Heimwee

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

Heimwee

Bericht door Ziggy » ma 26 nov 2007, 12:33

ik heb heimwee naar die oude droge wei, ik word helemaal knettergek op dit moment van de blubber. Exel heeft de bonken blubber onderin zijn staart hangen en dan maak je een soort "straatje" rondom de hooiruif....... andere tegels die ik had gelegd bleven keurig liggen, maar dat straatje lag daarstraks schots en scheef. Ik heb ze nog geprobeerd weer goed te leggen, maar ze lagen ook al over elkaar geschoven ,zucht ik had zo'n lekker droog weitje, maarja daar liep ik weer het risico met die enge Afrikanen.
Ik zit er echt ff helemaal doorheen, kan geen blubber meer zien |(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Bericht door Viv » ma 26 nov 2007, 12:36

Heb je wel straatzand eronder liggen of hebbie ze zo in de blub gelegd, nee toch? Goed aangestampt met een rubber hamer? Eigenlijk zouden ze niet nu al mogen verzakken nl. Zelfs niet op een blubgrond.
naja denk maar zo, blub is goed voor de hoeven dus dat scheelt, tis alleen beetje irri voor jezelf.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 26 nov 2007, 12:41

Ach die blubber droogt ooit wel weer op. Het belangrijkste is dat je diertjes veilig staan en weg bij die afrikanen.
Mijn idiootje rent dagelijks door de sloot heen, Je wilt niet weten hoe dat moddervarkentje er iedere dag weer uit ziet ;)
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 26 nov 2007, 12:43

Ik ken het probleem..
Wij hadden dit ook op de boerderij waar we eerst stonden. In de zomer ben je zo blij met je stekkie, maar in de winter inderdaad.. Ik werd er soms ook echt moedeloos van. Dat je ook echt niets meer kunt doen (weiland is te nat om te rijden ed).
Gewoon even rustig ademhalen en bedenken dat als het goed is we het natste zo ongeveer wel hebben gehad geloof ik.. Van de zomer ben je weer blij met je stekkie!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 26 nov 2007, 14:41

ja bij ons valt het ook nog mee, maar ben al een paar keer bijna op m'n b*k gegaan :D laat tegenwoordig de paarden met binnenhalen los rennen en dan vangt iemand ze voorin op, ik blijf echt in de blub hangen en dat is zo lastig als de paarden snel naar stal willen ivm eten!

durf je niet al terug naar die andere wei?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 26 nov 2007, 14:43

ja ik weet het dames, maar ik ben zo bang voor mok ofzo :? Ik ben net nog ff terug geweest en heb de stenen weer aangestampt (ja zo heb ik die andere ook redelijk goed gekregen), ik was daarstraks gewoon echt ff hartstikke depri.
Zat weer met me auto vast in de blub, kiezels die we gestrooid hadden zie je niets meer van en ik wilde de auto in de wei hebben, omdat ze hooi kwamen brengen. En als mijn auto op de oprit staat, kan die man er niet voorbij met zijn shovel.
Ga niet zeggen "dan zet je je auto ergens anders" want dat gaat niet, is namelijk een doorgaande weg :?
Nouja toen ik mijn paardjes heerlijk zag genieten van hun hooi en eens verder de wei in keek en zag dat het daar wel redelijk droog was ging mijn depri bui wel een beetje over.
Ik ben gewoon geen wintermens |o
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Viv

Bericht door Viv » ma 26 nov 2007, 15:08

Eeeehh ja je moet je voiture ook niet in die blub zetten suffie, wahahahhaaaa lekkere troela, das vragen om problemen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 26 nov 2007, 15:11

Viv schreef:Eeeehh ja je moet je voiture ook niet in die blub zetten suffie, wahahahhaaaa lekkere troela, das vragen om problemen.
ja nou hoor, ik moest 'm kwijt voordat die man met die shovel zou komen, alleen dat ging niet helemaal goed 8)7 Ben er weer uitgekomen hoor, alleen nou zit de blubber op me dak O:)

Wanja

Bericht door Wanja » ma 26 nov 2007, 15:29

Nou, misschien een schrale troost: wij hebben vrij droge weilanden normaalgesproken, maar inmiddels zijn die ook veranderd in een moerasgebied :(
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 26 nov 2007, 15:41

Wanja schreef:Nou, misschien een schrale troost: wij hebben vrij droge weilanden normaalgesproken, maar inmiddels zijn die ook veranderd in een moerasgebied :(
nee misschien had die andere wei nu ook een modderboel geweest met al die regen die is gevallen en nu weer valt hier :(

Susanne

Bericht door Susanne » ma 26 nov 2007, 16:21

Ziggy schreef:
Wanja schreef:Nou, misschien een schrale troost: wij hebben vrij droge weilanden normaalgesproken, maar inmiddels zijn die ook veranderd in een moerasgebied :(
nee misschien had die andere wei nu ook een modderboel geweest met al die regen die is gevallen en nu weer valt hier :(
Hier is ook alles veel natter dan normaal. Zelfs het paadje van de oude wei naar de manege (heb je wel eens met Trees gereden) is een grote modderpoel. Droogt ooit wel weer op!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 26 nov 2007, 16:43

@Cindy: sorry ik denk dat we daarstraks tegelijk hadden gepost, hier nog even antwoord op je vraag. Nee, ik zou niet zomaar terug durven eerlijk gezegt en ik heb gezien dat ie het weiland weer op het internet heeft gezet, hij is even 30 euro per maand omhoog gegaan. Oftewel 130 euro voor alleen maar een weiland, zonder schuilstal of wat dan ook, ik vond die 100 al wat rijkelijk veel :(

@Susanne: ja ik weet het, het is overal nu zeiknat, dus daar had het nu waarschijnlijk ook inmiddels een blubberpoel geweest vrees ik

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 26 nov 2007, 17:52

Herkenbaar. O:) Dit is de eerste winter dat ik mijn zomerwei gebruik en het is hier een stuk natter als de wei bij mijn ouders. Gelukkig heb ik wel een droge schuilstal (nou ja twee weken geleden even niet, maar gelukkig regent het niet constant zo extreem in Nederland) En als het hier een dagje droog is zakt het water ook wel weer weg, maar leuk is het niet inderdaad. :n Ben benieuwd hoe het volgend jaar op onze eigen wei zal gaan (want dat is ook maar afwachten natuurlijk.)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie