Vinga wat doe je nou toch!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Bericht door Esther » wo 23 apr 2008, 11:51

Het is inderdaad ook een kwestie van hoe je er mee om gaat, als DA o.i.d. Je moet als DA gewoon rekeing houden met het feit dat het kan gebeuren, ik kijk ook altijd wel uit met vreemde paarden, ook al zijn ze nog zo mak..

Als eigenaar zou een van mij ook een schop terug krijgen.. Het is wel te begrijpen, maar het mag niet!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
mar

Bericht door mar » wo 23 apr 2008, 13:15

DaphneT schreef: @ mar: de kont gebruiken is heel normaal, vooral met grote hoeveelheden spuiten we bijna altijd in de kont. als een paard gaat reageren in de hals, is dit helemaal goed van de dierenarts.
Zo zie je maar dat iedereen het anders leert...Was zo'n beetje het eerste wat ze ons leerden bij anatomie..NIET in zn kont prikken.. nah ja.. weet ook niet, was al heel oude prof, misschien was die zelf de draad kwijt. ( nou ja,..dat is wel zeker :+ )
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 23 apr 2008, 16:12

mar schreef:
DaphneT schreef: @ mar: de kont gebruiken is heel normaal, vooral met grote hoeveelheden spuiten we bijna altijd in de kont. als een paard gaat reageren in de hals, is dit helemaal goed van de dierenarts.
Zo zie je maar dat iedereen het anders leert...Was zo'n beetje het eerste wat ze ons leerden bij anatomie..NIET in zn kont prikken.. nah ja.. weet ook niet, was al heel oude prof, misschien was die zelf de draad kwijt. ( nou ja,..dat is wel zeker :+ )
Bij vleesvee spuit je liever niet in de bil, omdat hier het duurste stuk vlees zit. Bij paarden liever wel idd, zoals Daphne al zegt, als het dier gaat reageren in de hals heb je kans dat het dier kan stikken (erge gevallen)

Aan de ene kant wel logisch dat ze de DA zat is idd, had je dr op dr plek gezet ofniet?
Die van mij had idd een punter onder zn reet gehad niet te zuinig :+
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 24 apr 2008, 10:15

Heb haar niet geschopt of geslagen, wel een grote brul gegeven waar ze behoorlijk van onder de indruk was. Door mijn verbazing stond ik perplex eigenlijk, normaliter zou ze zeker een schop onder dr hol hebben gehad.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 24 apr 2008, 16:23

Dreeke schreef:Heb haar niet geschopt of geslagen, wel een grote brul gegeven waar ze behoorlijk van onder de indruk was. Door mijn verbazing stond ik perplex eigenlijk, normaliter zou ze zeker een schop onder dr hol hebben gehad.
Vaak zo he, vaak zeg je van als ze dit of dit doen dan doe ik ze dit, maar op het moment zelf sta je zo met je bek vol tanden dat je soms vergeet iets te doen. :o
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » vr 25 apr 2008, 05:21

Zo zo die vinga, tja Dierenartsbezoeken zijn nooit zo leuk haha.

Nan heeft het er ook niet zo op gezien ze ook ruim 3 jaar behandeld is. Dierenartspraktijk in en uit....

Maar schoppen dat zou nooit in haar opkomen! En idd ze krijgt er direct eentje terug. Gelukkig is mijn reactievermogen zo goed dat ze het vrijwel direct voelt haha :D
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 25 apr 2008, 19:11

daar kijk je wel van op dat je paard zo reageerd op de dierenarts- even afgezien van alles wat vooraf speelde- had je niet gedacht dat Vinga een gerichte trap zou geven.
al met al dierenartsen moeten altijd duidelijk afstand bewaren, verder gelukkig niets gebeurd.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Plaats reactie