haar rug. Rechtsom dan proberen 3x 2 volle rondjes te laten galopperen en linksom mag ze 3x 3 rondjes galopperen (wel opgebouwd natuurlijk).

16 mei komt ze weer voor een aantal paarden op stal dus als ik mijn vrije dag van donderdag naar vrijdag kan wisselen neemt ze Skreia ook gelijk weer mee!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » vr 02 mei 2008, 18:40

Dat is wel fijn om het verschil te zien.. Dan weet je het waarvoor je het doet.. Als je geen verschil zie, dan vraag je jezelf ook af, gaat dit wel lukken??
Succes met de verdere behandelingen
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 02 mei 2008, 19:03

'k ben even kwijt waarom een fysio bij je paard nodig is. heeft ze veel last van haar spieren dat je een fysio bij heb gehaald?

Bij Fee heb ik na aankoop een fysiotherapeute bijgehaald want ik merkte dat ze ergens in haar lijf 'vast' zat. Blijkt het te gaan om een klein stukje net boven haar schoft richting hals. Na één sessie was ze een stuk soepeler en een maand later was de blokkade foetsie! je merkt het verschil onmiddelijk aan je paard. ik ben benieuwd hoe het Skreia beter zal gaan.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 03 mei 2008, 19:42

Jet&Erna schreef:'k ben even kwijt waarom een fysio bij je paard nodig is. heeft ze veel last van haar spieren dat je een fysio bij heb gehaald?

Bij Fee heb ik na aankoop een fysiotherapeute bijgehaald want ik merkte dat ze ergens in haar lijf 'vast' zat. Blijkt het te gaan om een klein stukje net boven haar schoft richting hals. Na één sessie was ze een stuk soepeler en een maand later was de blokkade foetsie! je merkt het verschil onmiddelijk aan je paard. ik ben benieuwd hoe het Skreia beter zal gaan.
Laatste keer aan mijn bezoek in Bodegraven vertelde de veearst dat Skreia vast zat in haar lage rug. Ik had vooral problemen bij Skreia met struikelen met d'r voorbenen en veel uitglijden en niet lekker onderbrengen van haar achterbenen. Hij stelde voor om de kraker er naar te laten kijken maar daar heb ik het niet zo op en aangezien ik weet dat er bij ons stal regelmatig een goed fysio komt heb ik hiervoor gekozen ;)

Vandaag weer even gelongeerd en jeetje wat een verschil al in die rug. Je zag nu echt in draf haar spieren bewegen wat gister 1 rechte plank was *o/*
Ook was ze op de rechterhand minder boos :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » za 03 mei 2008, 19:51

Fijn dat je een plan hebt gekregen om haar beter te krijgen. Ben benieuwd of je zelf straks al verbetering merkt.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 04 mei 2008, 14:48

aha nu zie ik waarom. goede keus met behulp van een fysio Skreia beter in haar rug te krijgen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Plaats reactie