Met de trekker naar..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Met de trekker naar..

Bericht door Esther » vr 15 feb 2008, 19:25

Nee, niet naar de zuidpool, maar naar Wanneperveen..

Vandaag stond op het programma dat ik Tea naar Wanneperveen zou brengen om haar te laten beleren voor de kar. Omdat ik met de trekker moest en het dan niet zo erg naast de eur is besloot ik op tijd weg te gaan..
Ik werd rond 7 uur wakker, heb Tea even wat hooi gegeven en heb zelf rustig ontbeten. Toen ik klaar was wat brood smeren, drinken in de tas, trailer aankoppelen en rijden maar.. Tuf tuf, door de achteraf weggetjes van Paasloo en omstreken..
Was nog wel wat koud, maar het kacheltje begon al snel wat op gang te komen.. Het vorderde eigenlijk vrij snel. Ik was om 8:20 vertrokken en in plaats van de 1,5 uur die ik had ingepland draaide ik na een uur al de dam op..
Mieke stond te vegen en moest wel lachen om mijn combinatie die ze onderweg ook al had gezien, aan de andere kant van de vaart, hoe kun je hem missen, hihi..
Tea uit de trailer gehaald en even in de bak geplant, even lekker rollen!!

Daarna een poosje naar Mieke gekeken die Ymea en Timor heeft gereden. Heb ook nog heel eventjes Ymea aangevoeld, moest wel heel erg wennen, maar het is een erg fijn paardje..

Even een boterham gegeten bij Bart en hij zei dat we Tea dan ook wel even een tuig op konden gooien..
Dus Tea uit de paddock gehaald en het tuig erop.. Eerst ging Bart er even achter lopen, maar ja, ze is al onder het zadel en ik had er ook al achter gelopen, dus 'Esther' pak de tweewieler maar even en een longe. Ik ging de tweewieler halen en Mieke een longe en toen Tea er dus maar voor geknupt. Mieke vroeg nog of ik de longe beet wilde houden of dat ik wilde kijken, wat ik erg attent vond, want ik wilde inderdaad wel graag kijken!!
En daar ging mijn dame dan, met een karretje achter de kont door de bak.. Ze deed het prima, ging erg mooi, dus even de andere kant op en toen kon Mieke haar wel loslaten..
Daar ging Tea dus voor het eerst voor de kar door de bak.. Had niet echt gedacht dat het zo snel zou gaan, dus ik had helaas geen camera bij me..
Ook even een drafje.. Wauw..
Bleek voor Bart ook nog een primeur, want hij kon zich zo niet herinneren dat hij eerder een Halldor had beleerd..

Ik ben zo trots op haar!!

Toen was het echt tijd om naar huis te gaan, want ik moest nog fitnessen..
Omdat Tea nu bij Bart staat hadden we afgesproken dat Alinde bij mij kwam logeren. Dus die in de trailer en weer gaan met de banaan..
Thuis aangekomen was Alinde wel wat onder de indruk en het was vanuit de box even aan het roepen naar Bente, die ook leuk terug gilde.. Daarna was het al heel snel stil, want ze had het hooi gevonden..
Ze staat nu lekker in de box te eten, ze heeft wat brokjes gehad. Volgens mij was de baby ook wel actief want ik zag die buik af en toe tekeer gaan.. Het gaat dus wel goed, morgen mag ze kennis maken met Jeskim en Bente.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mir

Bericht door Mir » vr 15 feb 2008, 19:52

Wat mooi dat Tea het zo lekker oppakt, kan me voorstellen dat je erg trots bent! En je hebt wel een leuk fjordje mee naar huis genomen weer, Alinde is ook een leuke merrie. Van wie is ze drachtig?
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 15 feb 2008, 19:57

Zo Esther dat is wel een :waven: waard brave Thea.

Jammer de combi van vandaag moet je wel een keertje op foto zetten (trekker en co) :D
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 15 feb 2008, 19:57

zo te lezen heb je een hele leuke dag erop zitten!
kan me indenken dat je goed ingepakt op de trekker zat..brrrrr.
veel plezier met Alinde.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » za 16 feb 2008, 08:57

Leuk man! Je hebt er al een hele dag opzitten.
Wij gaan beginnen met de dag.
Naar de manege in Sonnega om wedstrijden te kijken.
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Esther

Bericht door Esther » za 16 feb 2008, 09:07

Wij hebben wel een cabine op de trekker, dus dat scheelt al een heel stuk..

Alinde mocht vandaag bij de andere dames in het weiland, spannend, maar ik was wel zo snugger om meteen de camera mee te nemen..

Eerst even wat brokjes gevoerd, dat is ze gewend, hooi in het weiland gelegd, voor de broodnodige afleiding, heb wel meerdere bultjes gemaakt verspreid door de wei..

Nou ik deed hety hek los, Alinde liep de wei in en die staart ging omhoog en ze gooit me er daar een showdraf uit.. Ik geloof dat ik deze maar houd, hihi.. Zag er heel mooi uit, de wei was nog wit, de zon scheen!! Ben heel benieuwd hoe de foto's zijn geworden!!

Jeskim moest natuurlijk wel haar krost beschermen dus die bleef de hele tijd tussen Alinde en haar jongere halfzusje in staan en joeg haar ook bij Bente weg, maar ik vermoed dat dat snel over zal zijn. Bente is zeer geïnteresseert en goed in het leggen van contact en die zal wel snel naast Alinde staan vermoed ik..

Later liep ik langs zag ik dat alinde heel raar lag, met haar achterbenen staand en gaan voorbenen liggend met haar hoofd op de grond, ik dacht de eerste sec, oh ze gaat liggen rollen, maar ze bleef in deze houding.. dritt wat is er.. Loop er al naar toe, laat ze zich met een zucht vallen om heerlijk te rollen.. :+ Was blijkbaar een grapje, hihi..

Van wie is ze drachtig, tja.. Ik denk Zizoran.. of misschien Timor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
sparky10

Bericht door sparky10 » za 16 feb 2008, 11:03

he wat leuk zeg dat ze zo braaf was !

en lekker dat het met de andere in de wei goed gaat !
ben beneiuwed naar de foto's
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 16 feb 2008, 12:46

Alinde is drachig van Zizoran. Maar ja die draf. Het is wel een echte Anton x Manus he, en dan zit er ook nog tunar achter. O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 16 feb 2008, 16:26

Fijn dat het allemaal zo goed ging.
Handig hoor z'n trekkertje,je kan nu je zelf mooi redden :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 16 feb 2008, 16:28

wat goed van Tea zeg, je hebt een super merrie *o/*
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » za 16 feb 2008, 18:21

Joh, wat leuk dat Tea het zo goed oppakte meteen! Ik had vandaag ook een dergelijke ervaring met Floor, ik ga zo even een topic openen op PP... :D
Charret

Bericht door Charret » za 16 feb 2008, 21:19

Zo het waait daar harder dan hier, dus het zal nog wel fris zijn geweest op de trekker.
Tea heeft echt een mooie kop. Ze zag er ook goed gevuld uit ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie