Reisje Tuk!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Mir

Reisje Tuk!

Bericht door Mir » ma 29 okt 2007, 12:32

Afgelopen donderdag zijn Ellen, Tim en ik afgereisd naar Tims oude pensionstal in Tuk, bij Suder Hiddinghe (schrijf ik het zo goed?).
Daar aangekomen was het ontvangstcomite hard aan het werk met de paardjes (Annabel met Sas en Janna met Raya). Tim de wei ingezet bij Pybelien en KWPN Lex (die vervolgens even losging met Tim O:) ) en meteen eventjes op Sas en Raya geklommen (conclusie: wat is Raya een lekkere hittepetit en wat is Sas een mooi krachtig, maar niet makkelijk voor zo even te rijden paard).
We kregen een waar programma in de hand en zijn naar onze B&B in Paasloo gereden,waar helaas niemand thuis was. Dus maar in het verwarmde schuurtje gaan zitten met wat eten en drinken. Na een half uurtje ofzo kwam de eigenaresse die lichtelijk vergeten was dat we kwamen :D maar gelukkig mochten we toch blijven. 's Avonds nog even bij Tim wezen spieken, die inmiddels op stal stond met een koe als gezelschap, maar dat vond ie niet echt wat. Dus ging Pybelien meeten met de koe en kon Tim in haar stal met ernaast shetties. Tim gelukkig, Pybelien ook (Tim was vergeten zijn eten op te eten).
Vrijdagochtend wilden we toch echt het bos in! Ik maakte kennis met Runnar van Julie en ik moet zeggen, ik ben zelden met zo'n vertrouwd gevoel op een fjord gestapt :L wat een schat! Janna en Raya hebben gids gespeeld (das altijd fijn, wij rijden zo het verkeerde bos in) en we hebben echt een lekker ritje gemaakt. 's Middags geluncht bij Janna en Annabel en Anna gefeliciteerd met het behalen van haar E-rijbewijs *o/* ! Vervolgens naar Wanneperveen, bakkie bij Bart met taart van Annabel en Michael (papa Tim) foto's kijken. Natuurlijk ook alle paardjes gekeken en even op Anton gezeten (conclusie: super lieve brave hengst, liet ons als pinokkio's lekker op zijn rug meeliften) en Bart probeerde me natuurlijk wel een fjordje mee naar huis te laten nemen.
Tot slot even bij Cai & Co gekekendie enthousiast aan kwamen galopperen en toen: douchen en eten!!
Zaterdag even op bezoek geweest bij Esther en Jeskim (wat een lief dotje is dat!) en op naar Tuk voor de grote rit. Esther,Esther, Mieke en Nienke werden met paarden door Bart afegeleverd en met zijn allen het bos in (voor alle deelnemers, zie groepsfoto op PP geplaatst door Janna). Esther had nog last van haar ribben en Tea was een beetje druk in de groep, dus we hebben even geswitched met rots in de branding Runnar, dus weer een andere FW-fjord onder mijn kont en meteen even boomloos rijden uitgetest (conclusie: Tea was wat onzeker in de groep, had af en toe even Runnars kont nodig als target, maar wat een fijn paardje verder). Na de rit alle paardjes verzorgen, omkleden en op naar de wok, voor een groepsetentje. Zondagochtend nog een ritje gemaakt, toen gingen ook Julie met Runnar en Lisa met Vera mee (en ik ging op Pybelien, weer een heel ander paardje :D ) en daarna hebben Annabel, Janna en Julie nog eventjes op Tim gereden (en reden alledrie heel netjes op hem weg!).
Nou ben vast de helft vergeten te vertellen, komt vast met stukjes en beetjes nog erbij, maar ik heb echt heerlijke daagjes beleefd. Meiden bedankt voor alle moeite en organisatie en gezelligheid en Julie, bedankt voor je vertrouwen dat ik van Runnar heb kunnen genieten terwijl je er zelf niet bij kon zijn!
En sorry FW-ers voor het lange verslag :o !
yvette

Bericht door yvette » ma 29 okt 2007, 14:19

Klinkt als een topweekend!
Anton is inderdaad een super brave hengst; heeft Bart je niet kunnen verleiden een leuke nakomeling van hem mee te nemen??? :P
Anders weet ik nog wel een leuke merrie die over anderhalf jaar als het goed is een kleine Tonnie heeft lopen..
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 29 okt 2007, 14:40

Er zat bijna een fjord op de achterbank hoor, toen we bij Bart weggingen :P

Weekend was erg goed geslaagd! Zowel Tim als ik zijn wel even afgedraaid geloof ik maar dat was het waard.

