Houdini is back again:(

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

Houdini is back again:(

Bericht door Ziggy » do 25 okt 2007, 21:17

tis niet te geloven, maar Exel had het vandaag weer voor elkaar hoor. Hij stond weer ergens in de wei waar hij dus niet hoorde te zijn 8)7

Ze krijgen bij mij elke keer een strookje gras erbij en nu is er nog een vierkant stuk waar volop gras staat. Nou is dat stuk dus afgezet, zodat ze zich niet helemaal vol gaan vreten aan dat hoge gras. Kom ik vanmiddag aanrijden en zie dat Exel dus op dat stuk staat, nou gelijk alle draad controleren, maar er was dus niets kapot :?

En hij stond ook heel erg zielig te kijken met zo'n blik van:"help me, ik kan hier niet uit". Nouja Samantha heeft hem er maar "gered" en ik heb voor de zekerheid maar even het schrikapparaat op vol vermogen gezet. Alleen de vraag blijft hoe hij daar terecht is gekomen :?

Ben benieuwd wat ik morgen aantref als ik bij de wei kom, ik hoop niet dat het gedonder weer gaat beginnen met meneer
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Charret

Bericht door Charret » do 25 okt 2007, 21:44

:= Ik lach niet...ook geen grijns ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 25 okt 2007, 21:46

dankje Charret O:) ach ik kon er ook wel om lachen hoor, alleen ik hoop dat het hierbij blijft met meneertje
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

klavertje4

Bericht door klavertje4 » vr 26 okt 2007, 06:59

hihi, ik moet er nog steeds aan denken toen je zei dat je nog veel aan me dacht heb met meinderd de uitbreekkoning,
wie weet heeft meinderd zijn nieuwe opvolger benoemd en is dat jouw exel ,
ik hoop het voor jou van niet ,
hahahahahahhahahahaha die exel toch!!
een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 26 okt 2007, 08:52

Ik reageer net in je andere topic hoe ze in godsnaam achter 1 zo'n draadje blijven haha niet dus. Daar lopen houdini's gewoon onderdoor hoor. Hebben ze wel even stroom maar de beloning is groot. Draadje laag bij de grond bijspannen dus.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 26 okt 2007, 08:53

DeeDee schreef:Ik reageer net in je andere topic hoe ze in godsnaam achter 1 zo'n draadje blijven haha niet dus. Daar lopen houdini's gewoon onderdoor hoor. Hebben ze wel even stroom maar de beloning is groot. Draadje laag bij de grond bijspannen dus.
Vera kan ik achter een enkel draadje zetten zonder stroom, die blijft er netjes achter. Maarja Houdini Exel dus niet, ik heb ook al gezegt dat ik de onderste isolatoren ook maar ga gebruiken bij de paaltjes, want meneer heeft het heel de zomer vol gehouden er achter te blijven en nou het minder wordt met het gras gaat het dus fout 8)7

Vera

Bericht door Vera » vr 26 okt 2007, 08:58

Misschien rolt hij onder het draadje door?
Heb ik ook wel paarden zien doen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » vr 26 okt 2007, 10:10

Slim paard!! Owh door me huil oogjes heen komt er toch een glimlach.
Die exel weet je ook altijd te verrassen.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 26 okt 2007, 10:17

Ziggy schreef:
DeeDee schreef:Ik reageer net in je andere topic hoe ze in godsnaam achter 1 zo'n draadje blijven haha niet dus. Daar lopen houdini's gewoon onderdoor hoor. Hebben ze wel even stroom maar de beloning is groot. Draadje laag bij de grond bijspannen dus.
Vera kan ik achter een enkel draadje zetten zonder stroom, die blijft er netjes achter. Maarja Houdini Exel dus niet, ik heb ook al gezegt dat ik de onderste isolatoren ook maar ga gebruiken bij de paaltjes, want meneer heeft het heel de zomer vol gehouden er achter te blijven en nou het minder wordt met het gras gaat het dus fout 8)7
Heb er zo ook twee staan. RB die probeert het niet eens, maar Ulvy wel hoor O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 26 okt 2007, 17:12

vandaag stond meneer er dus weer, ik was ff snel langs gegaan onderweg naar de zaak van Jos. Ben ik heel gemeen geweest, ik heb Vera brokken gegeven en hem lekker laten staan }-)

Toen we vanmiddag terug kwamen bij Jos vandaan stond hij er nog steeds, maar we hebben dat stuk waar hij elke keer stond er nu toch bij gegeven, ben benieuwd waar ik 'm morgen aantref :?

Dit weekend gaan we de isolatoren onderaan op de paaltjes er maar weer bij gebruiken, het was daarstraks al schemerig en er is niet of nauwelijks licht in de wei.

Bärbel

Bericht door Bärbel » ma 29 okt 2007, 09:39

hihi, klinkt heel herkenbaar.
Daan is ook een paar keer onder de draad doorgekropen, volgens mij kan ie limbo dansen, voor springen is ie te lui, hoe ze het soms redden... :? we hebben er nu een dubbele draad gespannen, dat helpt... schrikdraad er op vol vermogen op ;)
Viv

Bericht door Viv » ma 29 okt 2007, 10:31

heb je wel overal stroom op het draad, is er niet ergens een storing of lekkage. Dubbel draad zou ik zowizo doen en draad niet te hoog anders kruipen ze er onderdoor (of rollen eronderdoor zoals Tjo altijd deed) omdat manen niet gelijden.
Sterkte met je Houdini :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » ma 29 okt 2007, 11:57

Oh heerlijk... dat geintje flikte n shet bij ons ook eens. Maakt niet uit hoeveel draden er zaten en hoeveel stroom erop stond, mevrouw liep standaard, 3x per dag aan de verkeerde kant van t draar zich vol te vreten.

Wat k weleens heb gezien, was toen we merrie met veulen terug gingen zetten in de wei. we moesten 1 stuk land door, om bij t volgende tekomen, waar ook draadjes voor zaten. en int eerste stuk lieten we t veulen altijd al los, omdat die toch wel bleef lopen. En t veulen trekt een sprint naar achteren, naar haar shetland vriendinnetje. Maar wat je waarschijnlijk wel kent, voor de draadjes ligt altijd een blubberzooi, omdat iedereen daar overheen loopt. Dus t veulen wil n sliding stop maken, gaat onderuit, en glijd zo, hup, onder het onderste draadje door. En ze staat weer op aan de andere kant van t draad, maar stond wel ff zo te kijken van húh?

Vjesta blijft overal achter staan, geen enkel probleem. Halstertouwen voor de staldeur, een opgestoken hand... Gisteren zelfs hadden we het stuk van de stal waar het kuil ligt opgeslagen, waar je de zadelkamer in kan en waar je naar buiten kan afgezet met een longeerlijn. Heel slap, gewoon ff snel. Maar ze bleef keurig uit de buurt en ze raakte m niet aan!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 29 okt 2007, 17:15

Stroom staat overal op de draad, dat hebben we gecontroleerd, momenteel blijft hij heel netjes achter de draadJES, jaja ik heb onder ook maar een draadje gespannen :D

En het was nu echt ff een testcase, want ik heb de voerton in de wei gezet, dus als iets aantrekkelijk is voor hem dan is het die voerton wel. Heb ik verleden jaar wel gemerkt (toen heb ik 'm een keer volgevreten aangetroffen en de voerton was leeg), ik heb overigens de voerton wel goed dicht zitten hoor, maar tot op heden blijft ie nu netjes achter het dubbele draadje :D

Plaats reactie