Niet zo gek dus, dat meer dan de helft van wat ik graag wil hebben, voor Zico bedoeld is... Wel handig, zo'n paard, je weet altijd wel iets te vragen!
Vandaag heeft Zico-lief er heel sociaal voor gezorgd dat ik nog een itempje aan dat lijstje toe kan voegen...

Als ik klaar ben met rijden of longeren of wat dan ook, en we gaan terug naar de poetsplaats, dan staat Zico daar meestal los in. Vaak steekt hij zijn neus dan in het wasbakje wat daar aan de muur hangt, hopend op water of misschien wel restjes slobber oid.
Zo ook vandaag. Alleen toen hij z'n hoofd omhoog deed bleef hij met een bitring aan het kraantje hangen... Oeps!
Ik was z'n strijklapjes aan het losmaken en dus niet snel genoeg bij z'n hoofd, *knak* daar ging het bakstuk in tweeen... (het bovenste riempje)
Kraantje helemaal scheef en Zico stond er maar onhandig bij met dat bit ineens zo laag in z'n mond. Gelukkig was hij verder totaal niet onder de indruk van het hele gebeuren en liet hij z'n hoofdstel rustig afdoen.
Volgende keer toch maar meteen het halster omdoen dus...

We hebben een gaatje bij kunnen maken in het bakstuk, en de andere een gaatje laten zakken, dus op zich kan ik nog wel rijden, maar erg veilig ziet het er niet uit. Wel jammer hoor, want verder is het hoofdstel nog zo goed als nieuw.
Misschien maar eens op zoek gaan naar een los kopstuk met alle riempjes er nog aan