Mijn weekend..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Mijn weekend..

Bericht door Esther » zo 09 dec 2007, 16:05

Verschillende dingen gedaan dit weekend..

Als eerst ben ik Vrijdag met Tea naar de binnenbak geweest en Wendy was ook mee. Was erg gezellig. Ik merkte vrijdag al dat Tea toch echt in een beter humeur was dan de afgelopen weken, de wisseltruc werkt toch al wat..
Dus Tea uitgeladen opgezadeld, ik kan al aan mijn singel merken dat ze dikker wordt..

Lekker gereden, Wendy gaf aan waar het nog aan schorte en als ik daar op ging letten liep ze alweer een stuk beter. Struikelpunten blijven toch mijn zit en mijn homohandje.. Ik steek mijn benen te veel naar achter en daardoor ga ik teveel achterover zitten, of andersom, wat is de oorzaak..
Als ik daarom denk gaat het al beter..

Op een gegeven moment was iedereen weg, behalve Wendy die in de bak stond, dus ik voor de tweede keer een echte galop gedaan met Tea..
Ze springt wat lastig aan en dus gebruik ik even een zweepje.. Ik had wat veel vaart en zette haar dus even op een volte.. maar tijdens die volte kwamen we Wendy tegen.. Ze stond nog even te kijken, wat gaat Esther nu doen, voor of achterlangs, maar Tea stoof mooi door.. Ik had het door, ze wilde er rechtoverheen.. Dus ik brullen, kijk uit en Wendy duikt aan de kant!!!!! Oeps.. :o Ik had haar nog in de galop en voelde haar wat terugvallen in de volgende bocht, dus ik tikte haar nog een keertje bij, en ze stoof weg!!!!!! Ging echt heeeeeeeel erg hard... Op del ange zijde zette ze aan en het ging echt veeeeeel te hard, ik op de noodrem, zag mezelf al door de murr heen vliegen.. Gelukkig kreeg ik haar terug en bleef ik ook nog zitten, hihi.. :D

De galop op de andere hand ging een stuk beter, iets meer ruimte gegeven, waar ze dan goed op reageerd en het was dus een heel wat bezadigder tempo.. Ik had de zweep ook maar even aan de kant gelegd, hihi..
Maar goed, ik heb de galop weer aangedurft, al blijf ik het wat eng vinden, weet ook niet echt goed waarom..

Zaterdagochtend lag ik nog lekker in bed.. Roept mijn zus ineens, Esther, de hoefsmid is er.. dritt, helemaal vergeten... Ik snel min trui aanbroek aan schoenen aan.. Ik had natuurlijk ook geen geld in huis.. :o
Mijn moeder moest even een boodschap doen en zei dat ze probeerde snel terug te zijn..
Dus eerst Bente gepakt, die deed het zo braaf, bleef netjes staan, misschien een klein beetje hangen, maar goed, de laatste die eraan had gezeten was ook de hoefsmid, hihi..
Daarna Tea, die ook braaf was. Die had wat eerder gemoeten want er zaten wat afgknapte hoefrandjes aan zei de hoefsmid, ja, hallo, het geld groeit me op de rug en ze heeft er helemaal geen last van..
Ik had al verteld dat ik geen geld in huis had en de hoefsmid zei dat het de volgende keer ook wel mocht..
Hij was net weg kwam mijn moeder weer thuis.. Was ze net te laat, en dat zei ik tegen haar.. Maar ze was de hoefsmid tegengekomen en ze had hem gestopt en toch nog even betaald.. Gelukkig, vind het zo hammerysk als je geen geld hebt..

Toen de paarden maar naar buiten gedaan.. Eerst Tea naar de wei gebracht en heb daarbij het touwhalster om gedaan, dan luistert ze al een stuk beter..
Daarna Bente naar buiten, maar ik zag bij ons op het plein de trailer nog open o staan. Even oefenen.. Dus een paar keer met Bente de traile rin en uit en dat deed ze ook weer keurig. Eerst even met een aanmoediging van mijn vader van achter, maar daarna gewoon zelf.. Vooruit en weer wat achteruit de klep af en weer een stukje vooruit, peace of cake..

Nu staan ze met zijn tweeën nog lekker op het land, straks mogen ze weer naar binnen en lekker genieten van wat hooi, worteltjes en wat brokjes..

