Ik had al heel lang (2 jaar al) dat ik Skreia weer voor de wagen wilde zetten. Eerst had ik er het geld niet voor en daarna kwam het er op één of andere manier steeds niet van.
De eigenaresse van stal heeft een vriend die regelmatig aangespannen rijdt met zijn eigen paarden maar ook met de paarden van Stalhouderij Hanemaaijer in Zoetermeer.
Via hem heb ik dus een afspraak kunnen maken en zijn we daar gister al met Skreia naar toe geweest!!

Daar aangekomen met de trailer eerst even een bakkie gedaan en toen Skreia uit de trailer gehaald. Ze keek echt zo om zich heen van waar ben ik nu weer beland

Toen kwam Frank Hanemaaiijer naar buiten en zijn eerste opmerking was dat het een heel mooi paard is en toen vroeg hij naar haar naam

Eerst heeft hij er eventjes achter gelopen om te kijken hoe ze reageerde. Maar natuurlijk niet te lang want daar worden we moe van.
Al snel zei Frank: "oh die gaat voor de kar!"
Dus weer terug naar het erf, paard voor de wagen geplant en rijden maar.
Nou het was echt geweldig, Skreia liep ermee weg alsof ze het de dag ervoor nog had gedaan terwijl het toch zeker al 6 jaar geleden is

Hij vond Skreia een erg braaf en eerlijk paard met een rustig orenspel. Ze keek ook nergens van op of om, langsrijdende auto's en vrachtwagens, heuveltjes nam ze netjes, strepen op de wegen en liggende boomstronken allemaal géén probleem. Het enige waarop ze reageerde was als de wagen wat meer herrie ging maken (over klinkers of blaadjes op het gras) door wat te versnellen in haar gang.
We zijn zo'n 45 minuten weggeweest en alle knopjes zitten erop bij Skreia!! Linksomkeert, rechtsomkeert, achterwaarts.
Nu moet ik alleen nog mijn spullen aanschaffen. Als ik mijn eerste salaris binnen heb ga ik eerst een tuig kopen. Ze past mooi in een Ideal cobmaat tuig dus dat weten we ook gelijk.
Als iemand nog een leuke recreatie/marathonwagen ziet met rem, in goede staat, betaalbaar (max. +/- 1500 euro), totaal 6 pers. (incl. koetsier en bijrijder) laat het me weten! Daar moet ik nog wel even voor sparen hoor

Die vriend van de staleigenaresse gaat mij helpen met Skreia en mij tegelijkertijd les geven voor mijn opfriscursus. Heb ruim 2 jaar geleden mijn koetsiersbewijs in Oenkerk gehaald via school maar daarna er niks meer mee gedaan.
Dus binnekort zien jullie Skreia hier ook voorbij komen met een mooi tuig op en later ook voor de wagen!!!
Sorry voor het lange verhaal maar ben ook zoooooooooooooooooo blij