Zico heeft een vriendje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Klijntje
Contacteer:

Zico heeft een vriendje

Bericht door Klijntje » di 13 nov 2007, 11:16

Zico staat een deel van het jaar alleen op de wei. Nou ja, alleen... Het is geen eenzame opsluiting hoor ;) Hij is omringd door andere paarden en over/tussen het draad heeft hij wel contact met de rest. Gelukkig maar!
De reden om hem alleen te weiden is zijn exceem en zijn bijbehorende deken, die anders in no-time aan stukken ligt.
Voorheen stond hij in najaar en winter altijd gezellig bij mama Selja, waar hij trouwens nog steeds erg dol op is. Hij houdt haar altijd goed in de gaten en als ze voorbij komt wil hij nog altijd met alle macht achter haar aan. Lief he... :D Zij is nu echter 'tante' van een warmbloedveulen, die staan dus samen op de wei. Overigens hebben we bij ons op stal sowieso geen grote 'kuddes', maar max. 3 paarden per stukje land.

Gistermiddag kwam ik op stal aan en wat ziet mijn oog?
Zico in een wei samen met Archie, de Welsh-A van mijn mama! :D Archie heeft ook exceem maar beide heren hoeven sinds kort hun dekens niet meer op.
We hadden ze al eens eerder kennis laten maken, en natuurlijk ging dat hartstikke goed. Er bestaat namelijk geen paard op deze wereld, die Zico niet aardig vindt. Ik weet niet wat het is, hij is gewoon enorm charismatisch denk ik 8-) Hij heeft precies de juiste geur en sociale eigenschappen en valt zodoende altijd bij iedereen in de smaak ;)

Ik ben zo blij voor Zico, dat ie nu weer een vriendje heeft! En helemaal paard kan zijn. Het zal wel niet lang duren voor de heren onafscheidelijk worden en naar mekaar gaan hinniken als er eentje even weg is...
Afbeelding
Bärbel

Bericht door Bärbel » di 13 nov 2007, 11:33

Hartstikke leuk dat ie niet alleen staat. Kunnen ze lekker paardendingen doen met zijn tweetjes, lekker kroelen en rennen... :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 nov 2007, 13:08

heerlijk hoor dat ze lekker met z'n tweeën staan, maar kunnen die dan van de zomer ook niet samen ondanks de deken? Vera staat ook met Exel en de deken van Veer wordt niet aan gort getrokken door Exel. Het lijkt me als ze allebei zo'n deken om hebben dat ze die dan wel met rust laten? Of ben ik nu te optimistisch? :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Esther

Bericht door Esther » di 13 nov 2007, 16:22

Gezellig zo!! Is wel zo leuk voor Zico!!
Maak je een keer foto's van het duo??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » di 13 nov 2007, 16:28

Ja, wie weet gaan we het toch eens proberen volgend seizoen. M'n moeder is een beetje bang (en terecht, denk ik wel :D ) dat ze aan elkaar gaan knagen vanwege de jeuk, en dat dan vooral Archies dekentje het moet bezuren. Die van Zico is gemaakt van stugge stof, maar Archie heeft zo'n soort Boett van soepele stof. En Zico is niet al te subtiel met die grote tanden van hem :+

Vanmiddag stonden ze elkaar aan hun manen te kroelen, vet schattig! Ik denk dat Zico het wel gemist heeft, het contact. Archie stond eerst ook wel met andere pony's op de wei maar daar had hij niet echt contact mee geloof ik.
Dus kei fijn dat ze het zo goed kunnen vinden samen :)

Enne ja, de foto's komen hoor, even een mooie (lees: droge) dag afwachten! Archie is ook erg fotogeniek dus dat komt wel goed!
Afbeelding
Plaats reactie