Zo trots al een ....................

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

Zo trots al een ....................

Bericht door skreia » wo 05 mar 2008, 18:08

PAUW op mijn pownie!!!!!!!!

Ik had al heel lang (2 jaar al) dat ik Skreia weer voor de wagen wilde zetten. Eerst had ik er het geld niet voor en daarna kwam het er op één of andere manier steeds niet van.
De eigenaresse van stal heeft een vriend die regelmatig aangespannen rijdt met zijn eigen paarden maar ook met de paarden van Stalhouderij Hanemaaijer in Zoetermeer.
Via hem heb ik dus een afspraak kunnen maken en zijn we daar gister al met Skreia naar toe geweest!! *o/*

Daar aangekomen met de trailer eerst even een bakkie gedaan en toen Skreia uit de trailer gehaald. Ze keek echt zo om zich heen van waar ben ik nu weer beland :? Maar ze liep lekker achter me aan, paardje vastgebonden en hop het tuig erop.
Toen kwam Frank Hanemaaiijer naar buiten en zijn eerste opmerking was dat het een heel mooi paard is en toen vroeg hij naar haar naam :D Hij heeft het 1 keer uitgesproken en daarna niet meer :D (ging hij alleen maar over struikelen haha).
Eerst heeft hij er eventjes achter gelopen om te kijken hoe ze reageerde. Maar natuurlijk niet te lang want daar worden we moe van.
Al snel zei Frank: "oh die gaat voor de kar!"
Dus weer terug naar het erf, paard voor de wagen geplant en rijden maar.
Nou het was echt geweldig, Skreia liep ermee weg alsof ze het de dag ervoor nog had gedaan terwijl het toch zeker al 6 jaar geleden is *o/*
Hij vond Skreia een erg braaf en eerlijk paard met een rustig orenspel. Ze keek ook nergens van op of om, langsrijdende auto's en vrachtwagens, heuveltjes nam ze netjes, strepen op de wegen en liggende boomstronken allemaal géén probleem. Het enige waarop ze reageerde was als de wagen wat meer herrie ging maken (over klinkers of blaadjes op het gras) door wat te versnellen in haar gang.
We zijn zo'n 45 minuten weggeweest en alle knopjes zitten erop bij Skreia!! Linksomkeert, rechtsomkeert, achterwaarts.

Nu moet ik alleen nog mijn spullen aanschaffen. Als ik mijn eerste salaris binnen heb ga ik eerst een tuig kopen. Ze past mooi in een Ideal cobmaat tuig dus dat weten we ook gelijk.
Als iemand nog een leuke recreatie/marathonwagen ziet met rem, in goede staat, betaalbaar (max. +/- 1500 euro), totaal 6 pers. (incl. koetsier en bijrijder) laat het me weten! Daar moet ik nog wel even voor sparen hoor :D

Die vriend van de staleigenaresse gaat mij helpen met Skreia en mij tegelijkertijd les geven voor mijn opfriscursus. Heb ruim 2 jaar geleden mijn koetsiersbewijs in Oenkerk gehaald via school maar daarna er niks meer mee gedaan.
Dus binnekort zien jullie Skreia hier ook voorbij komen met een mooi tuig op en later ook voor de wagen!!!

Sorry voor het lange verhaal maar ben ook zoooooooooooooooooo blij :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 05 mar 2008, 19:36

This net als fietsen :D ze verleren het niet!

Heb nog een recreatiewagen op luchtbanden met rem te koop kunnen 6 personen op dus heb je intresse pb dan even :wave:
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 05 mar 2008, 19:39

wat goed joh, dus jullie gaan binnenkort lekker toeren door de omgeving :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 05 mar 2008, 20:50

Super dat het zo goed ging!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 05 mar 2008, 20:52

Super dat het zo goed ging! kan je helemaal begrijpen ;)
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
maroes

Bericht door maroes » wo 05 mar 2008, 21:18

Wat leuk dat Skreia goed voor de kar gaat.
Weet je trouwens dat Skreia vroeger door Frank Haaijnemaaier voor de kar is gezet.Hij heeft haar beleerd!
Maar bij ons ging het niet zo goed,ze draaide om voor de kar.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 06 mar 2008, 08:37

Leuk dat het zo lekker ging, joh! Dat smaakt naar meer :D en foto's natuurlijk!
Viv

Bericht door Viv » do 06 mar 2008, 08:48

Owwwwww wat gaaf, nog een menner erbij op de dijk en in het bos!!!! Stuiter stuiter stuiter.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 06 mar 2008, 09:13

maroes schreef:Wat leuk dat Skreia goed voor de kar gaat.
Weet je trouwens dat Skreia vroeger door Frank Haaijnemaaier voor de kar is gezet.Hij heeft haar beleerd!
Maar bij ons ging het niet zo goed,ze draaide om voor de kar.
Echt waar? haha
Zal hij vast niet meer herinneren
Zal het via via doorgeven aan hem :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 06 mar 2008, 10:44

Grappig zeg, waren dus eigenlijk oude bekenden??

Maar wat leuk zeg, fijn dat ze het dan ook zo braaf weer oppakt!!
Even sparen en gaan met de banaan!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lies

Bericht door Lies » do 06 mar 2008, 13:16

Wat grappig zeg dat hij haar al eens voor de kar heeft gehad en dat het nu zoveel beter gaat :D

Bij ons op stal staat nog een kar te koop, staat ook nog op het verkoopplein, even zoeken op berichtjes van mij daar dan kom je hem wel tegen.
Don't believe everything you think
Plaats reactie