Het gaat weer goed hier!! *o/*
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 09 dec 2007, 16:22

Vind je het gek dat je de galop eng blijft vinden? Zou ik ook hebben na zo'n ervaring! Ik ben ook geen held in de galop hoor. Diëgo ging ook altijd hard en ontzettend scheef door de bocht. Soms zó scheef dat hij onderuit ging. En bokken......nee, doe mij maar een relaxef drafje!
Maar je hebt het tóch maar even weer gedurfd!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » zo 09 dec 2007, 16:23

Maar Tea bokt nooit.. ze heeft het nog nooit gedaan bij mij in ieder geval..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 09 dec 2007, 16:32

Hard is ook eng vind ik..... Als jíj maar kan beslissen wanner je stopt. Bij Diëgo moest ik altijd maar afwachten wanneer de brandstof op was. Hij bokte heel gemeen, hoofd tussen de voorbenen, rug bol en met 4 benen de lucht in, meters achter elkaar. Heeft hij gelukkig jaren niet gedaan, maar ik durf nog nauwlijks op hem galoperen. Ik heb bij hem het idee dat ik hem niet 100% in de macht heb en zélf kan beslissen wanneer ik weer in draf ga. Marga heeft wel een noodrem gelukkig.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Mir

Bericht door Mir » zo 09 dec 2007, 19:23

Goed dat je toch weer de aanzet hebt gedaan tot de galop.
Ik ben zelf van mening dat als je dingen die je een beetje eng vind weinig doet, ook niet makkelijker worden. Maar het is een grote stap dingen te doen die je eng vind dus een beetje een vicieuze cirkel. Durft je vriendin het niet aan? Des te vaker Tea galoppeert des te normaler zal ze het waarschijnlijk gaan vinden en mettertijd beter te rijden zijn. Ben ook wel als ongeleid projectiel door de bak gegaan maar echt oefening baart kunst (al zou ik daar bij Diëgo toch anders over denken ben ik bang O:) ).
Wat wordt die Bente toch een voorbeeldig paard, in mijn ervaring horen paarden van 2,5 vooral baldadig te zijn :D .
yvette

Bericht door yvette » zo 09 dec 2007, 20:13

Stapje voor stapje, dan komt het met die galop best goed! Was bij Iza ook jaren een probleem en moet je nu eens zien :D
Wel super hoor dat jouw paarden nog op het land kunnen!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Esther

Bericht door Esther » zo 09 dec 2007, 20:43

Wendy rijdt vaak nog even op Tea na mij, die kan echt heel goed rijden en die doet dan ook nog even de galop en wat andere dingetjes, die frummelt er vanalles uit.. Is wel goed voor Tea dat ze ook af en toe een ruiter erop heeft die dat allemaal kan..

We hebben een heel mooi stuk naast het huis, van mij ooms en dat is gedraineerd, is heerlijk, het is ongeveer een hectare en er lopen nu twee paarden op. Vooraan is het wel wat blubberig, maar verderop is het nog prima.. Ik ben ook wel blij dat ze er lekker uit kunnen, het houdt ze happy!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 09 dec 2007, 22:29

Goedzo Es, gewoon proberen, diep ademhalen en gaan met die banaan. Als je het bedenkt: zal ik? gewoon doen...van uitstel komt namelijk afstel. Vanzelf ga je straks de durf vinden om steeds een beetje meer te proberen met die galop. Tea zal je nu ook wel lekker uitproberen met dat hard gaan, maar voor jezelf is dan het belangrijkste dat je lekker met jezelf bezig blijft, zitten en ontspannen.

Mare, als Wendy vaker meegaat betekend dat binnenkort toch vast een keertje rijfotos??

En Bente...ga je die nog ooit verkopen O:) haha
Geluk is de vrucht van intens werk
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 10 dec 2007, 06:09

Lekker weekendje :D Enne ik vind de galop ook doodeng hoor :D In de bak dan en onder het zadel. Met de kar, of buiten maakt het me niks uit, maar in de bak galopperen doe ik niet meer.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » ma 10 dec 2007, 09:49

Bente, tjah, die gaat echt weg!! Als ik in de toekomst eentje houd, dan wordt het de Timor uit Tea, denk ik.. tenmimste als er geen andere serieuse gegadigden komen..
Die moet immers nog model worden om Tea z.s.m. pref. te krijgen..

Maar het wordt wel moeilijk om mijn kleine meid te laten gaan..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie