nieuwe aanwinst

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ginny18
Contacteer:

Bericht door Ginny18 » di 06 nov 2007, 16:51

idd heel apart dat hij op de markt is beland.. ik heb hem gekocht aan een leuke stal in langerak, hun hebben andere haflingers en zo die ze uiteindelijk verkopen voor rond de 2700 euro, daarom had hij aard...maar ja hij heeft het nu wel goed :D
Banshee: Z2 + 5 Must be Magic: M1 + 20, Charlie Brown: L2 + 2, en B springen met Lotte + 15
Banshees website: http://www.ginnyenbanshee.nl
saartje

Bericht door saartje » di 06 nov 2007, 16:57

Hij gaat waarschijnlijk rot verwent worden ;)

Nu ben ik natuurlijk op zoek naar een koetsje, maar kan voor het moment niet super veel geld geven, nu kwam ik het volgende tegen . Is dit iets? Ik heb absoluut geen verstand van koetsen, ik weet enkel dat de prijs meeviel als je al de rest gezien hebt.

http://www.kapaza.be/detail/6426648/
Esther

Bericht door Esther » di 06 nov 2007, 17:01

Oh, kijk, ik had op Bokt ook al gereageerd!!
Had er niet bij stil gestaan dat hij dan in België naar de HK gaat. Ik hoop dat ik mee kan naar België, ben nu wel benieuwd naar de real thing..

Heeft hij een erge dikke bos manen, oma wel..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » di 06 nov 2007, 17:10

Een mooi geknipte boog zal hem niet misstaan. Op naar de HK in belgie, hou je ons op de hoogte? :wave:
Jilly

Bericht door Jilly » di 06 nov 2007, 18:29

saartje schreef: De hengstenkeuring gaat inderdaad niet meer door in bilzen. Ik belde ze gisteren op en ze hadden nog geen lokatie gevonden, ik hoop in ieder geval dat het een beetje in de buurt blijft. Ze vertelde me ook dat het ergens in maart zou zijn ?
Zou kunnen, van de datumwijziging had ik nog niks gehoord (hebben we lekker een maandje langer om te oefenen :D )
Ben echt benieuwd of ze nog een geschikte locatie gaan vinden, en ook hoe ze het in de toekomst gaan oplossen met de 30-dagentest.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
saartje

Bericht door saartje » wo 07 nov 2007, 07:52

Jaja, normaal gaat hij naar de hengstenkeuring in België. Hij mag nog wel een pak struiser worden, want op het moment is het echt nog een uk.

Zijn manen zijn gigantitisch, er staan nog blijnen op mijn vingers. Voor het moment vind ik de korte coupe nog niets, maar als ze wat langer zijn dan zal het hem zeker niet misstaan.

Ik hoop als ze een nieuwe lokatie vinden het een beetje in de buurt gaat zijn, maar ja we zullen wel zien. Ik heb nu al stress voor de keuring . Ik heb nog nooit met de koets gereden en ze moet aangespannen lopen. Donderdag ga ik naar een koets kijken en normaal krijg ik vandaag een telefoontje of hij geleert kan worden of niet.

groetjes saar
Mieke

Bericht door Mieke » wo 07 nov 2007, 08:03

Nou, ben benieuwd wat ze in Belgie over hem zeggen, van Timor waren ze toen niet zo gecharmeerd. Maar de kleur doet al een hoop in Belgie

Veel plezier met m
Ctje :)
saartje

Bericht door saartje » wo 07 nov 2007, 10:38

Een van de dagen komt iemand van het nederlandse stamboom zijn chipnummer nakijken. Ik ben benieuwd wat ze van hem vinden. Het enige minpuntje is dat hij nog heel veulenachtig is vind ik , maar tegen de hengstenkeuring is hij bijna 4. En inderdaad kleur doet veel in België .
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 07 nov 2007, 10:57

Goed voer en training doet vaak al een heleboel! Ben benieuwd!
Geluk is de vrucht van intens werk
sparky10

Bericht door sparky10 » wo 07 nov 2007, 11:20

nou gelukkig dan maar dat die bij jou terecht is gekomen ,
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
saartje

