Jessie happy

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

Jessie happy

Bericht door leoensuzanne » do 27 mar 2008, 21:27

Vanmiddag maar even gaan winkelen. Voor Jessie en Jasmijn wel te verstaan. We hadden van iemand een zadeltje kunnen lenen, maar dat vonden we toch nog niet zo alles. Dus een ander zadeltje moest er komen. Compleet met beugels, riemen en singel.
Jessie mocht ook borstels uit kiezen. En dus koos ze een knalroze tasje met 4 kleine borsteltjes erin. Echt de goede maat voor Jessie.
Dus een bitje van 8,5 cm. Poeh, wat klein. En natuurlijk teugels. Het hoofdstelletje hadden we bij de koop erbij gekregen.
En natuurlijk ook een cap! Een paarse. Jessie was helemaal blij. (ik heb nog een uitrijdeken gekocht voor mezelf, want dacht dat dat wel nodig zou zijn.)
Dus naar stal alles gaan passen. Tja en dan komen we er achter dat Jasmijn een mini is. De singel was veeeeeel te lang!Als we hem in laten korten, zal er zeker 25 cm afmoeten. En ik denk dat de singel zo'n 40 cm lang is. Maar dat lossen we ook nog wel op.
Helaas moet Jessie nu nog eventjes op het andere zadeltje rijden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
wikkiedikkie

kleine Jasmijntje

Bericht door wikkiedikkie » vr 28 mar 2008, 07:00

Haha ja ik had gezegd dat ze klein was :D nou erg leuk hoor dat jullie zo veel spulletjes hebben gekocht!!
Hopen dat Jessie er snel van mag genieten!!
Ik zie jullie morgen. Ik ga vandaag al weg want ik rijd met wendy mee dus slaap ik daar ok.
tot morgen!!
Leentje

Bericht door Leentje » vr 28 mar 2008, 07:02

hihi,die singel kan 2 keer rond!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Charret

Bericht door Charret » vr 28 mar 2008, 08:25

Precies, zit ze extra stevig vast :P

Wat leuk zo shoppen. Ik vraag me stiekem ook af wat voor een maat Sammie zal hebben. Die's echt inniemiene gebleven.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 28 mar 2008, 08:28

Tja, Jasmijn is dus ook echt klein. Nu kunnen we de singel wel korter laten maken, maar ja er moet zoveel uit. Ik ga toch maar eens naar die site van die amerikaans minipaardjes of zij nog een singeltje of zo hebben.
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » vr 28 mar 2008, 09:02

leoensuzanne schreef:Tja, Jasmijn is dus ook echt klein. Nu kunnen we de singel wel korter laten maken, maar ja er moet zoveel uit. Ik ga toch maar eens naar die site van die amerikaans minipaardjes of zij nog een singeltje of zo hebben.
Je zou bijna 2 singelverlengers aan elkaar kunnen laten zetten.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 28 mar 2008, 10:25

Ik had dat probleem ook, maar bij het zadeltje van Ulvy zat dan ook een singel van 90 cm!!! Beetje lang! Heb hem drie keer in moeten laten korten. Nu is hij 25 cm en nog op het strakste gaatje. Laat me weten als je een adres hebt gevonden waar ze kleine singeltjes verkopen want dan heb ik ook interesse.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Mir

Bericht door Mir » vr 28 mar 2008, 13:02

En een singel van een dressuurzadel? Of zeg ik nou iets compleet doms :o? ? Anders misschien eens een plaatselijke zadelmaker/schoenmaker vragen voor een goedkoop alternatief?
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 28 mar 2008, 14:43

Mir de kleinste singel die ik tot nu toe heb kunnen vinden is een dressuursingel van 35 cm en die is dus nog te lang ;)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 28 mar 2008, 15:26

Ja bij het Gareel vertelden ze al dat hun kortste singel 40 cm is. Dus veel te lang. Maar als ik iets vind, laat ik het weten hoor!
colunder

Bericht door colunder » vr 28 mar 2008, 15:58

past de singel van het geleende zadel dan ook niet,
misschien kan je die zolang gebruiken voor je nieuwe zadel zodat jessie toch met haar nieuwe zadeltje kan rijden.
wel leuk al die kleine spulletjes.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Plaats reactie