Vjesta gaat...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Vjestagirl

Vjesta gaat...

Bericht door Vjestagirl » zo 25 nov 2007, 21:38

Bitloos!

Vandaag heb k in een bui van overmoedigheid aan aan stalgenote gevraagd of ik haar hackamore eens mocht proberen. En het mocht... Omgedaan om te passen, past perfect.... T was wel leuk om te zien, ik rij altijd engels met Vjesta, en ik heb zelf nu een super stoer rondgenaaid hoofdstel. En het hackamore is echt een western hoofdstel. 2 losse teugels, bruin leer, echt heel western. T stond d'r wel goed.

Eventjes een rondje aan de hand, ging prima. Nieuwschierig, longeerbak in, zonder zadel ff wat rondjes stappen. Ging prima. Nog nieuwschieriger, zadel erop, rondjes draven en galloperen, ging prima. Nog nieuwschieriger, laarzen aan, en de grote bak in. En ook daar keurig luisteren. Was zo grappig, je kon d'r int begin echt horen denken 'wat is zij in hemelsnaam aan het doen'.

Dus na de zadelproef volgende week maandag ga k vaker zonder bit rijden... Van dezelde stalgenote heb ik een zwarte hackamore gekregen die ik aan mijn engelse hoofdstel kan maken.

Verder ben k vandaag weer met Vjesta met t dameszadel naar buiten geweest. Compleet in rijrok, met m'n wedstrijdjasje handschoenen, alles :P. Het ging super. T waaide behoorlijk, en m'n rok waarde soms behoorlijk op, maar Vjesta keek niet op of om. Er zijn foto's gemaakt, die heb ik thuis, dus die komen er volgende week pas op, omdat ze thuis zijn.

Ze word steeds dapperder, gaat steeds grotere stukken voorop lopen. Vorige week ook al samen met Sarah op Marcello en Marleen op Tycho buiten gereden, en toen heeft ze ook hele stukken voorop gelopen, de anderen voorbij gedraafd e.d.
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 25 nov 2007, 23:28

Gaaf! Jippiej nog eentje :D
fijn gevoel krijg je daarvan he, dat bitloos rijden.
Mijn eerste ervaring was echt waauw! En ik wil cun zeker bitloos gaan rijden.
Super dat je met hackamore mag rijden, maar een crosslink (die ik heb) zijn ook fijn en handig zelf te maken als je een aansnoer neusriem hebt.

Succes ermee :L
Viv

Bericht door Viv » ma 26 nov 2007, 05:47

Ga je de zadelproef in dameszadel doen?? Zou ik wel heel stoer vinden nl.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » ma 26 nov 2007, 09:02

Ik heb erover gedacht om m in dameszadel te doen, maar dat zou betekenen dat ik na de dressuur proef mijn zadel moet gaan wisselen, omdat ik er gewoon echt nog niet mee kan springen en dat is me toch net iets te veel werk.

Daarbij ben ik er nog niet zó goed in dat ik het aandurf Vjesta in een vreemde omgeving op die manier te rijden, is denk dat we meer kans hebben op een A als ik gewoon in herenzadel ga...

Ik heb nu een hackamore, vind het zelf ook wel een prettig idee dat dat niet alleen maar zacht inwerkt, maar dat je er ook gewoon echt druk mee kan geven, omdat Vjesta natuurlijk niet een van de makkelijkste fjorden is. Maar wie weet, stap k nog wel weer over naar iets anders...
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 26 nov 2007, 10:06

oe leuk hoor , ik mocht van van bonn ook in me dameszadel de proeven rijden omdat ik gewoon weg toendertijd niks anders kon maar het is er net van gekomen ,
nu rijd ik weer met een dressuur zadel , en ga ik er wel voor .

hackemoore heb ik ook maar een hele scherpe met lange scharen zo een ouderwetse nog .
daar rij ik niet mee omdat ik me handen nog niet stilgenoeg houden kan .

maar wel lekker dat alles zo goed is gegaan en dat ze er lekker op reageerde allemaal ,
en natuurlijk dat je rit goed ging !
super toch ?
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » ma 26 nov 2007, 10:55

Ik heb toen een mailtje gestuurd, en je mag altijd je proeven in het dameszadel rijden, is geen enkel probleem. Ik denk alleen dat Vjesta en ik daar nog niet klaar voor zijn :P... Dus dan maar in mijn dressuurzadeltje
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 26 nov 2007, 11:23

Vjestagirl schreef:Ik heb toen een mailtje gestuurd, en je mag altijd je proeven in het dameszadel rijden, is geen enkel probleem. Ik denk alleen dat Vjesta en ik daar nog niet klaar voor zijn :P... Dus dan maar in mijn dressuurzadeltje
ja dat probleem had ik ook ik moest vlak ervoor nog geopereerd worden dus ik durfde het ook niet aan maar ja heb ze uberhaupt nog niet gereden de proeven ,
en dit jaar een tweede premie dus mag ik niet eens 8)7
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Plaats reactie