Maar waar ik me dan toch lelijk in vergist heb

Een stalgenootje en ik besloten samen een voerton te kopen en de muesli te delen. Zo zou niet de ruimte voor de kast in beslag genomen worden door een overdosis tonnen. Zo gezegd zo gedaan, ik ging op zoek naar een voerton en zij zou de muesli halen.
Ik kwam langs de Welkoop (boerenbond weet ik veel hoe het heet, de meeste bezoekers lopen in houthakkers vest en op klompen, lekker low-budget dus zou je denken) dus ik loop even naar binnen. Mijn oog valt direct op de voertonnen achter in de winkel.
Vijfendertigeuroenvijfennegentigcent

Naaaaaaa, een voerton

Grapjassen daar, denk je 'even' een voerton te kopen. Maar zo zijn we niet getrouwd dus dat feestje ging niet door. Mijn partner in crime kwam op dat moment toevallig dezelfde winkel binnenlopen om muesli te halen. Lekker loos, hadden we dat geweten had er net zo goed 1 iemand kunnen gaan.
We hebben ons nog even wat minuutjes lekker hard staan verbazen over de prijzen van de voertonnen

Ik ben toen maar een deurtje of wat verder gaan kijken bij een boer en vertelde dat de voertonnen bijd e welkoop 35,95 waren. En als echte boer zei deze man dan ook direct: Zijn ze gek! Dat is 77 gulden

Ik heb nu een ton voor iets meer dan een tientje.
Maar jeetje 35,95 voor een voerton. Logisch dat paarden houden als iets voor 'de rijken' wordt gezien.