Bericht door saartje » vr 09 nov 2007, 08:19

Ik vind hem intussen al bijgekomen. Ook zijn hoest en snot waren weg, maar toen ik hem deze morgen zijn hooi ging geven, had hij terug veel snot en ijskoude oortjes. Direct mijn winkeltje binnengestapt en een waterdicht fleecdeken genomen ( het is toch makkelijk als je een eigen ruitersportzaak hebt he ;) )

Hij liet het in ieder geval direct op doen en heeft het nu lekker warm. Ik ga in de loop van volgende week nog eens foto's nemen.

groetjes saar
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » vr 09 nov 2007, 12:32

Wat goed dat hij zo'n mooi plekje heeft gevonden. Die korte manen maken hem veel mooier, zeker als hij dan nog wat steviger gaat worden. ik hoop dat hij het goed gaat doen op de HK.

Toch wel vreemd dat hij zo snel doorverhuisd is. Ik wist ook niet dat Ginny zo snel van hem af wilde?

En Esther, wie was zijn oma dan ook alweer?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Claudje

Bericht door Claudje » vr 09 nov 2007, 12:47

Jeempie schreef:En Esther, wie was zijn oma dan ook alweer?
Jeskim van Esther :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Esther

Bericht door Esther » vr 09 nov 2007, 12:50

Mijn ouwe Jeskim inderdaad!!
Zij heeft een grijze dochter Reykjagaard van de hengst Briggen gehad en dat is de moeder van Aard.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
saartje

Bericht door saartje » vr 09 nov 2007, 22:50

Ik geloof dat ze hem heeft ingeruilt voor een ander paardje. Ze had ook nooit verwacht dat hij op de markt zou belanden.

Goed voer doet inderdaad veel. Voor het moment ga ik hem nog niet rijden. Hij is zo schraal ik voel zijn ribben zitten als ik met mijn vlakke hand over zijn buik ga. Hopen dat dit snel bijtrekt, want ik heb graag een fjordje met wat vlees aan ;) .

Hij krijgt nu onbeperkt hooi gemengt met vacuum getrokken italiaans raaigras, s'morgens een 4de emmer bietenpulp met een halve kilo kruidenmengeling en 2schepjes bronchovital kruiden en zijn hooi, s'middags terug een halve kilo kruidenmig en een goeie schep gemelasseerde vlaskaf en zijn hoestkruiden en hooi , om 4 uur krijgt hij nog een portie hooi en s'avonds krijgt hij terug een 4de emmer bietenpulp met kruidenmix hoestkruiden en zijn hooi. ook is hij eergisteren ontwormt, dus normaal zou hij wel moeten bijkomen nu.

Ik zie al enig verschil, maar het kan ook zijn dat ik het me weer inbeeld ;) .
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 10 nov 2007, 07:47

toen ik Vera kocht was ze ook broodmager, ik ben toen ook aan de gang gegaan met bietenpulp en ze kreeg van mij speciaal voer met Melasse erin, dat ging ook super bij haar.
Het gaat je echt wel lukken zo om hem voor de HK opgeknapt te hebben hoor :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Bericht door Viv » za 10 nov 2007, 08:46

Bidonja schreef:
saartje schreef: De hengstenkeuring gaat inderdaad niet meer door in bilzen. Ik belde ze gisteren op en ze hadden nog geen lokatie gevonden, ik hoop in ieder geval dat het een beetje in de buurt blijft. Ze vertelde me ook dat het ergens in maart zou zijn ?
Zou kunnen, van de datumwijziging had ik nog niks gehoord (hebben we lekker een maandje langer om te oefenen :D )
Ben echt benieuwd of ze nog een geschikte locatie gaan vinden, en ook hoe ze het in de toekomst gaan oplossen met de 30-dagentest.
Hou ons maar fkes op de hoogte Jil anders staan we straks voor een dichte deur in Bilzen hihihi :D
Aart is btw erug gaaf zeg...
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » za 10 nov 2007, 10:10

aan eten geen gebrek zo te lezen ;) Nou maar hopen dat hij snel opknaptt!
Ctje :)
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 11 nov 2007, 08:04

goh en ik zat toevallig gister nog naar zijn MP ad te kijken, daar oogt hij idd wel anders ja.
veel plezier met elkaar , die trektmetd e zorg aandacht en liefde heus wel gauw bij, nieuwe coupe is al een pluspunt en wauw die voorpluk!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie