Er was eens......

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Viv

Er was eens......

Bericht door Viv » za 20 okt 2007, 05:59

Een FWer die een topic startte over gereden punten in de dressuur. Na een discussie met het betreffende jurylid werd besloten een miniclinic te geven proefgericht rijden. Andere FWers mochten meedoen en dat liet ondergetekende zich geen 2x zeggen. Na 2 jaar doelloos te hebben rondgetuft leek dit een leuke uitdaging, gewoon eens kijken wat er nog was blijven hangen....
Dus de 2 weken voor de clinic even snel de teugeltjes weer wat strakker in handen genomen en even gekeken of de knopjes niet te vastgeroest zaten

En toen was het moment daar ... naja dat verslag hebben jullie gelezen.
Maaaaarrrrr het sprookje gaat verder... bij die ene clinic bleef het niet. De week erop stond de volgende les alweer gepland met dezelfde bewuste jury. Tjo bleek in een week tijd al zo enorm verbeterd dat we ineens serieus eens naar de toekomst zijn gaan kijken..... wat zou ik nog willen bereiken met haar....

Toen ik naar Divoos ging voor een pot MaxH werd mijn aandacht getrokken door de wand met zadels... kriebel kriebel.. dus met Louis de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken of er wat tussenzat van onze gading. Eerst bij de 2e handsjes, maar dat was allemaal prut op een thorowgood na maar die zat beetje vreemd.
Dus op naar de nieuwe..... na bijgekomen te zijn van de prijzen die op de prijskaartjes stonden (tip begin nooit aan de Anky en Stubben kant) bleven we hangen bij de Rosners.. mn oude eerste liefde.... dus ff kijken of er ook een hangt met mijn kontmaat.... joepie wel 1 :(
Wij ff proefzitten en hij zat als een huis, een type luxer dan die ik vroeger had.....
Maarja de centen..... waar haal je die zo snel vandaan.

Thuisgekomen goed en lang nagedacht (wel 1 dag) en de volgende dag mn hele westerngebeuren op Internet gezet. En toen ging het ineens heeeeeeeelll snel, binnen een week was alles gereserveerd en inmiddels ook verkocht. Had ondertussen al een afspraak gemaakt met de divoza zadelpasservice just in case. Maarja als ik iets in mn kop heb. Dus toen de centen van mn westernzadel waren overgeboekt ben ik meteen naar divoos gesjeesd en heb op de gok het zadel meegenomen waar we zo lekker in gezeten hadden. Mocht hem toch ruilen of terugbrengen dus geen nood aan de man alssie niet past.

Maar om een lang verhaal nog langer te maken...... volgende ochtend opgehaald, had die avond les dus dat moest wel meteen met mn nieuwe aanwinst :D. Leg hem 's avonds op Tjo en....... ligt als een huis! Singel was alleen te lang dus heb er nu een te leen van mn stalgenootje (thanx moon).
Rijden was wel weer ff wennen maar ik zat meteen veel beter en stiller en Tjo had zelfs ineens weer een middendrafje.
Dus de kalender is er weer bijgepakt en wie weet zien jullie ons dit jaar nog tussen de hekjes en anders zowizo volgend jaar. Op naar de laatste puntjes voor de M1 *o/*

En natuurlijk zijn er ook foto's
Hier issie dan, mn spiksplinternieuwe trots :~
Afbeelding

Met lekkere dikke kussens achter
Afbeelding

En natuurlijk de poownie met de nieuwe aanwinst (sorry heb ff geen daglichtfoto's)
Afbeelding
Afbeelding

Rijfoto's volgen ook nog wel een keer als ik fotomens in de buurt heb bij daglicht :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » za 20 okt 2007, 06:37

Tsja, dat probleem heb ik ook wel eens
Maarja als ik iets in mn kop heb
dan hebt je het niet in je kont :P

Prachtig zadel, Vivian.
Is dit de Amerika? Dat was in ieder geval het enige model dat verbreed op Alies en Vincent goed lag.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ellebel

Bericht door Ellebel » za 20 okt 2007, 06:43

Je kan zo in "Het roer om" :D

Succes met je nieuwe dressuurplannen!
astrid

Bericht door astrid » za 20 okt 2007, 07:12

Nou, veelzijdig blijft ze wel, toppony, toch?
Hee, wat is dit voor een figuur, is dit afwenden zonder af te wenden?
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
Saar

