Regen, zucht..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Regen, zucht..

Bericht door Esther » di 13 nov 2007, 16:39

Wat een rotweer zeg, het heeft hier de hele middag geregend..
Was vanmiddag bij Bart maar er was zo geen lol aan.. Bart was in de regen aan het mennen en ik heb een beetje aangeklooid.. Wat vegen buiten, was nu dus drap i.p.v. gewoon stoffig.. Borstelbakken schoongemaakt want die waren door een kapotte goot volgelopen..
Paard naar Bart brengen en ophalen.. Brrr.. Met de koffie zaten we lekker binnen en geen zin meer om naar buiten te gaan...
Dus nog even snel gevoerd e.d. en toen was het wel klaar voor vandaag hihi..

Thuis gekomen snel Tea even uit het land plukken, dan kan ze opdrogen voor ik ga rijden.. Ik dacht Jes ook maar naar binnen anders staat die ook maar een beetje in de modder te loeren..
Ik had ze allebei een halster om gedaan en door het hek gelaten en ze denderden allebei in galop naar de stal, hihi.. Blijkbaar waren zij het ook een beetje zat en in de stal wacht een lekkere portie hooi, dat helpt ook..

Tea mag vanavond nog even lekker aan het werk..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 nov 2007, 16:47

ja erg is dat he dit weer? maarja volgens Piet Paulusma is vandaag de laatste regenachtige dag, zou het vanaf morgen weer droog zijn............ (ik wil die Piet heel graag geloven O:) )
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 13 nov 2007, 16:51

Ja,leuk is anders.....
Het was hier vandaag droog *o/* het juichen verging snel toen ik de bak zag -O-
Heb toch maar even gezadeld en even door de natte bak gestapt,toch een goeie oefening.
En volgens Piet paulusma zouden we sneeuw te zien krijgen.....deze week...
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 nov 2007, 16:53

me raced nu even naar www.knmi.nl, want zo krijg ik nooit die tegels in de wei............

nou ik zit gunstig in het zuid-oosten. Morgen is er in de kustprovincies nog kans op regen en natte sneeuw, tot het weekend blijft het droog......... zucht dus dat wordt dit weekend geen tegels in de wei leggen |(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 13 nov 2007, 17:00

Ik word er gek van. Mijn wei lijkt wel een modderbad. Tja en ik heb geen stal waar ze inkunnen. Ik mis mijn oude winterwei toch wel heel erg hoor. Ben blij als ze volgend jaar lekker op onze nieuwe wei staan. Nog eventjes een jaartje afzien.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » di 13 nov 2007, 17:01

pffff van mij mag het ook wel ophouden, het is bij ons nu zo blubberig dat ik niet eens meer met de kruiwagen bij de stal kan komen, en via een andere weg kan ik er niet komen, zelfs bij de mestbult kan ik niet meer komen, te triest voor woorden dit weer, dan heb ik liever dat het vriest.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 nov 2007, 17:43

DeeDee schreef:Ik word er gek van. Mijn wei lijkt wel een modderbad. Tja en ik heb geen stal waar ze inkunnen. Ik mis mijn oude winterwei toch wel heel erg hoor. Ben blij als ze volgend jaar lekker op onze nieuwe wei staan. Nog eventjes een jaartje afzien.
Staan die van jou ook al diep in de blubber met hun voeten?

jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » di 13 nov 2007, 18:18

Ik zal ook even meedoen..
Ik moest in de binnenbak opletten dat ik niet net onder een druppeltje doorreed vandaag O:)
Tja, soms toch wel voordelen zo'n manege.. sorry :D
Ik ken het probleem helaas maar al te goed ;)
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » di 13 nov 2007, 18:44

Ja het is nu wel erg met al die regen, dan word alles al snel dike blub zooi.
Gelukkig heb ik twee schuilstallen voor mijn paardjes.

Wendy:Jij had bij je ouders toch een stalletje in de wei staan?
Is die weg dan?
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 13 nov 2007, 18:51

Ik zou zeggen rijd er voor de gein eens een keer langs Ieris je weet niet wat je ziet O:) (kortom het bestaat niet meer...nieuwbouw van de gemeente) Dat stalletje ga ik straks weer opbouwen in onze nieuwe wei dus vandaar dat ik daar naar uitkijk. Alleen kan dat pas volgend jaar dus ik moet me een jaar behelpen met mijn "zomer"wei in de winter.

