Eerst haar verleden even doorgenomen (had genoeg om op te noemen

Daarna Skreia meegenomen naar de bak en hoppa aan het werk. Eerst linksom stap en draf. Vooral de stap moet ik op letten dat Skreia echt lekker actief door blijft stappen.
Daarna rechtsom en die was duidelijk véél minder dan links (wist ik ook al). Veel korter in de pas en boos. galop koste haar ook heel veel moeite en ze is heel snel buiten adem na de galop.
Daarna nog even linksom de galop gedaan en wat gaat die dan gelijk een stuk makkelijker

Na de galop even bijgezet en daarmee loopt ze gelijk een stuk beter, rechtsom ook beter maar blijft d'r mindere kant.
Na het longeerwerk heeft ze Skreia helemaal nagelopen om te kijken waar de problemen precies zaten.
Ze is in de gehele rug en dan voornamelijk rechts stijf en bij d'r schoft buigt ze linksom moeilijker.
Toen ze begon met behandelen zag je echt het verschil tussen links en rechts, maar Skreia verbeterde wel naarmate de behandeling vorderde dus dat was erg fijn om te zien.
Die reacties die paarden geven bij bepaalde oefeningen is zo grappig om te zien

Het plan is nu om Skreia 1x in de week te gaan longeren en dan vooral werken aan de stap en galop vanwege haar rug. Rechtsom dan proberen 3x 2 volle rondjes te laten galopperen en linksom mag ze 3x 3 rondjes galopperen (wel opgebouwd natuurlijk).
16 mei komt ze weer voor een aantal paarden op stal dus als ik mijn vrije dag van donderdag naar vrijdag kan wisselen neemt ze Skreia ook gelijk weer mee!