Ilonka als weideversiering *extra foto's*

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ilonka

Ilonka als weideversiering *extra foto's*

Bericht door Ilonka » vr 07 dec 2007, 03:48

Terwijl ik in Australië zit (inderdaad een graad of 35 hier in Port Douglas maar daar wil ik jullie niet mee belasten O:) ) is Ilonk in Nederland een ontzettend weideversiering poownietje aan het zijn. Ze heeft een wintervacht (jaren terug dat ik dat heb gezien) staat blootsvoets (als elke winter) en staat behalve de Shetlander pesten, niets te doen. Het is vreemd haar eens zo strakke buikje te zien verdwijnen, maar dat is de tol die je betaald als je al een maand of 4 stil staat (ten tijde van de foto, nu staat ze al zowat 5 maand stil)

Het gaat goed met haar, als ik de foto's zie dan zie ik een rust in haar ogen die ze normaal op rust niet heeft. Aan de ene kant baart dit me zorgen waarom zie ik die rust? Berust ze in haar lot, komt het niet meer goed? Aan de andere kant doet het me goed die rust te zien. Ilonk is gelukkig bij Jaël in de wei, komt daar meer tot rust dan ze bij mij zou doen. Althans dat denk ik omdat ze als ze bij Jaël is altijd tweede paard is en niet eerste zoals bij mij. Ilonk staat gewoon lekker met Miep te vreten als Jaël met Midan op stap is en is daar tevreden mee.

Eind januari/begin februari gaat Jaël weer met haar stappen en als ik terug ben ga ik het draven weer oppakken. Mits het stappen goed gaat uiteraard.

Aanschouw Ilonk begin november:
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes uit de wereld op zijn kop!
Laatst gewijzigd door Ilonka op wo 26 dec 2007, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Viv

Bericht door Viv » vr 07 dec 2007, 05:35

Heeej An,
Eerlijk gezegd vind ik haar nog steeds strak in dr vel zitten hoor :D Denk dat ze gewoon lekker geniet van dr lange vakantie.
Dus je nieuwe fjordje komt pas na je rondritje door Verweggiestan, leuk kunnen we straks saampies weer in klasse 1 beginnen (had je al gelezen dat Tjody dood is?) met onze nieuwe aanwinsten.
Veel plezier nog, waneer kom je terug?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » vr 07 dec 2007, 06:12

Hey! hoe is het daar in verweggiestan??

Ze ziet er goed uit hoor! idd niet het strakke buikje maar ach wat maakt het uit! Hoop zo dat ze goed loopt als jullie het wee op gaan pakken.

Veel plezier nog daar en hoop snel weer wat van je avondturen te lezen!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 07 dec 2007, 23:52

Viv schreef:kunnen we straks saampies weer in klasse 1 beginnen
Moet eerlijk bekennen dat ik niet van plan ben in de klasse I te starten, die sla ik over en ga korte klasse II's starten is het idee. Omdat ik klasse IV mag starten mag ik klasse I overslaan. Ik vind klasse I echt niet leuk dus ik ga gewoon voor klasse II, na de benodigde basiskm's natuurlijk!
Daarnaast heb ik mijn oog laten vallen op een iets oudere merrie dan waar jij naar kijkt en heeft ze al de nodige km's gelopen.
Sucecs met zoeken in elk geval.
Ik kom half april terug naar Nederland (en naar Ilonka :D )
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mir

Bericht door Mir » za 08 dec 2007, 08:41

Moet toch ook een fijn beeld geven, als je zo ver weg bent en van de foto's aan Ilonka's ogen kunt zien dat ze lekker in der velletje zit. Geniet van je tijd in Australie verder!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 08 dec 2007, 11:51

ze ziet er heel tevreden uit, moet je toch wl een geruststellend gevoel geven he? Nog veel plezier daar in Down Under
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Vera

Bericht door Vera » za 08 dec 2007, 13:51

ze zit zeker nog strak in haar vel, maar ze kijkt wel een beetje zielig. Ze wil vast weer snel aan het werk.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 09 dec 2007, 04:53

Ben heel blij haar zo te zien, en ik denk echt dat ze het best naar haar zin heeft zo. Ze was een poosje terug weer de 'uitbreek koningin' Jaël kon haar wel wurgen :P Wat ik me goed voor kan stellen want op zulke dagen staat Ilonk wel 3 of 4 keer per dag in het verkeerde stuk.

Snel aan het werk zit er nog niet in, nog zeker 2 maand rust en daarna alleen rustig stappen. Na deze rust ga ik niets forceren, dit is de laatste keer dat ik probeer haar er weer bovenop te krijgen en ik neem er alle tijd voor. Vooral omdat ik er nu toch niet ben, het kriebelt veel minder dan thuis om haar aan het werk te hebben (zelfs als ik dat zelf niet doe) Daarna gaat ze 2 1/2 a 3 maand stappen en daarna ga ik de draf weer oppakken. Het duurt vanaf nu, als ze weer helemaal goed wordt, nog zeker een jaar voor ze weer een beetje op niveau (80 km) is, als dat al lukt.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 10 dec 2007, 10:04

Ze ziet er goed uit Annelynn. Veel plezier nog in Australie!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 26 dec 2007, 00:43

Nog wat fotootjes van mijn poownie, afgelopen week.
Sinds Oma (ons oude paard) er niet meer is (die is in de paarden hemel...) wil Ilonk weer mee rijden. Ze hinnikt als Midan wordt meegenomen, ze draaft en galoppeerd meer in de wei en Jaël heeft haar nog geen pas onregelmatig zien lopen. Jippie!
Ze is zelfs na 6(!) weken bekapt en er kwam wat vanaf, dat is echt een unicum voor haar. Lang leve de MSN Zwavel.

Ilonk lekker hooi eten
Afbeelding

Ilonk voor de stal
Afbeelding

Lief koppie
Afbeelding

Ilonk en Midanja
Afbeelding[/quote]
Laatst gewijzigd door Ilonka op wo 26 dec 2007, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 26 dec 2007, 00:44

Lukte niet met picserver maar met photobucket heb ik ze toch tevoorschijn gekregen.
Plaats reactie