Ik had verleden week al wat "schriktraining" gedaan op de manier van de stok en de plastic zak. Toen was ze echt hartstikke angstig, maar ze kreeg al snel door dat als ze stil bleef staan dat die zak dan verdween. Vandaag weer opgepakt, de zak op haar rug, langs haar buik en kont was geen probleem. Maar toen ging ik naar voren met die zak, haar manen ging nog net, maar owee als ie in de buurt van haar oren kwam. Heel rustig stapje voor stapje verder gegaan en ik moet zeggen dat ze steeds meer toe ging laten, we zijn er nog niet helemaal, maar dat verwacht ik ook niet. Ik ben best trots op haar

Toen zijn we nog wat bezig geweest met basisdingen, zoals volgen en stoppen op commando. Ze reageert er heel goed op, op een gegeven moment wilde ik haar laten draaien en toen maakte ik een cirkelbeweging met mijn hand en zei daarbei draaien en wat schetste mijn verbazing? Ze deed het

Heb ook nog heel even geoefend met haar proberen te laten staan en op mijn commando weer te laten komen. Dat is een paar keer goed gegaan, totdat ze ineens in de gaten had dat de snoepjes die ze af en toe als beloning kreeg, uit mijn jaszak kwamen. Tja toen was het toch wel heel moeilijk om te blijven staan en die snoepjes te zien "verdwijnen"