Tja Bjorn, daar gaat je mannelijkheid
Tja Bjorn, daar gaat je mannelijkheid
De afspraak stond al een paar weken, als hij er niet door zou komen zou het zaakie eraf gaan.
Gister hebben we hem vanuit Hoendeloo naar Willy (HH) gebracht om daar te overnachten. Met het omdoen van z'n hoofdstel heeft hij een paar keer geprobeerd om te happen en heb me kapot gelachen. De stal waar hij in stond was vrij laag en als Bjorn een mep krijgt gaat altijd z'n hoofd omhoog. Heb hem een heel zacht tikje gegeven en bingo, vast met z'n kop tegen een dikke balk aan, kwartje was toen wel ff gevallen, hihi. Vanochtend hebben we hem naar de kliniek gebracht, dat is vanaf Willy nog geen 10 minuten met de trailer. Hij liep weer super de trailer op en af en heb hem daar op stal gezet. Voor de middag zou hij gecastreerd worden en mocht er helaas niet bij zijn (waren nog 2 welsh A). Als het goed is is alles er nu af en krijg ik een telefoontje als ik hem kan komen halen.
Kan niet wachten om hem weer op te halen en weer naar stal te brengen! Heb ook nog een paar foto's gemaakt van z'n zaakie.
Nou zullen jullie wel denken, waarom laat ze hem niet op stal castreren? Heel simpel, in DLD is castreren aan huis, duurder als in NL op een kliniek.
Gister hebben we hem vanuit Hoendeloo naar Willy (HH) gebracht om daar te overnachten. Met het omdoen van z'n hoofdstel heeft hij een paar keer geprobeerd om te happen en heb me kapot gelachen. De stal waar hij in stond was vrij laag en als Bjorn een mep krijgt gaat altijd z'n hoofd omhoog. Heb hem een heel zacht tikje gegeven en bingo, vast met z'n kop tegen een dikke balk aan, kwartje was toen wel ff gevallen, hihi. Vanochtend hebben we hem naar de kliniek gebracht, dat is vanaf Willy nog geen 10 minuten met de trailer. Hij liep weer super de trailer op en af en heb hem daar op stal gezet. Voor de middag zou hij gecastreerd worden en mocht er helaas niet bij zijn (waren nog 2 welsh A). Als het goed is is alles er nu af en krijg ik een telefoontje als ik hem kan komen halen.
Kan niet wachten om hem weer op te halen en weer naar stal te brengen! Heb ook nog een paar foto's gemaakt van z'n zaakie.
Nou zullen jullie wel denken, waarom laat ze hem niet op stal castreren? Heel simpel, in DLD is castreren aan huis, duurder als in NL op een kliniek.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Ik kon niet wachten op het telefoontje van de kliniek, heb ze zelf gebeld. Alles is goed gegaan en kan hem tussen half 6 en half 7 ophalen.
Hoe hij straks zal worden als ruin, geen idee. Laten we eerst maar een paar weken wachten tot alle testosteron eruit is. Dominant zal hij altijd wel blijven denk ik, komt van moeders (sorry Tienke).
@ Charret: Ik hou hem toch wel, hoop dat hij nog naar de 1.50m gaat.
@ Anne: Mijn arm is inmiddels geel en niet dik meer.
Hoe hij straks zal worden als ruin, geen idee. Laten we eerst maar een paar weken wachten tot alle testosteron eruit is. Dominant zal hij altijd wel blijven denk ik, komt van moeders (sorry Tienke).
@ Charret: Ik hou hem toch wel, hoop dat hij nog naar de 1.50m gaat.
@ Anne: Mijn arm is inmiddels geel en niet dik meer.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
-
Alles OK Anouska? Leuk om hem te zien in de oude stal van papa Orsta.
Ennuh die moeder van hem is eigenwijs, maar wel erg betrouwbaar, een rots in de branding, een tank voor de wagen en ze krijgt mooie veulens ... (haar volgende is voor de 11e uitgerekend). Ze moet inderdaad wel weten wie de baas is, anders neemt ze een loopje met je. (letterlijk en figuurlijk)
Berend / Bjorn was vanaf klein veulen al zo'n speciale. Met een week kwam hij al zonder mams of zus vanaf de verste uithoek naar ons toegerend om te donderjagen, ik heb hem als veulen zeker qua karakter altijd erg leuk gevonden. Het gaat nu vast helemaal goedkomen.
Lekker rijden, en vooral veel de wei in met andere paarden zou ik zeggen.
Ennuh die moeder van hem is eigenwijs, maar wel erg betrouwbaar, een rots in de branding, een tank voor de wagen en ze krijgt mooie veulens ... (haar volgende is voor de 11e uitgerekend). Ze moet inderdaad wel weten wie de baas is, anders neemt ze een loopje met je. (letterlijk en figuurlijk)
Berend / Bjorn was vanaf klein veulen al zo'n speciale. Met een week kwam hij al zonder mams of zus vanaf de verste uithoek naar ons toegerend om te donderjagen, ik heb hem als veulen zeker qua karakter altijd erg leuk gevonden. Het gaat nu vast helemaal goedkomen.
Lekker rijden, en vooral veel de wei in met andere paarden zou ik zeggen.
-
En laat hem ook zeker weten dat JIJ de baas bent en niet hij. Als hij dat door heeft, denk ik dat je er een fijne heer aan hebt.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Bjorn was gister voor 95% bij toen we hem op gingen halen. Dus dat was afrekenen, laden en wegwezen. Thuis zijn afdeling en boxdeur open gezet en lossen maar. Trailer naar binnen gereden (handig van die deuren van 4meter hoog), deuren dichtgeklapt tegen de trailer en afladen. Hij wist meteen waar hij was en ook meteen wakker. 6 hengstige merries in de gang, lang leven mijn toverstaf die ik in de hand had. Deur open, bultje naar beneden en we waren in onze afdeling. Hele boeltje is weer omgezet, staat nu alleen nog een dragende merrie, een hengst en 2 ruinen (met Bjorn erbij). Heerlijk, onze kant wordt nu de ruinen kant. Ben zo blij dat ik nu een ruin heb!
@ Tienke: Bij Willy idd in de stal waar Orsta altijd in stond, wel grappig. Hij is ook wel heel erg speciaal, de klik was er vanaf het moment dat hij kwam kijken wie ik was. Komt vast allemaal goed.
@ Tienke: Bij Willy idd in de stal waar Orsta altijd in stond, wel grappig. Hij is ook wel heel erg speciaal, de klik was er vanaf het moment dat hij kwam kijken wie ik was. Komt vast allemaal goed.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl