Paraveterinair op bezoek
Paraveterinair op bezoek
Het was een bewogen weekendje voor mij. Gisteren is Zowie opgehaald door zijn nieuwe eigenaresse uit België en vandaag kwam er een paraveterinair voor Wanja. We zijn al 4 jaar aan het sukkelen met de gezondheid van Wanja en verschillende dierenartsen hebben haar nagekeken, bloedonderzoek e.d. gedaan, maar nooit konden ze er de vinger op leggen wat er nu werkelijk met Wanja aan de hand is.
Ik werd er eigenlijk een beetje moedeloos van tot ik bij toeval in contact kwam met deze paraveterinair.
Vandaag heeft hij Wanja helemaal geanalyseerd en al met al zijn we ruim 2 uur bezig geweest. Het is een heel verhaal, maar waar het op neer komt is dat Wanja verdrietig is, hoofdpijn en maagpijn heeft en haar lever functioneert niet optimaal. Daarbij is haar hele spijsverteringsstelsel van slag en daarmee ook weer haar bewegingsapparaat. Ik heb nu 4 verschillende medicijnen gekregen (op natuurbasis) en ik krijg nog medicijnen thuis gestuurd. Hij is er absoluut van overtuigd dat hij Wanja kan helpen en dat ze over 4 weken al een stuk beter is. Ik heb er heel veel vertrouwen in dat het goed komt. Ik ben helemaal niet iemand die snel buiten het reguliere circuit stapt, maar aangezien ze me daar gewoon niet verder kunnen helpen leek dit een laatste noodgreep. Het was echt een bizarre ervaring, deze man kwam op de een of andere manier heel dichtbij en wist bepaalde gevoelens goed te raken. Ik kan het niet eens uitleggen, zo'n aparte ervaring. Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Ik ga haar in ieder geval de komende tijd flink vertroetelen. Dat heeft ze zeker nodig!
Ik werd er eigenlijk een beetje moedeloos van tot ik bij toeval in contact kwam met deze paraveterinair.
Vandaag heeft hij Wanja helemaal geanalyseerd en al met al zijn we ruim 2 uur bezig geweest. Het is een heel verhaal, maar waar het op neer komt is dat Wanja verdrietig is, hoofdpijn en maagpijn heeft en haar lever functioneert niet optimaal. Daarbij is haar hele spijsverteringsstelsel van slag en daarmee ook weer haar bewegingsapparaat. Ik heb nu 4 verschillende medicijnen gekregen (op natuurbasis) en ik krijg nog medicijnen thuis gestuurd. Hij is er absoluut van overtuigd dat hij Wanja kan helpen en dat ze over 4 weken al een stuk beter is. Ik heb er heel veel vertrouwen in dat het goed komt. Ik ben helemaal niet iemand die snel buiten het reguliere circuit stapt, maar aangezien ze me daar gewoon niet verder kunnen helpen leek dit een laatste noodgreep. Het was echt een bizarre ervaring, deze man kwam op de een of andere manier heel dichtbij en wist bepaalde gevoelens goed te raken. Ik kan het niet eens uitleggen, zo'n aparte ervaring. Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Ik ga haar in ieder geval de komende tijd flink vertroetelen. Dat heeft ze zeker nodig!
- Senna&Cajra
- nancy imka
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
We hopen inderdaad dat ze er beter van wordt er loopt zelfs al een weddenschap
.
@nancy imka: Wanja heeft een hele lange geschiedenis, maar waar het in het kort op neer komt is dat ze eerst begon met afvallen zonder verklaarbare reden en dat was niet te stoppen wat we ook deden. Toen kreeg ze vaak koliek, waarbij ook geen oorzaak kon worden gevonden. We hebben toen bloed afgenomen en daar was van alles afwijkend (lever, nieren, hoog CPK, infectieparameters waren verhoogd, laag magnesium). Maar de dierenartsen konden er niets mee en wisten niet waar het aan lag. Toen ging het eigenlijk vanzelf weer beter met Wanja, ze kwam weer aan in gewicht en had geen koliek meer. In september van dit jaar kreeg ze weer een paar keer achter elkaar koliek. Ook toen heb we weer bloed afgenomen, dat was wederom afwijkend, maar ook dit keer konden de dierenartsen het niet vinden. Toen ben ik dus bij deze man terecht gekomen.
Als je meer details wilt weten of je hebt vragen over het paardje van je vriendin dan mag je me gerust een PB sturen. Dan kan ik je evt. ook het tel.nr. van deze man geven.

@nancy imka: Wanja heeft een hele lange geschiedenis, maar waar het in het kort op neer komt is dat ze eerst begon met afvallen zonder verklaarbare reden en dat was niet te stoppen wat we ook deden. Toen kreeg ze vaak koliek, waarbij ook geen oorzaak kon worden gevonden. We hebben toen bloed afgenomen en daar was van alles afwijkend (lever, nieren, hoog CPK, infectieparameters waren verhoogd, laag magnesium). Maar de dierenartsen konden er niets mee en wisten niet waar het aan lag. Toen ging het eigenlijk vanzelf weer beter met Wanja, ze kwam weer aan in gewicht en had geen koliek meer. In september van dit jaar kreeg ze weer een paar keer achter elkaar koliek. Ook toen heb we weer bloed afgenomen, dat was wederom afwijkend, maar ook dit keer konden de dierenartsen het niet vinden. Toen ben ik dus bij deze man terecht gekomen.
Als je meer details wilt weten of je hebt vragen over het paardje van je vriendin dan mag je me gerust een PB sturen. Dan kan ik je evt. ook het tel.nr. van deze man geven.
Laatst gewijzigd door Wanja op ma 26 nov 2007, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
hey Mel, lijkt me inderdaad een aparte ervaring met die man.
Jammer dat ik me zo belabberd voelde, anders had ik er wel bij willen zijn. We gaan ervan uit dat het helemaal goed komt. Mocht je hulp nodig hebben met het verwennen van Wanja, wat ze vast niet vervelend vindt
, dan hoor ik het wel. Je kunt me sowiezo altijd bellen.
Succes met je knollie!!
Ik hoop dat het zaterdag nog doorgaat, zo niet, ook goed, het welzijn van Wanja staat op de eerste plaats natuurlijk.
We zouden anders ook met de koets kunnen gaan.....hot chocolat mee...speculaasjes....

Jammer dat ik me zo belabberd voelde, anders had ik er wel bij willen zijn. We gaan ervan uit dat het helemaal goed komt. Mocht je hulp nodig hebben met het verwennen van Wanja, wat ze vast niet vervelend vindt

Succes met je knollie!!
Ik hoop dat het zaterdag nog doorgaat, zo niet, ook goed, het welzijn van Wanja staat op de eerste plaats natuurlijk.
We zouden anders ook met de koets kunnen gaan.....hot chocolat mee...speculaasjes....

Doen we zeker Bärbel, we zien wel hoe het met haar gaat. Zaterdag is pas over 5 dagen, dus we hebben nog even de tijd.
@Marijke&Rosco: deze man is ook dierenarts, maar richt zich nu voornamelijk op natuurgeneeswijzen. Ook dat dekt niet de lading eigenlijk, want hij heeft bijvoorbeeld weer een enorme aversie tegen homeopathie. Nou ja, eigenlijk best lastig om uit te leggen
@Marijke&Rosco: deze man is ook dierenarts, maar richt zich nu voornamelijk op natuurgeneeswijzen. Ook dat dekt niet de lading eigenlijk, want hij heeft bijvoorbeeld weer een enorme aversie tegen homeopathie. Nou ja, eigenlijk best lastig om uit te leggen

Ik duim voor Wanja!
Zal moeilijk zijn geweest om Zowie te zien gaan.
Sterkte!
Zal moeilijk zijn geweest om Zowie te zien gaan.
Sterkte!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Dat hoop ik inderdaad ook, want na 4 jaar kan ik wel zeggen dat je enorm cynisch wordt als er weer iemand komt die zegt dat hij je paard kan helpen
. Deze man wist echter bepaalde dingen te benoemen die hij niet kon weten, dat vond ik echt bizar en bijna eng.
De medicijnen die ze nu krijgt zijn ook geen abracadabra, maar als je een beetje googled kun je er al veel over vinden. Ze krijgt nu bijvoorbeeld Chelidonium en Solidago. Daar zijn echt hele concrete dingen over geschreven.
De tijd zal het leren, we kunnen nu niet veel meer doen dan hopen, vertrouwen hebben en Wanja verwennen.

