Ze doet het nog.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Ze doet het nog.....

Bericht door Annemarie » ma 07 apr 2008, 12:25

..... in de zin van Nisko weet na 3 maand niet rijden nog precies hoe het moet, braaf paard :L .

Ik had de laatste weken zelf ook al niet meer gereden dus was ff wennen. Anka niet meer en door alle problemen daarmee ben ik wel geregeld bij Nisko wezen tutten, maar nog niet rijden. Had ik op een of andere manier ook niet zo'n behoefte aan. Maar zaterdag was het mooi weer en ik denk ja, misschien moet het vandaag maar eens ff weer.

Kom ik bij de wei, wat zie ik, een slapend paard :+ . Ik had echt zoiets van ja hoor, ga ik na 3 maand eens rijden, stoor ik haar in haar middagslaapje. Tot nu toe nog nooit slapend aangetroffen :roll: . Ze lag met het hoofd omhoog, kom ik de wei in, jaaaaa, gaat ze net helemaal plat. Ik loop erheen en je ziet als ik op 10 m ben ineens 1 oor draaien, zo grappig. Sta ik bij haar, kijkt ze me zo aan en gaat eerst uitgebreid rollen alvorens op te staan. Je moet prioriteiten stellen he? O:)

Toen opgezadeld en gaan. Eitje tuurlijk. Alleen toen de wei uitzicht was, werd het bleren haha. Nisko gooit dan haar hoofd omhoog gilt en briest als een hengst. De eerste keer dat ze dat ooit deed schrok ik me te pletter en dacht die gaat er nu vast vandoor. Inmiddels weet ik dat dat niet gebeurt, maar een hengst is er niets bij haha. Ritje alleen in stap gedaan, weet ook niet hoe snel je het rijden nu weer kan opbouwen. Nisko was wel erg stijf en kort lopend. Moet ik wel in de gaten houden. Verder zijn we nog gevallen. Echt ik barstte bijna in janken uit (natuurlijk door alle toestanden met Anka nog). Nisko gleed weg in de berm, die was toch nog te nat denk ik. Toen over de weg maar verder gestapt. Kwamen we nog langs een boerderij waar ze met 2 graafmachines fundering voor een nieuwe schuur aan het uitgraven waren. Uiteraard gaf ze geen krimp, echt Nizzz ten voeten uit.

Na 45 min poonie weer in de wei gezet en nog ff geborsteld. Volgens mij kan ik haar wel kaal borstelen, tsjee, wat een haar :o .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » ma 07 apr 2008, 12:31

Nisko zal vast genieten van al die aandacht. Dat ze stijf is is natuurlijk niet zo gek. Doe lekker rustig aan en geniet weer!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 07 apr 2008, 12:36

Heerlijk he als je dan lekker kunt genieten van je paardje! Ik kan mij voorstellen dat je even in huilen uitbarste het is niet niks meid gooi het er maar lekker uit hoor!

En dat stijf zijn heeft Imka ook enorm is dat niet iets wat ook bij bevangenpaardjes hoort?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 07 apr 2008, 14:45

Mooi dat je genoten hebt met Nisko!
Dat huilen dat blijft voorlopig nog wel, je moet overal om janken als je zoiets mee hebt gemaakt als jij vrijdag.

Gewoon lekker opbouwen met Nis en dan gaan we nog een keer samen rijden hè?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 apr 2008, 15:52

fijn dat je hebt genoten van je paardje, hebben jullie niets over gehouden aan die val?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » ma 07 apr 2008, 18:15

vredig om je paard te zien genieten van zoiets simpels als liggen slapen in het zonnetje!
goed van je dat je er even uit bent geweest met Nisko.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 07 apr 2008, 18:37

Lovemischa schreef:Gewoon lekker opbouwen met Nis en dan gaan we nog een keer samen rijden hè?
Jazeker, btje opbouwen en naar jou toe is dan een kippe-endje voor Nisko hoor :)) .

@Ziggy: nee, we hebben er niets aan overgehouden. Ja, Nisko had blubberknieen maar dat was het dan ook. Die is zo sterk die springt zo weer op van voor.

@Nancy: je hebt gelijk, paarden zoals Nisko die chronisch bevangen zijn lopen altijd wat stijf en in geval van Nisko vooral ook kort. Als het zo blijft wil ik voor de zomer weer ijzers met zooltjes hebben. Die heeft ze in de winter niet meer omdat die zo zuigen in het natte land en Nisko 24/7 buiten staat. Dat loopt voor haar dan heel zwaar en binnen no time vallen de ijzers eraf. Maar op straat merk ik toch wel verschil tussen met en zonder zooltjes.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Bericht door Esther » ma 07 apr 2008, 19:38

Lekker even genieten van Nisko.. Moet je zeker doen, het was ook prachtig weer!!
Ik begrijp goed dat er bij het minste of geringste al tranen komen.. Gewoon lekker laten gaan, je hebt het behoorlijk voor je kiezen gehad..
Je had zeker geen camera mee naar Nisko ofwel??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie