Angstig moment

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Wia80
Contacteer:

Angstig moment

Bericht door Wia80 » di 08 apr 2008, 18:00

Vandaag op Yoshi in de bak gereden. Ging best goed. Wilde op zich wel meewerken. Tot het moment dat Dennis de hengst Redondo op de vrachtwagen wilde zetten. Dat ging nogal met kabaal en Yoshi schrok daar zo van dat ze er in rengalop van door ging. Paar rare bochten maakte ze. Toen ze op het stroomdraad afrende dacht ik dat ze wel zou stoppen, niet dus. Ging mooi nog een rondje door de bak. Corien reedt toevallig bij het hek en die ging er snel uit met Zambucko en Melinda deed het hek dicht wat al die tijd open had gestaan, zodat ze er in elk geval niet uit kon. Ik dacht dat ze bij het hek wel zou stoppen, weer niet! Na nog een rondje scheuren met vreemde hoeken en bochten kwam ze in dezelfde hoek tot stilstand waar ze ook vandaan was gerend. Ik er snel af gesprongen, ik hoefde niet nog een rondje. Jeetje wat kan die pony hard zeg!!! Doodeng vond ik het. Maaaaaaar ik zat/hing er nog op. Ze ging te hard om me te laten vallen. Gelukkig gebeurde dit in de bak en niet gister op mijn eerste buitenritje met haar. Jawel, gister ben ik een half uurtje buiten gaan rijden, ging erg goed. Ik kwam Pytsje tegen en die is meegefietst. Toen zei ik nog: ze kent geen blinde paniek.... Wel dus.
Contessa
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 08 apr 2008, 18:28

Heb je haar daarna nog wel even laten werken? Want het is niet handig om je pony daarna zomaar weg te zetten. Die link leggen ze snel!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » di 08 apr 2008, 18:32

Ik heb haar zeker nog even laten werken, ben er wel weer op gegaan en heb nog even lekker gedraaft. Vind mezelf een hele held dat ik weer ben opgestapt maar vond t doodeng.
Contessa
fjordido

Bericht door fjordido » di 08 apr 2008, 19:17

oh ik ken dat gevoel, zoiets maak je vroeger of later met elk paard wel een keer mee helaas. had ze niet de neiging om door het draad heen te rennen? een kennis van mij heeft dat wel eens meegemaakt.. brrr...
Jowien

Bericht door Jowien » di 08 apr 2008, 19:19

Oh, dat klinkt eng. Gelukkig bleef je zitten en ging je daarna weer rijden. Petje af!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » di 08 apr 2008, 19:55

fjordido schreef:had ze niet de neiging om door het draad heen te rennen?
nee dat had ze niet. er staat ook een soort van rand omheen met veel begroeing, bomen en zo. gelukkig. waar de rand niet zit zit een houten omheining.
Contessa
Esther

Bericht door Esther » di 08 apr 2008, 20:03

Ik ken het gevoel.. Als ik eraf pleur moet ik er ook even doorheen om er weer op te stappen..
Maar ja, het blijven dieren, het kan gebeuren..
Gelukkig ben je niet gevallen o.i.d.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bärbel

Bericht door Bärbel » wo 09 apr 2008, 10:58

Ja, dat gevoel ken ik ook, alleen had ik het in de buitenrit op een enorm stuk land, in volle rengalop er over heen, recht op een lang verkeersbord af, en dat tot twee keer toe....daarna heb je pap in de benen....
Het mooie was dat Daan daarna rustig verder stapte alsof er niks aan de hand was }-)
Plaats reactie