De medicijnen die ze nu krijgt zijn ook geen abracadabra, maar als je een beetje googled kun je er al veel over vinden. Ze krijgt nu bijvoorbeeld Chelidonium en Solidago. Daar zijn echt hele concrete dingen over geschreven.
De tijd zal het leren, we kunnen nu niet veel meer doen dan hopen, vertrouwen hebben en Wanja verwennen.
Ik hoop voor je dat Wanja binnenkort snel opknapt! Wat een aparte ervaring! Maar als het werkt is het toch super dat er zulke mensen bestaan!
Een vriendin van mij heeft ook een keertje zo'n iemand laten komen voor haar paard, die had zei de dierenarts een chronische ontstekking ergens, maar dat bleek een ode blessure in zijn rug te zijn. Die krijgt nou ook medicijnen op natuurbasis en die loopt weer als een trein. Valt niet meer af blijft lekker opgewicht en 1x in de zoveel tijd kom hij langs om te checken of alles goed gaat dan nemen ze bloed af en onderzoeken dat. Dat paardje heeft nergens last meer van. Ik hoop dat het voor jou en Wanja ook zo afloopt.
Veel suc6 en hou ons op de hoogte. Zou graag willen weten hoe het afloopt!
Een vriendin van mij heeft ook een keertje zo'n iemand laten komen voor haar paard, die had zei de dierenarts een chronische ontstekking ergens, maar dat bleek een ode blessure in zijn rug te zijn. Die krijgt nou ook medicijnen op natuurbasis en die loopt weer als een trein. Valt niet meer af blijft lekker opgewicht en 1x in de zoveel tijd kom hij langs om te checken of alles goed gaat dan nemen ze bloed af en onderzoeken dat. Dat paardje heeft nergens last meer van. Ik hoop dat het voor jou en Wanja ook zo afloopt.
Veel suc6 en hou ons op de hoogte. Zou graag willen weten hoe het afloopt!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

Dat klopt dus...Marijke&Rosco schreef:Ik wist niet beter of een paraveterinair is iemand die dierenartsassistent + is (verder opgeleid en BIG geregistreerd)....![]()
Ik hoop voor je dat je eruit gaat komen.
paraveterinair is een dierenarts assistente +....
een dierenarts = veterinair die zich verdiept in wat dan ook is nog steeds
geen paravet....
een dierenarts die zich verdiept in wat dan ook is ook geen paravet...
of het moet een dierenarts zijn die zich eerst heeft laten opleiden tot
paraveterinair... en die vervolgens nog eens diergeneeskunde is gaan doen...(dan wordt je dus dierenarts = veterinair)
Kan het niet vreemd vinden dat niemand meer door de bomen het bos ziet..
Aangezien ook deze titelatuur niet deugt..
net zo vaag als paardentandarts.. die titel bestaat echt niet...
Ik vind alles best, maar tegenwoordig verzint of gebruikt iedereen ook
maar allerlei titels.....
snappen jullie hem nog!!!!???
Ik snap het in ieder geval niet meer en ik ben veterinair.... gloeps......
Oke, beterschap met je paard, hoop dat de paraveterinair??? (of wat 'ie
dan ook is ...) je paard kan helpen....
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ik hoop van harte dat Wanja opknapt! Ik weet zelf hoe vervelend het is als je dier iets mankeert en niemand weet echt wat er precies aan de hand is.....moedeloos word je ervan
Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat!

Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....