@Ziggy. Alleen als het heel erg regent zoals afgelopen dagen. Maar er is nog altijd een droog stuk waar ze lekker kunnen staan. Alleen net bij de schuilstal was het ondergelopen, maar het is bijna volledig weggezakt inmiddels dus het valt wel mee (ze kunnen wel iets hebben dat scheelt)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » di 13 nov 2007, 18:56

Wendy: Jee dat is echt baalen zeg, was echt zo een leuk mooi stukje voor de winter.
Hopelijk word het nu minder nat weer, dan kan het land even goed opdrogen!
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » di 13 nov 2007, 21:57

Nou zal ik dan ook maar even meedoen :D Ik had vanmiddag heel optimistisch alle rijspullen klaargelegd, regen deert me in feite niet zo en zeker met een cap op merk je er niet echt wat van. Was van plan om een rondje bos te doen.
Maar ja het werd toch wel vroeg donker 's middags... Ik moest sowieso weer op tijd weg... En lekker even uitgebreid borstelen is ook wel een gezellig werkje :+
Dus Zico stond voor zijn doen al vroeg binnen vandaag. Vond ie geloof ik niet zo erg, lekker bergje hooi voor z'n neus en de buurman stond ook al op stal dus ach...
Hij staat dus sinds gister op een ander weilandje, en dat is (nog) niet echt een modderzooi, maar Zico heeft al een tijdje rotstraal aan een voet en dat wil met dit weer ook niet echt opdrogen natuurlijk. Hij is er niet kreupel op maar het zou toch wel fijn zijn als het de kans kreeg om op te drogen...
Helaas, foute seizoen op dit moment :P
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » wo 14 nov 2007, 07:52

oh,wat is het toch lekker,die binnenbak O:)
nu moet ik zeggen,er ligt een superbodem in de buitenbak,daar ligt geen plas in!
alleen de losgooibak is vreselijk,daar zouden ze dr benen kapot lopen.
dus er kunnen momenteel geen paardjes los,erg jammer.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 14 nov 2007, 08:57

Het paddock waar Vinga en Dakota in staan is gedreineerd, dus die staan niet met natte voetjes gelukkig. Maar overal in de buurt zijn de bakken een water/modderpoel.

Vandaag is het gelukkig weer droog, ik heb liever dat het kouder is met wat zon dan dat het warmer is met regen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 14 nov 2007, 09:00

Ik wilde maandagavond echt weer wat gaan doen met PAblo... Toen heb ik zijn manen geknipt. Gister wilde ik m oppakken, door te beginnen aan de hand te werken, was de bak nat. Maar vandaag ga ik denk ik even rondje mennen.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » wo 14 nov 2007, 09:08

Bij ons zijn de bakken erg kl*te, de één is te nat en glibberig en de ander bak is erg zwaar!!
Binnenbak is steeds bezet omdat er lessen zijn.. Ik heb gisteravond maar in de glibberig bak gereden, alleen gestapt. Want anders moest ik tot 21.15u wachten totdat ik kan rijden, dat vind ik te laat worden..
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 14 nov 2007, 09:29

San staat gelukkig wel lekker in een droge wei (handig als die op een heuvel ligt). Maar de bak is een drama... Kan bij de buren in een klein binnenbakje, dus kan in ieder geval iets.
yvette

Bericht door yvette » wo 14 nov 2007, 09:32

Er is echt niets aan met die regen he? Maandag zat ik er net op, begon het toch te hozen...maar tegen de tijd dat ik Muisje weer onder een deken op stal had staan was het weer droog, grrr... _-:(
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 14 nov 2007, 10:48

Tja dan heb je hier het verschikkelijke moddermonster nog niet gezien, het heeft 2 gezichten :D ene kant lijkt het verdacht veel op Cajra maar de andere kant is het een zwarte fjord!! Hier dus ook het probleem van errruuugg natte stukje land waar ze overdag in staan. Raar hoor maar s'avonds willen ze graag mee naar huis :+ Hopelijk heeft Piet gelijk en krijgen we lekker droog vriesweer.
Plaats reactie