toch maar terug gebracht

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

toch maar terug gebracht

Bericht door Ziggy » di 04 dec 2007, 13:38

gezien het feit dat ik gisteren gehoord heb dat niet alleen de achterburen klaagden over de paarden, maar via hun heb gehoord dat me naaste buurman direct zou gaan bellen (waarheen is me nog steeds een raadsel) als de paarden er weer zouden staan, zat ik toch niet lekker meer op de bank 's avonds met de paarden beneden. Als ik wat gebonk hoorde ging ik al beneden kijken of de paarden zoveel lawaai aan het maken waren. :?

Nou was ik gisteren de wei eens doorgelopen en heb ontdekt dat er een stukje is waar ze wel uit de wind konden staan. Juist op het stuk wat ik eigenlijk wilde goed houden voor het voorjaar, dus ik heb besloten dat ook dat stuk er nu bij gedaan zou worden en dan zien we in het voorjaar wel hoe we het verder gaan doen. Misschien dat ik dit weekend een ander stuk afzet, zodat dat bij kan komen.

Vanmorgen stond om half 9 al de hoefsmid voor de deur, ijzertjes bij Vera eraf en allebei bekapt. Toen heb ik ze nog even wat hooi gegeven en ben hier in huis wat gaan rommelen. Om 11 uur heb ik ze gepoetst en Vera gezadeld en zijn we aan onze terugweg begonnen. Vera was super fris en hyper, maar na een paar keer even goed ingegrepen te hebben was ze daarna super braaf *o/*

Totdat we de heuvel van de wei opreden, we staan voor het hek, ze kijkt en wil zich zo weer omdraaien. Oeps, ik geloof niet dat ze veel zin had om de blubber weer in te gaan.

Nouja afgezadeld en ik met me laarzen de bagger in, ja dacht Vera je doet je best maar, ik blijf staan waar ik sta 8)7 Die kreeg ik dus met geen mogelijkheid meer de wei in, dus eerst Exel er maar in en toen de draad gepakt en achter haar langs gedaan. Draad dicht en Vera stond met 4 benen op een droog stukje met een draad strak langs haar kont hihi. Nouja toen gaf ze zich dan toch over.

Ik heb haar meegenomen naar dat andere stuk en toen was ze weer happy, want daar stonden allemaal lekkere grasjesssssssssss. :Y)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
yvette

Bericht door yvette » di 04 dec 2007, 13:54

Ach, en uiteindelijk zijn grasjes toch lekkerder dan de carport :D
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 04 dec 2007, 14:00

Beter zo toch. Daar horen ze thuis!

Kan me ook wel voorstellen dat ze gaan klagen hoor, ze horen natuurlijk niet in een woonwijk ;)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 04 dec 2007, 14:46

Vond het wel grappig,die carport :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 04 dec 2007, 15:32

@Yvette: ja uiteindelijk wel, maar eer ik mevrouw door de bagger heen had 8)7

@Joyce: klopt helemaal hoor, het hoort ook niet, maarja ik zat zondag echt ff met me handen in het haar, was als de dood dat ze ziek zouden worden met die natte vacht waar een vreselijke wind op stond :?

@Anne: het is ook wel grappig, maar mijn auto is ook wel weer blij dat ie droog kan staan hahaha
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ingele

Bericht door Ingele » di 04 dec 2007, 15:34

klopt helemaal hoor, het hoort ook niet, maarja ik zat zondag echt ff met me handen in het haar, was als de dood dat ze ziek zouden worden met die natte vacht waar een vreselijke wind op stond :?
kunnen ze prima tegen hoor!
Die vacht hebben ze niet voor niets :j
In de natuur gaan ze dan ook niet opzoek naar een carport ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 04 dec 2007, 15:37

Ingele schreef:
klopt helemaal hoor, het hoort ook niet, maarja ik zat zondag echt ff met me handen in het haar, was als de dood dat ze ziek zouden worden met die natte vacht waar een vreselijke wind op stond :?
kunnen ze prima tegen hoor!
Die vacht hebben ze niet voor niets :j
In de natuur gaan ze dan ook niet opzoek naar een carport ;)
nee dat klopt, maar in de natuur gaan ze wel op zoek naar een schuilgelegenheid en die hadden ze zondag niet. Totdat vrouwtje lief er gisteren achter kwam dat er achter in de wei een stuk is waar ze wel tegen de wind kunnen schuilen :D

Esther

Bericht door Esther » di 04 dec 2007, 18:46

[img]In%20de%20natuur%20gaan%20ze%20dan%20ook%20niet%20opzoek%20naar%20een%20carport[/img]

Dat zou ik nog niet zo snel roepen.. Toen wij op vakantie waren zorgde mijn oom voor Bente en Jeskim. Hij kwam er op een avond en had ervoor de draad niet goed dicht gedaan ofzo.. Het regende en waar stonden ze.. Niet meteen een carport, maar onder het afdak bij de voordeur, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
sparky10

Bericht door sparky10 » wo 05 dec 2007, 11:59

kijk de paarden kunnen er tegen maar de dierenbescherming niet hoor ,
bij mij hingen ze aan de telefoon je paarden verdrinken in de modder , maar dat was dus totaal uit ziijn verband gerukt maar ja .
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 05 dec 2007, 13:10

Wel lekker dat ze nu weer op de wei kunnen.
En kan me voorstellen dat je zoiets een probleem vind.
Een paard hoort in principe een schuilmogelijkheid te hebben. Sommige paarden vinden het geen enkel probleem, ander wel.
Blijkbaar houdt Vera niet van natte voeten!

Minouk is ook zo'n paard, afgelopen weekend wilde ze al amper naar buiten, hoofd buiten de stal, even kijken en dan weer terugkruipen, veels te vies buiten. En als het dan echt echt moet, dan loopt ze 1 rondje door de bak en staat dan weer aan de draad te zeuren om naar binnen te willen.
Blijkbaar heb je ook paarden die geen 'natuurpaarden' zijn O:)
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » wo 05 dec 2007, 13:48

Oh ja zo eentje heb ik er ook... We hadden buiten gereden, laatste stuk maar terug gegallopeerd, omdat ze echt zo graag naar huis toe wilde. En terug de wei in gaan we altijd gewoon los, ff hand onder haar kaak en ze loopt mee. Nou, mevrouw draaide zich gewoon om en ging d'r stal weer in. No way dat ik die zonder touwtje het land weer in kreeg...
Vera

Bericht door Vera » wo 05 dec 2007, 15:33

De "kleintjes" bij ons gaan ook steeds onder het afdak staan, dat eigenlijk bedoelt is voor schaduw in de zomer.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 05 dec 2007, 17:56

ik heb gemerkt dat ze het zeer op prijs stellen dat ik dat achterste stuk ook open heb gegooid. Als we bij de wei komen, dan zie je ze niet en dan is het 1 keer toeteren met de auto en dan komen ze als een stelletje idioten aan galopperen van achter vandaan, dus ik denk dat ze dan lekker achter de bomen staan te schuilen :D Vanavond lag er zelfs nog hooi van vanmorgen in de hooiruif, nou dat wil toch wel wat zeggen bij fjorden he? :D

Plaats reactie