De zorgen om Diëgo en mijn konijn Bumper heb ik elders al besproken.
Vanmiddag kwam een kennis van me om Diëgo nog even te zien, ze heeft vaak op hem gereden. Ze schrok zich lam toen ze hem zag, hij is zo verslechterd in korte tijd.
De hoefsmid kwam vanmiddag. Diëgo heb ik niet laten doen, hij kan niet eens op 3 benen staan en zijn hoeven waren ook nog erg kort. Eerst Marga, ging super. Toen moesten de beide jonkies nog, die houdt Jan Willem altijd vast. We laten ze altijd bekappen onder het afdak van de stal. Intussen dat JW Baranna en Amiro vasthoudt tijdens het bekappen ging ik vast de stallen uitmesten.
Baranna was al klaar en liep wat te ouwewijven tussen ons in, even kijken wat de hoefsmid deed enzo, is echt een oud wijf. Toen ging ze in Amiro's stal, waar de kruiwagen half voor stond. Ze vindt kruiwagens altijd erg interessant. Amiro was klaar en JW doet hem zijn halster af. Hij gaat ook voor zijn stal staan, waar Baranna dus in was. We zeiden nog:"daar kan jij niet tussendoor!"maar hij wurgde zich toch tussen de kruiwagen, sneeuwschuif en mestvork door óók in die stal. En hij begint op Baranna te meppen! Baranna wil in paniek de stal uit, stoot tegen de kruiwagen aan, die omvalt. Ze wil er overheen springen, maar komt met de achterbenen óp de kruiwagen die op zijn kant ligt. Ze komt, ongelooflijk maar waar, met béide benen klem te zitten in de kruiwagen, tussen het wiel en het frame wat daar omheen zit

Ze rent in paniek in galop richting de wei, met biede achterbenen dus klem in die kruiwagen. Ik riep:"dit gaat hartstikke mis!" Godzijdank vloog de kruiwagen na een paar galopsprongen van haar benen. De kruiwagen is helemaal kapot, dwars door het midden. Wij meteen bij Baranna kijken (die stond al weer hooi te eten in de wei, koele kikker). We zagen op het eerste gezicht niks. Heel klein druppeltje bloed bij de kroonrand. We hebben haar het halster maar omgedaan en direct het been af gespoten, koelen. Toen ondekten we dat ze wel 10 wondjes had, over beide benen verdeeld

Ik ben echt ziek van al die ellende met de beesten hier, houdt het nou nooit op!