Bente stond met Djinty verderop in het weiland en Jeskim met Tea thuis..
Nu heeft Jeskim het nogal warm op stal en dat vindt ze niet zo fijn heb ik het idee.. Tea en Jeskim waren sowieso niet zo in hun Sas de laatste tijd en met name Tea niet..
Nu konden Bente en Tea het altijd wel goed met elkaar vinden, waren wel maatjes.. Jes en Tea is een ander verhaal, niet zonder en niet met elkaar..
Dus maar even proberen, Djinty en Jes gaat wel goed dus...
Eerst Jeskim uit de stal gehaald en die het touwhalster om gedaan en de leadrope eraan. Nog niet eerder om gehad, maar ik dacht, is wel makkelijk..
We liepen de afrit af en madam begon al gras te eten, dus een flinke zpieren aan de rope gegeven.. En zowaar madam was enigzins onder de indruk en liep door, nog wel een keer geprobeerd, maar daarn ais ze als een hondje achter me aan gelopen.. Op een gegeven moment wat te dicht en toen heb ik haar verzocht iets afstand te nemen.. Ben ineens stil gaan staan en toen botste ze dus tegen me op.. Sorry.. Jeskim nam meer afstand..
Bij het weiland aangekomen was het wel even hinniken en gillen.. Eerst even rennen natuurlijk, nieuwe rangorde, Jes mag bij kleintjes graag boven aan staan.. De eigenaar van het weiland kwam er ook even aan, hij had de opmerking dat we zo weinig voerden, ging zo langzaam met het gras, maar hij was zelf ook tot de conclusie gekomen dat ze overigens wel dik genoeg waren

Hij neemt het dus eindelijk van me aan!!
Toen Bente gevangen, daar had ik al vaker wat parelli mee gedaan.
Halster aan, touw aan en gaan.. We besloten voor de oefening langs de weg te gaan. Was prima, ze snurkte af en toe wel wat,maar ze lette echt heel goed op me.. Wel even geprobeert om een hapje te nemen even een zwiepje en ze was er. Hoeft bij Bente niet zo hard, die kent het systeem..
Maar verder was ik helemaal gelukkig!! Ze deed meteen ho als ik het zei, ze liep netjes achter me aan, deed terug, als ik langzamer ging lopen ging zij ook langzamer lopen, was echt heel erg mooi!! Ze is zo lief en braaf!! Natuurlijk zaten er enge stukjes tussen, maar ze ging er niet vandoor ofzo, als ik niet reageerde wist ze dat ze niet bang hoefde te zijn en ging ze moedig door..

Ik ben echt helemaal blij met mijn kleine Bente!! Ook met Jeskim uiteraard..

Lastige was wel dat Jeskim bleef hinniken, wat je net kon horen bij ons thuis, dus Bente weer terug hinniken, nu is het weer rustig gelukkig..
Tussen Tea en Bente gaat het helaas nog niet zo denderend, Tea schopte een paar keer flink naar Bente