Bericht door Saar » za 20 okt 2007, 07:17

Leuk dat je weer gaat dressuren, kom je naar de fjordcup in januari? :D

Ben benieuwd wat je volgende uitdaging wordt O:)
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Tanja

Bericht door Tanja » za 20 okt 2007, 08:30

Dat is wel weer een ander wending in het paardrijgebeuren. :D
Het zadel is erg mooi!
Veel succes tussen de witte hekjes!
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 20 okt 2007, 08:59

Gaaf zadel hoor! Maar wat ik vragen wilde wat vind je nou beter een boomloos of een boomzadel? Ik krijg toch telkens meer te horen dat het niks is een boomloos zadel dat ze dan uiteindelijk toch onder een boomzadel beter lopen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 20 okt 2007, 09:14

Weer terug naar de oude liefde? :D

Dat is heel wat anders dan het western rijden
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » za 20 okt 2007, 10:35

Mooi zadel Viv!
Maikuh

Bericht door Maikuh » za 20 okt 2007, 12:35

Lekker gek mens ben je toch ook :D
Iig super gaaf dat je weer aan het dressuren gegaan bent! Nu snel een keer rijfoto's?
Daphne

Bericht door Daphne » za 20 okt 2007, 14:00

Mooi zadeltje hoor... Nu maar weer lekker gaan trainen, dan komt het vast weer goed in de dressuurring!
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » za 20 okt 2007, 14:46

Hoezo ff radicaal alles anders. Succes met je lessen en het oefenen voor de M.
Wodan en ik M1+10
yvette

Bericht door yvette » za 20 okt 2007, 15:59

Haha, het roer om! Succes tussen de hekjes dan maar!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 20 okt 2007, 16:22

Mooi zadel Viv. Wel leuk dat je weer dressuur gaat doen :j
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 20 okt 2007, 16:52

mooi zadel Viv en je bent idd ineens met het roer om he?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Bericht door Viv » zo 21 okt 2007, 07:48

nancy imka schreef:Gaaf zadel hoor! Maar wat ik vragen wilde wat vind je nou beter een boomloos of een boomzadel? Ik krijg toch telkens meer te horen dat het niks is een boomloos zadel dat ze dan uiteindelijk toch onder een boomzadel beter lopen
Nou mn boomloze blijft ook gewoon hoor, ik ben niet van het ene is geweldig dus het andere is niks. Mn Cheyenne blijft gewoon mn favoriete buitencross/endurance zadel. Boom of geen boom maakt mij niks uit. Heb destijds mn dresuurzadel niet weggedaan omdat ik er niet tevreden over was, verre van dat. Maarja hij verkocht sneller dan mn westernzadel destijds omdat ik een Arizona wilde. Heb er altijd spijt van gehad.
Dus nu moest ik een keuze maken en omdat ik te weinig met western deed is dat zadel weg gegaan.

Dit "boom"zadel is er puur voor mezelf gekomen, Tjo loopt er geen meter minder om. Ik heb zelf meer steun nodig voor de dressuur en de London gaf die steun niet genoeg omdat de kniewrongen bij mn schenen zaten :D dus dan toch weer terug naar mn oude liefde de Rosner (Amerika Plus)

Overigens is het ook niet echt het roer om, heb mn hele leven al gedressuurd en dat zal altijd blijven, het heeft alleen even 2 jaar bewust op een laag pitje gestaan. Ik leg de lat voor mezelf vaak te hoog ten koste van Tjo dus moet nu gewoon proberen minder perfectionistisch te zijn :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 21 okt 2007, 07:52

Saar schreef:Leuk dat je weer gaat dressuren, kom je naar de fjordcup in januari? :D

Ben benieuwd wat je volgende uitdaging wordt O:)
Weet ik nog niet, we hebben dan ook wedstrijd hier om de hoek. Ik vind de fjordcup niet echt een meerwaarde hebben voor ons, niks ten nadele van de gezelligheid hoor, maar rij er liever een omhoog gevallen knottentroela uit dan een mede FWer :D.

Volgende uitdaging: over mn springangst heen komen en angst op de kar. Maar dat heeft tijd nodig, heel veel tijd.
Afbeelding
Plaats reactie