Bericht
door Tamara » wo 02 apr 2008, 14:31
@charret: een beetje uitrij mogelijkheden..dat is zacht uitgedrukt, achter de weilanden ligt de heide, die grenst aan een bos, waar we via een megalang zandpad heen crosen, haha. Aan de andere kant van het dorp(1km) ligt het staatsbos met 100!!km ruiterpad, dus vervelen doen we niet.
De reden was, dat Karev op de manege waar ze stond weinig tot niet buiten kwam, vorigen mnd zijn ze maar 3x buiten geweest, een uurtje. Ik had een sippe poownie in stal staan, waar ik alleen in de stoffige(overigens wel een droge) bak kon rijden.
Dus ik heb voor minder luxe voor mezelf gekozen, en de paardenhemel op aarde voor Karev gekozen. Maandag heeft ze de hele dag jolig heen en weer lopen rennen/bokken. Dat beest was zo blij!
Overigens is er nog geen klik tussen een aantal paarden. Er zijn zondag in totaal 3 nieuwe gekomen, karev, een arabier ruin, en een welshcob merrie. die 2 stonden al samen een hele poos op een andere stal, en de arab ruin beschermt de merrie zo erg, dat ie naar andere paarden klauwt en slaat, zo door het draad heen. Bijten naar mensen als ze te dicht bij komen.
En als klap op de vuurpijl heb ik een mega dikke blauwe voet/enkel..
We gingen gisteravond nog even een buitenritje doen. Niks aan de hand, Karev was braaf, arabje ook op zijn manier, wel druk maar niet onvertrouwd. Uurtje weggeweest, en op de terugweg ging het mis. We hadden de hele tijd naast elkaar gereden, met afstand ertussen natuurlijk. Komen we op een gegeven moment op een smal paadje tussen 2 bossen in. Arab voorop, ik erachter. Arab stopt ineens, draait zijn kont richting Karev en haalt vol uit, echt meppen, doelgericht!! wat een vuil beest. Gelukkig heeft Karev niets, want hij mepte ter hoogte van haar voorbeen/schouder, maar MIJN voet zat er tussen en dat deed, en doet heeeeeeeeelllllllllllll pijn... ik kon er vanochtend niet op staan, en het was niet heel dik en blauw, maar toch ff naar de dokter geweest. Hup door naar het ziekenhuis voor een foto. Gelukkig niet gebroken, maar een flinke kneuzing, en dat is schijnt nog pijnlijker.
Tuurlijk wil ik niet de schuld in de schoenen van die ander schuiven, want ik had net zo goed op moeten letten. Het was te snel te vertrouwd, want mijn meissie liep lekker braaf door, en ik genoot van de omgeving en haar.
Maar dat beest is echt pislink, ik moet hem niet!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!