Vond het ook erg lief dat er zo paarden voor ons geregeld waren en een hele weekend-entertainment planning :D
Leentje

Bericht door Leentje » ma 29 okt 2007, 17:26

klinkt erg gezellig!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 29 okt 2007, 17:26

Was gezellig!! Lekker gewokt nog zaterdagavond. erg leuk om te doen. En verder was het echt super leuk dat jullie er waren en dat je zo blij was met Runnar.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Julie
Contacteer:

Bericht door Julie » ma 29 okt 2007, 17:33

Het wokken was idd erg gezellig en zondag hadden we ook lekker in het bos gereden!:D
Ik vond het vooral erg leuk om even op Tim te hebben gezeten na zo'n lange tijd!:D
Mirjam, graag gedaan hoor!:D Was zelf ook super blij dat je hem beweging gaf...en volgens mij vond Ruun het vast en zeker ook erg leuk met jou als ruiter;)
! *Live for the moment* ! B + 10!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 29 okt 2007, 17:46

Heb ook genoten :D en verder natuurlijk graag gedaan!
Geluk is de vrucht van intens werk
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 29 okt 2007, 18:06

Net als de voorgaande dames vond ik de rit en het wokken ook erg gezellig!
Voor herhaling vatbaar :D
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 30 okt 2007, 10:14

dat klinkt als een heel leuk weekend zeg enne Mir echt niets van je gading gezien? O:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mir

Bericht door Mir » di 30 okt 2007, 12:12

Er stond wel een leuke merrie die mee had gemogen ja, maar ik heb me toch maar ingehouden :P !
sparky10

Bericht door sparky10 » di 30 okt 2007, 13:32

wauw kklinkt als een heerlijk lang maar ook vermoeiend weekend haha
fijn dat alles zo goed is gegaan !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Jilly

Bericht door Jilly » di 30 okt 2007, 13:37

Klinkt als een erg gezellig weekendje :j
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
_Kimm_

Bericht door _Kimm_ » di 30 okt 2007, 15:36

Ja klinkt zeker gezellig :). Lijkt me een leuk gezicht... al die fjorden ;)
Yade. <3
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 30 okt 2007, 18:51

Ik heb ook genoten van de rit zaterdag en vond het leuk jullie weer te zien. En nu heb ik mirjan ook eens zien paardrijden ipv er naast staan bij Ellen met de wedstrijden :D
Wodan en ik M1+10
Esther

Bericht door Esther » wo 31 okt 2007, 20:04

Jeskim is echt een dotje, maar wel een zinnige.. Ze had nog geen hooi gehad en we kwamen er mooi aanlopen, gaat mevrouw naar de andere kant van de wei waar ze altijd haar hooi krijgt..

Wij de wei in en ze bleef staan.. Even lekker knuffelen, zullen de hormonen wel zijn, want normaal is ze daar niet zo bevattelijk voor.. Na een poosje toch maar bij het hek gaan staan voor een hapje, hihi.. Loopt ze gewoon weg.. Nou ik ga eten, toedeloe!!

Ik vond het erg fijn dat je Tea overnam, ik wist echt niet meer wat ik met haar aan moest, phoe hee.. Je zei al dat er op FW dan werd gepraat over 'een beetje' druk, hihi.. Maar ik heb haar nog nooit zo gezien, ze was echt totaal de weg kwijt.. Vond het best sneu voor haar.. Maar je hebt haar super gereden, geen moment echt je geduld verloren en mij steeds verzekeren dat het geen probleem was..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mir

Bericht door Mir » wo 31 okt 2007, 20:43

Was ook echt geen probleem hoor, als ik het niet had zien zitten had ik der wel aan een boom gebonden :D . En jij moet eenmaal zuinig op jezelf zijn, dan kun je dat drukke gedoe niet echt gebruiken.
Plaats reactie